شهید آوینی
 
رفتار و کردار شهید بابایی حاکی از صداقت و تواضع او بود
همیشه سفارش به انجام تکلیف می کرد همانطور که امام (ره) فرموده بودند که ما مامور به تکلیف هستیم نه مامور به نتیجه.

ملیحه حکمت همسر سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی پیرامون ویژگی های شهید بابایی گفت: رفتار و کردار او حاکی از صداقت ، تواضع و هماهنگی گفتار و عمل ایشان بود.

وی افزود: چندین بار سمتهای مختلفی در سطح بالا به ایشان پیشنهاد شده بود اما او اصرار داشت که در پشت صحنه بهتر می تواند خدمت کند چرا که اهل ظواهر و مقام نبود.

همسر شهید با بیان این مطلب که ایثار، شجاعت ، اخلاص عمل و روحیه بسیجی ایشان عامل اصلی قهرمانی وی شد تاکید کرد: هر چه درجه ایشان بالاترمی رفت تواضع اش بیشتر می شد ،تا آنجا که حتی گاهی بعد از تعمیر هواپیماهایی که نقص فنی داشت خود او پرواز آزمایشی را به عهده می گرفت تا خطری برای دیگر خلبانان وجود نداشته باشد.

خانم حکمت در پاسخ به این سوال که جایگاه زن در نظر شهید چه بود گفت: او معتقد بود که نقش اصلی در زندگی را زنان بر عهده  دارند و پیشرفت مردان را منوط به حمایت زنان می دانست. همیشه سفارش به انجام تکلیف می کرد همانطور که امام (ره) فرموده بودند که مامور به تکلیف هستیم نه مامور به نتیجه.

وی همچنین اظهار داشت: شهید بابایی در فعالیت های جهاد سازندگی شرکت داشت و من نیز همراه ایشان به روستاهای اطراف اصفهان برای حل مشکلات اهالی آن منطقه می رفتم. ایشان علاوه بر مسوولیتسنگینی که داشت در پی حل مشکلات خانوادگی نیروهای پایگاه هم بود.

همسر شهید بابایی درباره تربیت فرزندان و خلا، حضور ایشان گفت :هر چند که فقدان ایشان در زندگی من و سه فرزندم بسیار سخت بود اما با این حال حضور ایشان را در تمام زندگی به وضوح احساس می کنم ، به طوری که در بعضی مواقع صدای پای ایشان را می شنوم.

خانم حکمت در پایان خاطرنشان کرد که 15 مرداد سالروز شهادتشهید بابایی مصادف با عید قربان بود . تا دوازده سال مراسم سالگرد توسط فرماندهی نیروی هوایی برگزار می شد و بعد از آن بنیاد شهید قزوین برپایی این مراسم را بر عهده گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo