شهید آوینی

 
نخستین دستگاه ندای قرآن در ایران ساخته شد
نخستین دستگاه ندای قرآن برای فعالیت‌های آموزشی در حوزه قرآن كه در سراسر جهان قابل استفاده است، توسط گروهی از مبتكران ایرانی ساخته شد.

این دستگاه دارای مشخصات بارگذاری بسیار ساده با استفاده از پورت USB رایانه، نرم افزار ارتباطی بسیار پیشرفته برای انتخاب قاری‌های مختلف، امكان شارژ مجدد باطری دستگاه، حافظه قابل توسعه از MB 128 تا MB 512 و همچنین امكان اتصال به دستگاه‌های پخش صوت برای سازمان‌ها، نهادها و مدارس است. این دستگاه در شركت كیمیارا ساخته شد.

علیرضا یعقوبی، رئیس هیئت مدیره شركت كیمیارا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: این دستگاه توسط تیمی 11 نفره طی 2 سال ساخت و تولید اولیه شد. هم اكنون نیز در هماهنگی كه با وزارت ارشاد خواهد شد، این دستگاه توسط شركت كیمیارا آماده تولید انبوه است.
وی افزود: دستگاه مورد نظر به اندازه گوشی همراه نوكیا 331 و قابل شارژ است كه هزینه نمونه‌سازی آن برای تولید اولیه حدود 70 یا 80 میلیون تومان بوده است.

یعقوبی درباره امكانات دیگر دستگاه ندای قرآن گفت: این دستگاه امكانات ترجمه قرآن به زبان‌های دیگر را نیز دارد.
وی گفت:اگر سازمان تبلیغات استقبال كند، درصدد معرفی آن به مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خواهیم بود تا با حمایت این ارگان دستگاه ندای قرآن به تولید انبوه برسد.

نحوه كار با دستگاه به این صورت است كه كاربر برای بازگذاری فایل‌های مورد نیاز فقط كافی است كه دستگاه را از طریق پورت USB به رایانه متصل و با استفاده از نرم افزار ارتباطی اختصاصی دستگاه فایل‌های مورد نظر را به دستگاه بازگذاری (loading) كند. دستگاه به صورت اتوماتیك اقدام به محاوره خواهد كرد و كاربر با تنظیم‌های ارائه شده روی سیستم می‌تواند آیه یا قاری مورد نظر خود را انتخاب كند.


 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo