شهید آوینی



كامل‌ترین شاهنامه فردوسی در نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران

كامل‌ترین شاهنامه فردوسی در سالن نشر الكترونیك كه حاصل همكاری حسین آهی با جنیدی، مهر‌آبادی و كزازی است در نمایشگاه كتاب عرضه می‌شود .

نرم‌افزار چندرسانه‌ای از شاهنامه فردوسی كه روایت كامل ادبیات این اثر حماسی است، در مؤسسه تحقیقات علوم اسلامی خدمات كامپیوتری نور تهیه شده است.
سیدمسعود میرسالاری ـ از اعضای گروه تهیه‌كننده این نرم‌افزار ـگفت: این نرم‌افزار شامل روایت كامل ابیات شاهنامه است؛ با تصحیح و مقابله با نسخه‌های معتبر دیگر مبتنی بر نسخه مسكو كه به‌صورت نستعلیق و فونت معمولی كامپیوتری و صدای اسماعیل قادرپناه تهیه شده است.او توضیح داد: این نرم‌افزار شامل هفت ترجمه و شرح و نثرهایی است؛ به‌ترتیب: ترجمه به نثر پارسی از میترا مهرآبادی، شاهنامه به نثر از اقبال یغمایی، ترجمه و شرح انگلیسی روبن لوی با صدای ورجی، ترجمه و شرح انگلیسی برادران وارنر از شاهنامه، ترجمه و شرح جیمز اتكینستن، ترجمه و شرح عربی ابوالفتح بن علی البنداری و ترجمه و شرح فرانسه ژولی مول.وی درباره ویژگی‌های تخصصی این نرم‌افزار خاطرنشان ساخت: این مجموعه شامل كتاب‌شناسی جامع شاهنامه، نسخه‌شناسی، آرایه‌های ادبی، ‌زن در شاهنامه، مقاله‌های برگزیده، فرهنگ نام‌های شاهنامه و فرهنگ لغات و تركیبات این اثر بزرگ است. به همراه پیشگفتار درباره شاهنامه‌شناسی با صدای شاهنامه‌پژوهانی چون فریدون جنیدی، میترا مهر‌آبادی، میرجلال‌الدین كزازی و حسین آهی.

نرم‌افزار شاهنامه در حدود دو ساعت فیلم و نقالی و 300 تصویر از نقاشی‌های در باب شاهنامه را نیز در بر دارد.این نرم‌افزار حاصل پنج سال تلاش گروهی از طلاب و دانشجویان است كه با راهنمایی حسین آهی گردآوری شده و در دو سی‌دی با قیمت 10 هزار تومان به چهار زبان انگلیسی، عربی، فارسی و فرانسه عرضه شده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo