شهید آوینی
 
ایران در اوج شایستگی از صعود به دیدار پایانى جام ملت هاى آسیا بازماند
 در این دیدار که در ورزشگاه کارگران چین برگزار شد تیم ملى فوتبال ایران در ضربات پنالتى با نتیجه ۴ بر۳ مغلوب میزبان این مسابقات شد و نتوانست به دیدار پایانى این رقابتها راه یابد. دو تیم در وقت هاى عادى و اضافى این دیدار به نتیجه تساوى یک بر یک دست یافتند.

تیم ملى فوتبال ایران با شکست برابر چین از راهیابى به دیدار پایانى سیزدهمین دوره رقابت هاى فوتبال جام ملت هاى آسیا بازماند. در این دیدار که در ورزشگاه کارگران چین برگزار شد تیم ملى فوتبال ایران در ضربات پنالتى با نتیجه ۴ بر۳ مغلوب میزبان این مسابقات شد و نتوانست به دیدار پایانى این رقابتها راه یابد. دو تیم در وقت هاى عادى و اضافى این دیدار به نتیجه تساوى یک بر یک دست یافتند. گلهاى این دیدار را " شائو جیاى" در دقیقه ۱۸ براى تیم چین و " محمد علوى" در دقیقه ۳۷ براى تیم ایران به ثمر رساندند.

"ستار زارع " در دقیقه ۴۷ با کارت قرمز از زمین بازى اخراج شد. همچنین "محمد علوى" که در نیمه دوم جاى خود را به "على بداوى" داده بود در دقیقه ۸۳ به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داور لبنانى با کارت قرمز روبرو شد.

على دایى، مهدى مهدوى کیا و جواد نکونام ضربات پنالتى را به گل تبدیل کردند و ایمان مبعلى و یحیى گل محمدى ضربات خود را نتوانستند به گل تبدیل کنند. جینگ جى، لى شیائو پنگ ، سان ژیانگ و شیائو جیاى ضربات پنالتى خود را وارد دروازه میرزاپور کردند و جائو جون دومین ضربه پنالتى تیم چین را به دیرک دروازه کوبید.

تیم هاى ملى فوتبال ایران و بحرین روز جمعه هفته جارى در ورزشگاه کارگران پکن براى کسب عنوان سومى این مسابقات به مصاف هم مى روند. دیدار پایانى این رقابتها روز شنبه آینده در ورزشگاه فوق برگزار خواهد شد و درآن تیم هاى ملى فوتبال ژاپن و چین برابر یکدیگر قرار میگیرند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo