شهید آوینی


مسلمانان آمریكا، قربانی تسویه‌حساب با القاعده

شكایات در مورد خشونت علیه مسلمانان در آمریكا، افزایش یافته است. سال گذشته، یك گروه حقوق مدنی مسلمانان آمریكا، بیشترین اعتراضات و شكایات را در رابطه با آزار و اذیت مسلمانان در محل كار، مدارس و سطح جامعه داشته است.

شورای روابط اسلام ـ آمریكا اعلام داشته كه 1019 مورد از این شكایات را در مورد آسیب‌های بدنی و توهین‌های لفظی به مسلمانان دریافت كرده است. این در حالی است كه در سال 2002، این سازمان تنها 602 مورد شكایت داشته است.

این افزایش ممكن است در نتیجه افزایش دفاتر محلی گروه وكلای واشنگتن باشد كه اجازه ثبت موارد بیشتری را می‌دهد. همچنین ترس حاكم بر آمریكاییان پس از حادثه 11 سپتامبر و تبلیغاتی كه مسلمانان را به عنوان دشمن ایالات متحده اعلام كرده بود، نیز می‌تواند علت این حادثه باشد.

بیشترین تعداد شاكیان را به ترتیب ایالات كالیفرنیا با 221 مورد، نیویورك با 191، ویرجینیا با 69 و تگزاس با 57 مورد دارند.گفتنی است، گزارش‌ها در مورد تجاوزات به اموال خصوصی مسلمانان با 93 مورد در سال گذشته، تقریبا 2 برابر شده است.

همچنین در ویرجینیا یك زن مسلمان ـ كه صورت خود را پوشانده بود ـ پس از اینكه تروریست خوانده شد، با چاقو مورد حمله قرار گرفت.به دنبال آن در مدارس نیز شكایات از 42 مورد به 71 مورد افزایش یافته است و گزارش‌هایی نیز در مورد پخش اعلامیه‌های ضد مسلمانان در مدارس به گوش می‌رسد.

سازمان حقوق مسلمانان در این رابطه، از كنگره خواسته است كه با تصویب قانونی، از مسلمانان و دیگران در برابر خشونت‌های پلیس و كارمندان دولت حمایت كند.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo