شهید آوینی


 

هفدهمین نمایشگاه کتاب تهران با 1939 ناشر داخلی 1200 ناشر خارجی برگزار می شود

اگر ناشران درخواست کنند ، روز بیست و پنجم اردیبهشت نیز می توانند در غرفه های خود حضور داشته باشند و به نمایش و فروش کتاب بپردازند.

محمد علی شعاعی ، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه ها با اعلام این مطلب گفت : در یک ارزیابی فرهنگی ، می توان به این نتیجه رسید که هفدهمین نمایشگاه کتاب تهران با رشد و توسعه قابل ملاحظه ای مواجه است ، این رشد هم در عناوین و تعداد کتاب و هم در افزایش ناشران متقاضی برای حضور در نمایشگاه قابل توجه است.
شعاعی در ادامه افزود : البته طبیعی است که به خاطر محدودیت در فضای نمایشگاه ، متاسفانه نتوانستیم پاسخگوی تعدادی ازناشران متقاضی باشیم.
وی با اشاره به محل برگزاری نمایشگاه و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ، گفت : باید به این نکته توجه داشت که نمایشگاه کتاب ، فقط یکی از نمایشگاه های کشور در طول سال است و مشکلاتی که در زمینه مکان برگزاری نمایشگاه ها وجود دارد ، به سایر نمایشگاه ها تعمیم پیدا می کند .
شعاعی خاطرنشان کرد : اگر چه زمزمه تپه های عباس آباد و چند مکان دیگر برای برپایی نمایشگاه ها شنیده می شود اما هنوز در این زمینه تصمیمی قطعی گرفته نشده  وامیدواریم موضوع توسط دولت به نتیجه ای مطلوب برسد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد : امسال ، به مناسبت تقارن میلاد فرخنده رسول اکرم ( ص ) و امام جعفر صادق ( ع ) با برگزاری نمایشگاه کتاب ، " بخوان " که برگرفته از قرآن مجید است ، به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب شده است.
وی گفت : ناشرانی از کشورهای خارجی در بخش فروش یارانه ای و غیر یارانه ای حضور خواهند یافت که می توان به استرالیا ، اسپانیا ، ژاپن ، قبرس ، چین ، مکزیک ، عراق ، بنگلادش ، ترکمنستان ، ترکیه ، هلند ، هند ، کانادا و انگلیس اشاره کرد.
شعاعی با تاکید بر قوت بخشی به فعالیت های اصلی و جنبی نمایشگاه کتاب  گفت : امسال هم بخش ناشران الکترونیک فعال است ، این بخش با همت خانه کتاب و همکاری مجمع ناشران الکترونیک ، تحت عنوان پنجمین نمایشگاه الکترونیک  همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ، برگزارمی شود.
شعاعی با تاکید بر ایجاد فضایی مناسب در نمایشگاه برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان یادآور شد : علاوه بر سالنی که در اختیار ناشران کودک و نوجوان قرار گرفته است ، سالن دیگری نیز به فعالیت های جنبی برای این گروه های سنی و خانواده هایشان در نظر گرفته شده است .
شعاعی گفت : شانزده سال برگزاری مداوم نمایشگاه کتاب باعث شده است که این حرکت فرهنگی بین المللی  نه تنها در داخل کشور ،  بلکه درخارج از کشور نیز مشتاقان و علاقه مندان بسیاری پیدا کند وبه  جایگاه تثبیت شده ای دست یابد.
گفتنی است  امسال بخشی نیز به عنوان " ادبیات سینمایی " در نمایشگاه کتاب راه اندازی شده است ، به گفته شعاعی دلیل این اقدام جدید ، موفقیت سینمای ایران در عرصه های جهانی است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 14 لغایت 24 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه ها برگزارمی شود.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo