شهید آوینی
 
همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س ) و روز زن 35 بانوی ایثاگر استان اصفهان مورد تجلیل قرار می گیرند
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت : همایش طلایه داران مقاومت ویژه تجلیل از بانوان ایثارگر روز پنجشنبه در تالار هنر اصفهان برگزار می شود.

سردار سرتیپ پاسدار عبداله كریمی در جمع خبرنگاران اصفهان افزود : سنت زیبای تكریم از بازماندگان جنگ به عنوان افتخارآفرینان ملی حركتی است كه تمام كشورها آن را انجام میدهند و در ایران اسلامی كه آرمانهای معنوی و ارزش های انسانی محور تحریك این سنت است شاهد تجلیل از بانوان فداكاری خواهیم بود كه با حضور در دفاع مقدس كه در واقع دفاع از حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی بود دوش به دوش برادران خود به ایثارگری پرداختند.

وی با اشاره به اهداف نخستین همایش طلایه داران مقاومت اضافه كرد : تعیین سیاستهای كلی و اجرائی نقش زنان در دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ آنان ، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین نهادها در طول دفاع مقدس ، شناسایی معرفی و تجلیل از بانوان ایثارگر در ابعاد مختلف جهت الگوپذیری زنان و دختران جامعه و انتقال آن به نسل های آینده از جمله اهداف این همایش است .

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در ادامه توسعه و تعمیق فرهنگ و ارزشهای اسلامی از طریق معرفی بانوان ایثارگر ، ایجاد زمینه مساعد جهت آشنایی و ارتباط موثر و مستمر با بانوان ایثارگر و شاخص ، ایجاد زمینه مناسب جهت ارائه آمار و ارقام صحیح و كامل از بانوان آزاده ، جانباز ، ایثارگر و همسران و دختران شاهد ، جانباز ، آزاده و ایثارگر موفق در عرصه های علمی و ایثارگری را از اهداف همایش مطرح ساخت و همچنین معطوف كردن اذهان جامعه به تلاش های خالصانه این قشر در دوران دفاع مقدس و جمع آوری و تدوین خاطرات و الگوپذیری آنها برای نسل آتی و ثبت تاریخ حضور این قشر در عرصه های دفاع مقدس را از دیگر اهداف برگزاری این همایش بیان نمود. وی افزود : بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان همراه با بنیاد شهید ، بنیاد مستضعفان و جانبازان ، ستاد رسیدگی به امور آزادگان ، فرماندهی ارشد سپاه در استان ، ناحیه مقاومت بسیج ، فرماندهی ارشد ارتش ، صدا و سیمای مركز اصفهان ، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ، سازمان جهاد كشاورزی استان اصفهان ، و مشاور امور بانوان ارشد سپاه در استان اصفهان به عنوان اعضای ستاد عالی نخستین همایش طلایه داران مقاومت انتخاب و مشغول بكار هستند.

سردار كریمی با اشاره به اینكه این همایش هر سال در استان اصفهان برگزار می شود یادآور شد : در همایش امسال از 35 تن از بانوان ایثارگر شامل مادران 2 شهید به بالا ، خواهران جانباز و آزاده ، مادران و همسران جانبازان 70 درصد به بالا تجلیل خواهد شد .

وی تعداد كل زنان شهیده استان اصفهان را 217 نفر اعلام كرد و گفت : استان اصفهان دارای 1209 مادر 2 شهید به بالا ، 150 نفر جانباز زن ، 5 نفر زن آزاده ، 94 نفر مادران جانبازان بالای 70 درصد و 693 نفر همسر جانبازان بالای 70 درصد میباشد .

به گفته مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان در زمان جنگ بیش از 2 هزار نفر از زنان اصفهانی در ستاد پشتیبانی جنگ مشغول خدمت بوده اند كه براساس آمار موجود حدود 30 نفر از آنان هنوز هم به صورت افتخاری با كمیته امداد همكاری می كنند و حدود 50 درصد آنها نیز از مادران شهدای گرانقدر هستند . وی در ادامه سخنانش آمار كل طلایه داران زن دارای پرونده در این بنیاد را 160 نفر و تعداد خاطرات جمع آوری شده را 72 مورد بیان كرد و اضافه كرد : تاكنون 50 مورد عكس ، 218 مورد مكاتبه ، 80 مورد شناسایی و 120 اثر از این خواهران ایثارگر جمع آوری شده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo