شهید آوینی
 
نهمین جشنواره خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات دفاع‌مقدس برگزار شد

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره خبرنگاران و نویسندگان مطبوعات دفاع مقدس (یادواره روزنامه‌نگار شهید سیدحسن شاهچراغی) در مرکز فرهنگی سیدالشهداء تهران با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

پس از سخنان اسفندیار رحیم مشایی، حجت‌الاسلام معلی، ملکیان و رجبی معمار، علی معصومی دبیر جشنواره، بیانیه پایانی جشنواره را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: با سپاس از الطاف و توفیقات خداوند متعال، بیانیه نهمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع مقدس به شرح زیر ابلاغ و اعلام می‌شود.

در میهن ما، ادبیات پایداری و فرهنگ حماسه‌آفرینی، قامتی به بلندی تاریخ ایران دارد. پیشینیان ما توانسته‌اند بهترین آثار حماسی را خلق کنند. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم، به خوبی درمی‌یابیم که بین فرهنگ پایداری و استقلال و عزت و هویت ما، رابطه شگفت‌انگیزی وجود دارد و هرگاه این فرهنگ سیر قهقرایی پیدا کرده، استقلال و عزت و هویت ما نیز در همین مسیر افتاده است. برعکس، هرگاه فرهنگ پایداری سیر استعلایی گرفته، استقلال و عزت و هویت ملت ایران به فراز مرزی روی آورده است.

دوران دفاع مقدس، بلندترین قله حماسه‌آفرینی و پایداری ملت مسلمان ایران در تاریخ معاصر است. با جرأت می‌توان گفت که در این دوره‌، کردار پایداری و رفتار حماسی ملت ایران در عرصه عمل چنان اوج گرفت که واقعیت‌ها شبیه اسطوره‌ها شد و شاید از شباهت هم گذشت و عین اسطوره‌ها و حتی بالاتر هم گردید.

بدون تردید، ثبت، انعکاس، انتقال و ماندگار کردن جلوه‌های بی‌شمار واقعیت‌های مذکور، یکی از مهمترین وظایف اهالی فرهنگ و قلم است.

مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس که تشکل و جماعتی خودجوش است، یکی از بنیادی‌ترین دغدغه‌هایش عمل به همین وظیفه مهم در عرصه رسانه‌ها و مطبوعات می‌باشد. این مجمع به منظور پیگیری این امر و دستیابی به اهداف دیگر، تاکنون راه‌کارها و روش‌هایی را دنبال کرده و اقداماتی را به انجام رسانده است. برگزاری نشست‌های تخصصی در تهران و مراکز استان‌ها، زمینه‌سازی برای ایجاد ارتباط و همدلی بین فعالان حوزه ادبیات پایداری در مطبوعات و رسانه‌ها، زمینه‌سازی برای سفر فعالان حوزه ادبیات پایداری به مناطق جنگی، و بالاتر و مهم‌تر از همه این‌ها برگزاری جشنواره‌های سالانه و جشنواره‌های مناسبتی از شاخص‌ترین اقدامات مجمع تاکنون می‌باشد.

نهمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع مقدس که همانند جشنواره‌های پیشین در قالب اهداف مجمع برگزار می‌شود، ویژگی‌های قابل ذکری دارد که سراسری و کشوری بودن فراخوان، یکی از این ویژگی‌ها می‌باشد. سراسری بودن فراخوان سبب شده است که از استان‌های مختلف، آثار چشمگیری به دبیرخانه برسد و شهرستان‌ها مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشند.

فراوانی آثار ارسالی و کمیت و کیفیت آثاری که در معرض قضاوت داوران محترم قرار گرفت، از دیگر ویژگی‌های جشنواره نهم است. بیش از هزار و 800 اثر در معرض قضاوت داوران محترم قرار گرفت. این تعداد آثار، بیش از دو برابر جشنواره پیشین است و می‌توان گفت که آثار ارسالی حدود 140 درصد افزایش داشته است.

هنگامی که مجمع خبرنگاران و مطبوعات دفاع مقدس تصمیم گرفت جشنواره حاضر را مستقلا برگزار کند، نهادها و سازمان‌هایی اعلام همکاری کردند و پیشگام شدند تا مجمع را در این امر یاری نمایند؛ بنابراین از همکاری‌ آنها سپاسگزاری می‌گردد؛ به ویژه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری. معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و امور ایثارگران آن سازمان و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران.

در این جا لازم است از همه اهل قلم که با ارسال آثار انبوه، جشنواره را ارج نهادند و به مجمع و دست اندکاران جشنواره اعتماد کردند، صمیمانه سپاسگزاری شود.

در پایان از همه کسانی که با کوشش‌های فراوان و تلاش پیوسته، دبیرخانه جشنواره را یاری کردند، قدردانی و سپاسگزاری به عمل می‌آید، به ویژه از هیات محترم داوران، عوامل و نیروهای اجرایی و کلیه کسانی که داوطلبانه وارد عمل شدند و گوشه‌هایی از کار را در دست گرفتند.

والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته.

پس از قرائت بیانیه جشنواره توسط دبیر جشنواره بیانیه هیات داوران و اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

نهمین جشنواره خبرنگاران و مطبوعات دفاع مقدس در فضای سرد بهمن ماه 86 با آثار فراوانی که از سراسر کشور به آشیانه می‌آمدند گرم شد. آثاری که چون پروانه‌های بال سوخته از هر سو به گرد شمع نهمین جشنواره جمع آمدند.

این سال سال دیگری بود. آثار ناب جشمان ما را تر کرد و انبوهی آن حیرتمان را افزود. صف پرنده‌های کاغذی این بار رنگ و بوی دیگری افتاده بود و کار به آنجا رسید که دیدگان داوران از آنها به تحیر مانده بود. هیات داوران این اتفاق را به فال نیک گرفته و در یک برنامه فشرده در میان این مرغزار بی‌انتها چشم دوانید تا گلهای زیباتری را انتخاب نماید.

معرفی رتبه‌های نخست:

هیات داوران در بخش یادداشت: رتبه اول را به یادداشت «داستان جنگ» به قلم احمد دهقان منتشر شده در روزنامه‌ خراسان اعطا کرد.

در بخش گفتگو: گفت‌وگو «با خویش پیش از شهادت» اثر شهید محمدرضا ناصریان منتشر شده در روزنامه کیهان به کوشش محمد صرفی حائز رتبه اول شد.

در بخش مقاله: رتبه اول به مقاله «فرماندهان دفاع مقدس و نبوغ نظامی» اثر مشترک علی سجادی و علی حسینی احمدی منتشر شده در مجله صف اعطا شد.

در رشته خاطره: رتبه اول به خاطرات سیدعلی اکبر مصطفوی با نام «زنده در همیشه تاریخ» به قلم ناهید خدایی منتشر شده در ویژه‌نامه سرو روزنامه جوان اعطا شد.

در بخش گزارش: گزارش «عشق را جرعه جرعه نوشیدند» کار بنفشه سام گیس منتشر شده در روزنامه اعتماد بنا به نظر هیات داوران حائز رتبه اول شد.

هیات داوران – رتبه دوم در رشته‌های ذیل را به این ترتیب اعلام نمود:

بخش یادداشت: یادداشت «به یاد شهدای گمنام» چاپ شده در همشهری جمعه اثر زهرا ابوعلی

در بخش گفت‌وگو اثری حائز رتبه دوم نشد.

در بخش مقاله: مقاله «سرگردانی پرونده خسارات ایران از جنگ تحمیلی» اثر زینب ملکی از خبرگزاری مهر.

در بخش خاطره: «رمضان چگونه در اسارت می‌گذشت» خاطرات جانباز آزاده ابوالقاسم رضایی چاپ شده در مجله اطلاعات هفتگی به قلم علی اشرف خانلری.

در بخش گزارش: گزارش «پدر، عشق، پسر» چاپ شده در همشهری محله 12 به مریم شریفی

رتبه سوم آثار برگزیده بنا به آرای هیات داوران بدین شرح است:

در بخش یادداشت: دو یادداشت «چشم‌های نمناک» به قلم بهناز ضرابی زاده چاپ شده در نشریه تکریم بنیاد شهید استان همدان و «چه مال من نیست» چاپ شده در نشریه شاهد جوان به قلم حسین آدینه.

در بخش گفت‌وگو: گفت‌وگویی با عنوان «پروازی خارج از میدان جنگ» چاپ شده در نشریه شاهد جوان اثر مهدی بیات.

هیات داوران در این بخش از علی شیرین به خاطر گفت‌وگویی با عنوان «اگر مثل دشمن می‌جنگیدیم موفق نمی‌شدیم» چاپ شده در ماهنامه غدیر تقدیر کرد.

در بخش مقاله: مقاله «بایسته‌های ادبیات دفاع مقدس» چاپ شده در روزنامه ایران به قلم محمدقاسم فروغی جهرمی.

در بخش خاطره‌: خاطرات خلبان فضل‌الله مشهدی با عنوان «ماموریتی برای پرواز تا اوج آسمان» به قلم مسعود آب آْذری چاپ شده در روزنامه جمهوری اسلامی.

در بخش گزارش: گزارش «از خاک تا بنفشه» نوشته ناصر ملایی از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

نشریات منتخب:

هیات داوران از میان نشریات رسیده به دبیرخانه به دلیل خلاقیت، جامعیت مطالب، روش نگارش و آرایه‌های بصری مطلوب در پرداختن به 5 موضوع خاص دفاع مقدس در سال 86 از ماهنامه شاهد یاران تقدیر کرد.

هیات داوران هم چنین در میان نشریات ارسال شده به جشنواره نهم با در نظر گرفتن جمیع معیارها سه نشریه را انتخاب و مورد تقدیر قرار داد.

1- نشریه «زنگ حماسه» به مدیر مسؤولی حمید حسام و صاحب امتیازی بنیاد حفظ آثار استان همدان با رویکرد خاص به ادبیات کودک و نوجوان.

2- شمیم عشق، ماهنامه تخصصی مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس استان کرمان به سردبیری آذر همتی.

3- نشریه زخم و زیتون، ویژه شعر پایداری به مدیر مسؤولی حسن استوار آذر و صاحب امتیازی بنیاد حفظ و آثار استان آذربایجان‌شرقی.

در این جشنواره همچنین با اهدای یک تابلوفرش منقش به تصویر شهید سیدحسن شاهچراغی، لوح تقدیر و هدایای دیگر از خانواده این شهید گرانقدر تقدیر شد.

این جشنواره توسط مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع‌مقدس و با حمایت و همکاری معاونت مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - ستاد گردشگری جنگ -، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارتش و امور ایثارگران صدا و سیما برگزار شد.

مشایی در جشنواره خبرنگاران دفاع‌مقدس:دفاع‌مقدس یک مکتب است

اسفندیار رحیم‌مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت‌های شهیدان دوران انقلاب و دفاع‌مقدس گفت: دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی دو روی یک سکه هستند. مفهوم جنگ با دفاع‌مقدس تفاوت ماهوی دارد در عین حال که در یک عرصه محقق می‌شوند.

وی در این راستا گفت: ملت‌هایی که از ظرفیت عظیم اندیشه‌های بلند و دانش برخوردارند به جنگ نیازی ندارند اما کوته‌نظری و نابخردی و تقابل با اندیشه‌پردازان باعث شده است عده‌ای در مقابل دیگران دست به سلاح ببرند تا با برتری‌جویی ظاهری مانع شکل‌گیری جایگاه یک ملت شوند و در این میان رژیم بعث عراق مصداق این نابخردی بود که به ایران تعدی کرد.

رحیم مشایی به نقش ایران در تاریخ اشاره کرد و افزود: ملت ایران به دلیل سابقه دیرین در پیش و بعد از اسلام، بزرگترین حوزه تمدنی اسلامی را بنا گذاشته است و در واپسین سال‌های هزاره دوم، با انقلاب اسلامی نقطه اوج دیگری به نمایش گذاشت.

وی یادآور شد: ملت ایران به جنگ نیازی نداشت اما زبونی، دشمنان را وادار کرد تا تقابل و ضدیت خود را با این فرهنگ غنی اسلامی ملت ایران در قالب یک جنگ نمایش بگذارند و دفاع مقدس هم به همین دلیل بازگشت ایجابی دارد. جنگ از سر فقر است و دفاع از سرغنی. جامعه‌ای که جنگ نمی‌کند غنی است اما جامعه‌ای که دفاع نمی‌کند از جامعه‌ای که جنگ نمی‌کند هم فقیرتر است.

رحیم مشایی ادامه داد: دفاع مقدس یک علامت درخشان در تاریخ است که هر قدر از آن دور شویم عظمت آن بیشتر نمایان می‌شود. دفاع مقدس ظرفیت ملت ایران را نشان می‌دهد چون این جنگ هشت سال تمام عیار در یک جغرافیای وسیع روی داده است؛ بنابراین هرقدر در ابعاد گوناگون این رویداد مرور کنیم جای کار دارد چون در یک طرف این جنگ، ملت ایران با آرمان های بزرگ و در طرف دیگر دو بلوک بزرگ با یک چهره خشن و متجاوز قرار داشت.

وی تصریح کرد: جریان استکبار با تمام توانمندی به رویارویی با ملت ایران آمده بود و به دلیل طولانی شدن دفاع مقدس و ابعاد بزرگ آن، آنها رسوا شدند. بنابراین دفاع مقدس نه یک رویداد و نه یک حادثه بلکه یک مکتب بوده و هست.

رحیم مشایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی وامدار دفاع مقدس بوده و هست؛ نه از آن جهت که دفاع تمام شده است. ما بابت انقلاب‌مان هزینه کرده‌ایم دشمنان به خاطر ترس از انقلاب اسلامی جنگ را بر ما تحمیل کردند چون از آرمان‌های به حق آن که منافعشان را به خطرانداخت واهمه داشتند و به همین دلیل هدفشان تصرف خاک نبود بلکه از تحول بزرگ روی داده می‌ترسیدند.

وی همچنین اظهار کرد: خیزش ملی در سال 57 نظام جمهوری اسلامی را تأسیس کرد اما برخی معتقد بودند باید سرودهای انقلابی برچیده شود چون به نظر آنها این شعارها و سرودها تنها به دوران انقلاب تعلق داشتند و البته هنوز هم افکاری درصدد دزدیدن فضای اندیشه‌ای از انقلاب اسلامی هستند.

وی در عین حال گفت: همه مطالبات مطرح شده در انقلاب محقق نشده است بلکه راهشان برای تحقق آغاز شده است.

رحیم مشایی هم چنین اظهار کرد: اگر در شهریور سال 59 جنگ تحمیلی آغاز شد نیاز به استدلال ندارد که طراحان اصلی این جنگ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آن را طراحی کرده بودند اما ملت ایران مقاومت کرد چون به آرمان‌های انقلابی که به پیروزی رسانده بود شدیدا اعتقاد داشت و دارد و در حال حاضر هم تمامی پیروزی‌هایی که ملت انقلابی و متدین ما به دست آورده است محصول پایداری در دفاع‌مقدس است. البته همه پیروزی‌های جهان اسلام نیز محصول دفاع مقدس است.

وی در این مراسم همچنین به شکست آمریکا و متحدانش در عراق و افغانستان اشاره کرد و افزود: هدف آنها عراق و افغانستان نبود بلکه با ما کار داشتند البته چون تجربه دفاع مقدس ملت ایران ر فراموش نکرده‌اند جسارت رویارویی مستقیم با ما را ندارند و حتی برای بیرون رفتن از باتلاقی که به دست خود درست کرده‌اند به کمک ایران نیاز دارند و این امر حقانیت ملت ایران را نشان می‌دهد.

وی به پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و افزود: ماندگاری و پایداری ملت ایران در دو سال اخیر به نقطه اوج خود رسید و آن این که حرفش را عوض نکرد که نتیجه آن پیروزی هسته‌ای بود و این پیروزی نتیجه اعتماد و همدلی ملت و مسؤولان بود که نشات گرفته از دفاع مقدس است. دفاع مقدس جریانی بالنده و رو به تعالی است و آن قدر بزرگ است که برای فهم این بزرگی باید چند سال از آن بگذرد.

رحیم مشایی همچنین از مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس به خاطر برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

مدیر شبکه 5 تهران:پاسداشت زحمات خبرنگاران حوزه دفاع مقدس ضروری است

مجید رجبی معمار، مدیر شبکه 5 تهران گفت: در عرصه مطبوعات و صدا و سیما کارهای خوبی در زمینه دفاع مقدس در موضوعات مختلف انجام شده است.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید شاهچراغی که این مراسم در سالروز شهادت این شهید و با نام یادواره شهید شاهچراغی برگزار شده بود، افزود: البته کسی نمی‌تواند ادعا کند کارهای انجام شده متناسب با عظمت دفاع مقدس بوده است اما از سوی دیگر هم نمی‌توان کارهای انجام گرفته را نادیده گرفت.

رجبی معمار گفت: پاسداشت زحمات خبرنگاران حوزه دفاع مقدس ضروری است و باعث ایجاد انگیزه در انجام کارهای رسانه‌ای و تداوم آن می‌شود.

فرزند شهید شاهچراغی نیز دراین مراسم با تشکر از برگزارکنندگان مراسم گفت: هدف شهید شاهچراغی رسیدن به اصالت واقعی بود. اصالتی که در رهنمودهای قرآن کریم و اهل بیت (ع) بود و هرکسی که در این راه قدم بگذارد نهایتش شهادت است و شهید هم در طی این مسیر به آرامش واقعی دست یافت. جایگاه اجتماعی بالایی داشت و در بین دوستانش محبوب قلب‌ها بود.

وی ادامه داد: این آرامش و مأنوس بودن با قرآن و اهل بیت (ع) در زندگی شخصی او هم نمود واقعی داشت و به معنای واقعی فارغ از تمام متعلقات دنیوی بود.

فرزند شهید شاهچراغی به وصیتنامه پدرش اشاره کرد و افزود: این وصیتنامه حالی نکاتی است که نشان‌دهنده آرامش خیال اوست و انگار که تمام کارهایشان را انجام داده است.


ملکیان:تبعیت محض از ولایت‌فقیه از عوامل مهم پیروزی در جنگ بود

ملکیان معاون مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای رسانه این دو مقطع گفت: خبرنگاران هم چنان در صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: استقامت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی باعث شد امروز نام ایران با عظمت و افتخار در جهان برده شود. ایران امروز به پاس رشادت رزمندگان اسلام سربلند است. پیشرفت‌های بزرگ ملت ما در عرصه‌های علم و تکنولوژی به ویژه انرژی هسته‌ای و علوم دیگر از جمله فنون نظامی هم در سایه همین رشادت‌ها حاصل شده است که باید قدر بدانیم.

وی یادآور شد: به جرأت می‌توان گفت: هسته اولیه پیشرفت‌های امروزی ما را رزمندگان اسلام ایجاد کردند. آنها با کمترین امکانات بیشترین افتخارات را آفریدند چون در زمینه‌های مهندسی رزمی، تکنیک و تاکتیک‌های نظامی کارهای بزرگی صورت گرفت که حتی ژنرال‌هایی که پیشرفته‌ترین دوره‌ها را در بهترین دانشگاه‌ها گذرانده بودند تصور نمی‌کردند چنین مهندسی رزمی توسط نیروهای ما که از حداقل آموزش برخوردار نبودند به کار گرفته شود.

ملکیان ادامه داد: در واقع رزمندگان شعار «شدنی است و می‌توانیم» را به اثبات رساندند و آنچه امروز صورت می‌گیرد ادامه راه آنهاست و عامل اصلی این پیشرفت‌ها در خودباوری وعزتمندی بود چون رزمندگان ما خود را باور کردند که می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و عزتمندی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی یادآور شد: البته در کنار عزتمندی و خودباوری، اخلاص، صداقت، تقوا، تبعیت محض از ولایت فقیه، وفاداری به اسلام و انقلاب هم از عوامل مهم پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود.

ملکیان در ادامه سخنان خود با گرامی داشت یاد و خاطره شهید سیدحسن شاهچراغی که این مراسم در سالروز شهادت این شهید و به همین مناسبت برگزار شده بود، گفت: او نه تنها نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بلکه یک روزنامه نگار هم بود و گفته بود من نماینده مردم دامغان در کنار سایر نمایندگان برای قانونگذاری برای ملت هستم و همیشه معتقد بود که مردم آگاهی و اندیشه را سرمنشاء خود قرار دهند.

وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای شورای مرکزی در روزهای اولیه ورود شهید شاهچراغی به مؤسسه کیهان برنامه‌هایمان را ارائه کردیم و او ضمن استقبال، گفت: دوست دارم کارهای خوبی که قرار است در این مؤسسه انجام شود به نام انجمن اسلامی و بچه‌های حزب‌اللهی نوشته شود.

ملکیان در پایان گفت: خبرنگاران واقعیت‌های جامعه را باید بی‌کم و کاست منعکس کنند.


معلی در جشنواره خبرنگاران دفاع‌مقدس: دفاع‌مقدس وسیله‌ای برای پیشبرد پیام انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام معلی، سردبیر کیهان فرهنگی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و با طرح این سؤال که ماهیت انقلاب اسلامی ما چه بود؟ گفت: انقلاب ما نظامی نبود و حتی بعضی وقت‌ها وقتی عده ای در تظاهرات شعار قیام مسلحانه سر می‌دادند با اشاره امام راحل، آن شعار ترک می‌شد و زمانی که نظامیان در بحبوحه انقلاب مقابل ملت ایستادند امام به ملت یاد دادند به جای این که سینه‌های نظامیان را نشانه بروند قلب آنها را تسخیر کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلاب اقتصادی نیز نبود. هرچند بعضی‌ها سعی می‌کنند توجیه اقتصادی کنند اما نمی‌شود. انقلاب اطلاعاتی و تشکیلاتی نیز نبود بلکه انقلاب تبلیغاتی بود و پیروزی یک پیام در برابر سایر پیام‌ها. و این ماهیت انقلاب همه انبیاست. ما در راس این مکتب پیامبر(ص) را داریم که کار خود را با پیام شروع و ختم کرد.

حجت‌الاسلام معلی به جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس بلکه وسیله‌ای برای پیشبرد پیام انقلاب اسلامی بود. عامل پیروزی انقلاب اسلامی هم پیام‌رسانی و رسانه انقلاب هم منبر و مساجد بود. هر چند از پیام رسانی کامل انقلاب غافل شدیم.

وی به شهید شاهچراغی اشاره کرد و افزود: افرادی چون شهید شاهچراغی کم بودند تا در جایگاه پیام‌رسانی انقلاب قرار بگیرند. شهید شاهچراغی پیام انقلاب را به خوبی درک کرده بود و یک لحظه از مسایل آن جدا نبود. هم خوب می‌نوشت و هم مدیریت فرهنگی خوبی داشت؛ بنابراین به کسانی نیاز داریم که پیام انقلاب را به دل مخاطب برسانند.

حجت‌الاسلام معلی در پایان پیشنهاد کرد باشگاهی شامل نویسندگان دفاع مقدس تاسیس شود که هر کسی دغدغه دفاع مقدس را دارد در آن قلم بزند.


این جشنواره توسط مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع‌مقدس و با حمایت و همکاری معاونت مطبوعاتی و امور اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری -ستاد گردشگری جنگ-، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارتش و امور ایثارگران صدا و سیما برگزار شد. گفتنی است این جشنواره در سالروز شهادت روزنامه‌نگار شهید سیدحسن شاهچراغی برگزار شد.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo