شهید آوینی

مدیر ایرانگردی و جهانگردی استان اصفهان:

حضور گردشگران خارجی در اصفهان سه برابر شده است

مدیر ایرانگردی و جهانگردی استان اصفهان گفت: در سه ماهه اول سال 82 ، چهار هزار و دویست توریست به استان اصفهان سفر كردند، این در حالی است كه در سه ماهه اول سال جاری، این تعداد به 12 هزار و 500 نفر رسیده است.

محمد رضا مسعود گفت: شكوفایی اقتصاد محلی، موجب شكوفایی اقتصاد ملی مي‌شود. از سوی دیگر كارآفرینی و اشتغال‌زایی را نیز برای جوانان بویژه بانوان به همراه خواهد داشت.
وی به ضرورت آموزش برای ارتقای صنعت گردشگری اشاره كرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای هتل‌داران، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان توریست برای ارتقای صنعت گردشگری ضروت دارد.
مسعود، نداشتن كارت اعتباری برای توریست‌های خارجی را از مهمترین مشكلات آنان برشمرد و خاطرنشان كرد: مشكلات اداری برای تهیه ویزا و استاندارد نبودن ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای از جمله مشكلات توریست‌های خارجی در كشور است.
وی امنیت و آرامش را مهمترین عامل جذب توریست دانست و تصریح كرد: ایران كشوری با فرهنگ‌های متفاوت، ابنیه تاریخی و جاذبه‌های معماری اصیل است كه در گردشگر ایجاد جاذبه مي‌كند، اما علاوه بر اینها توریست آرامش و امنیت نیز مي‌خواهد و هر چه محدویت بیشتر باشد آنها به جایی مي‌روند كه امكانات و آسایش بیشتری وجود داشته باشد.
مدیر ایرانگردی و جهانگردی استان اصفهان ادامه داد: آمارها و سوابق حضور گردشگران خارجی در ایران، حاكی از این امر است كه قریب به اتفاق گردشگرانی كه از طریق دفاتر خدمات مسافرتی به ایران سفر كرده‌اند، انگیزه بازدید از جاذبه های فرهنگی و تمدنی ایران را داشته‌اند.
وی ورود توریست‌های فرهنگی به كشور را موجب ارتقای جایگاه فرهنگی كشور و كمك به تعاملات قومی و فرهنگی بین كشورها و سایر ملل دانست و تصریح كرد: اگر ما به عنوان یك نقطه قوت، پذیرای گردشگران فرهنگی هستیم، اما نباید از كنار این موضوع به سادگی بگذریم . برای ماندگاری بیشتر همین دسته از جهانگردان در كشور، باید همسان با ارتقای خدمات، ایجاد برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری را نیز مورد توجه داشته باشیم.
مسعود تصریح كرد: تهیه تقویم فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی كه همه ساله در سراسر كشور برگزار مي‌شود، موجب آشنایی بیش از پیش گردشگران خارجی و بین المللی با برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری شده و آنان را به سفر به ایران راغب‌تر مي‌كند.
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo