شهید آوینی
 
ایران با شایستگی درمکان سوم جام ملت هاى آسیا ایستاد

در این دیدار که به قضاوت فرید مرزوقى از امارات و در ورزشگاه کارگران شهر پکن برگزار شد تیم ملى فوتبال ایران با نتیجه ۴ بر۲ حریف خود را شکست داد و براى چهارمین بار در مکان سوم آسیا ایستاد. پیش از این تیم ایران در سالهاى۱۹۸۰ ،۱۹۸۸ و۱۹۹۶ عنوان سومى را کسب کرده بود.

تیم ملى فوتبال ایران با غلبه بر تیم بحرین به مقام سومى سیزدهمین دوره رقابت هاى فوتبال جام ملتهاى آسیا دست یافت . در این دیدار که به قضاوت فرید مرزوقى از امارات و در ورزشگاه کارگران شهر پکن برگزار شد تیم ملى فوتبال ایران با نتیجه ۴ بر۲ حریف خود را شکست داد و براى چهارمین بار در مکان سوم آسیا ایستاد. پیش از این تیم ایران در سالهاى۱۹۸۰ ،۱۹۸۸ و۱۹۹۶ عنوان سومى این رقابت ها را کسب کرده بود.

جواد نکونام در دقیقه ۸ ، على کریمى در دقیقه ۵۱ و على دایى در دقیقه ۷۹ از روى نقطه پنالتى و۸۹ براى تیم ملى فوتبال ایران در این دیدار گلزنى کردند. گلهاى تیم بحرین را طلال یوسف در دقیقه ۴۷ و صالح فرهان در دقیقه ۵۷ به ثمر رساندند.

دراین دیدار آرش برهانى در دقیقه ۶۸ با دریافت کارت قرمز از سوى داور اماراتى از زمین بازى اخراج شد تا تیم ایران ،۱۰ نفره به بازى خود ادامه دهد.

همچنین در اواخر این دیدار مهدى مهدوى کیا از ایران و طلال یوسف از تیم بحرین پس از درگیرى با یکدیگر با دریافت کارت قرمز از سوى داور روبه رو شدند و از زمین اخراج گردیدند.

در پایان این دیدار على کریمى ملی پوش کشورمان به عنوان بهترین بازیکن این دیدار برگزیده شد.

اسامى تیم ملى فوتبال ایران در این دیدار به شرح زیر است : ابراهیم میرزاپور ، جلال کاملى مفرد، رحمان رضایى، على بداوى، حسین کعبى، یحیى گل محمدى (ایمان مبعلى از دقیقه ۵۴ و فرزاد مجیدى در دقیقه ۹۰ ) ، جواد نکونام ، مهدى مهدوى کیا، على کریمى، رضا عنایتى (آرش برهانى) و على دایى.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo