شهید آوینی
 
تیراندازی به دفترآیت الله سیستانی در شهر نجف

مردان مسلح ناشناس به دفتر آیت الله سیستانی در شهر نجف حمله كردند. رادیو آمریكایی سوا خبرداد كه مهاجمان ناشناس با حمله به دفتر آیت الله العظمی سیستانی در شهرنجف، به مدت بیش از 15 دقیقه این دفتر را با استفاده از سلاح های سبك مورد هدف قرار دادند .بر اثر این حمله‌ خسارتهایی به دفتر آیت الله سیستانی وارد آمد اما به اعضای این دفتر آسیبی نرسید .

رادیو سوا در تحلیل این حادثه،‌ هدف از آن را اعمال فشار برمرجعیت شیعه برای اعلام جهاد عنوان كردند.
یادآوری می شود شهرمقدس نجف ازچندین روزگذشته شاهد درگیریهای شدید مسلحانه میان شبه نظامیان مقتدی صدر موسوم به جیش المهدی و نیروهای آمریكایی بوده است. در این حال یك عضو هیات مذاكره كننده با نظامیان اشغالگر در كربلا گفت: نظامیان آمریکایی همچنان بر تسلیم شدن مسئولان شبه نظامیان طرفدار مقتدی صدر موسوم به جیش المهدی در كربلا اصرار دارند. 

عبدالعال الیاسری عضو هیات مذاكره كننده با نظامیان آمریكایی ومعاون سابق استاندار كربلا گفت كه امروز نشستهایی با نیروهای اشغالگربا هدف توقف درگیری برگزار شد اما این مهم بدون تسلیم شدن سران شبه نظامیان مقتدی صدر به نیروهای آمریكایی ممكن نخواهد بود و این تنها راه برای پایان دادن به بحرانی است كه چندین روزاست بر این شهر سایه افكنده و به خروج اهالی این شهر منجر شده است.

وی ادامه داد: نظامیان آمریكا از اهالی كربلا می خواهند تا سران شبه نظامیان مقتدی صدر را خود تسلیم نیروهای ائتلاف كنند كه این امر منجر به درگیری شیعه با شیعه خواهد شد. الیاسری افزود: به هیات مذاكره كننده آمریكا اعلام كردیم كه اصرار بر این خواسته به معنی پافشاری آمریكا برای ادامه درگیرهای مسلحانه در شهر و تخریب آن است.‌ وی درعین گفت كه با هدف جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مرقد امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس،‌ با شبه نظامیان مقتدی صدر توافق شد تا از اماكن اطراف حرم دور شده و به سوی مواضع نظامیان آمریكایی شلیك نكنند تا به  واكنش این نظامیان و درگیری شدید مسلحانه نینجامد.

شبه نظامیان مقتدی صدر موسوم به جیش المهدی نیز با عقب نشینی از اطراف حرم در مسجد الجواهری، مسجد امام علی و بازار الخفافین متمركز شدند كه تنها 200 متر با حرم امام حسین وحضرت ابالفضل العباس فاصله دارند.

این عضوهیات مذاكره كنندگان با نیروهای اشغالگر درباره وضع اهالی شهر كربلا كه تعداد آنها به نیم میلیون تن می رسد گفت: حالتی از خشم و نگرانی اهالی این شهر را که به دلیل ادامه درگیریها منجر به ایجاد خسارتهای فراوانی درهتلها،‌ بازارها و اماكن تجاری این شهرشده، فراگرفته است. گفتنی است شهركربلا با آغاز بحران و درگیرهای مسلحانه با ركود اقتصادی و بازرگانی شدیدی مواجه شده است


 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo