شهید آوینی


 

اظهارات جدید بوش: جهان باید از شارون تشكر كند
جورج دبلیو بوش، رییس‌جمهور آمریكا روز گذشته با رد اتهامات بین‌المللی بر ضد رژیم صهیونیستی ادعا كرد، جامعه جهانی به خاطر طرح آریل شارون، نخست‌وزیر این رژیم، برای خروج از نوار غزه و كرانه باختری رود اردن باید از وی قدردانی كند.

به گزارش شبكه تلویزیونی «الجزیره»، جورج بوش از سكوت مجامع بین‌المللی در برابر اعلام تصمیم آریل شارون برای عقب‌نشینی از نوار غزه ابراز تأسف كرد. وی افزود: به نظر من جهان در برابر این طرح باید بگوید: «آریل متشكریم»!

رییس‌جمهور آمریكا گفت: الان ما فرصت خوبی برای تشكیل كشور فلسطین داریم ولی پذیرفتن مسؤولیت ترغیب به صلح و آزادی دشوار است. در حالی آمریكا از طرح آریل شارون، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، حمایت می‌كند كه بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی به ازای خروج از برخی مناطق غزه، مناطق مهم‌تر و وسیع‌تری را در كرانه باختری رود اردن اشغال می‌كند. بر اساس این طرح همچنین بیش از چهار میلیون آواره فلسطینی هم از حق بازگشت به وطن محروم خواهند شد.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند كه هر چند حمایت بوش از شارون ممكن است، حمایت جناح محافظه‌كار و یهودیان را در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این كشور جلب كند، اما در عین حال باعث برانگیخته شدن خشم جهان عرب شده است.

به گزارش «رویترز»، در اعتراض به این اقدام بوش بود كه امیر عبدالله دوم ـ شاه اردن ـ سفر خود را به واشنگتن برای دیدار با وی لغو كرد و حسنی مبارك ـ رییس‌جمهوری مصر نیز روز سه‌شنبه گذشته هشدار داد كه امروز تنفر مردم عرب در خاورمیانه از آمریكا از هر زمان دیگر بیشتر شده است.

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo