شهید آوینی
 
تخریب صحن های مسجد الاقصی در نتیجه جسارت مداوم رژیم صهیونیستی

موسسه بازسازی اماکن مقدس اسلامی "الاقصی" ظهر جمعه (15/2/2008) از تخریب یکی از صحن های مسجد مبارک الاقصی در نتیجه حفاری های رژیم صهیونیستی در زیر این مسجد خبر داد.

موسسه الاقصی اعلام کرد که این موسسه از تخریب های صورت گرفته در داخل مسجد مبارک الاقصی که در نزدیکی مسیر "قایتبای" در مقابل مدرسه "اشرفیه" و در داخل صحن های منطقه غرب این مسجد میان دربهای "قطانین" و "سلسله" صورت گرفته است، تصویر برداری کرده است.

این موسسه در ادامه تصریح کرد که این تخریب ها باعث بوجود آمدن حفره ای به طول دو متر و عرض یک متر و نیم شده است که عمق آن نیز به یک متر می رسد. بر اساس گزارش این موسسه، تخریب های صورت گرفته، ناشی از حفاری های صورت گرفته در زیر و اطراف مسجد مبارک الاقصی و در صحن های آن است. موسسه مذکور خاطر نشان کرد که مالکان ساختمان های اطراف منطقه تخریب شده، به صحت تخریب های صورت گرفته شهادت داده اند و علاوه بر این، اعلام کرده اند که آنها همه روزه و به صورت شبانه روزی صدای حفاری در زیر منازل خود را می شنوند و این حفاری ها باعث شکاف های خطرناکی در منازل واقع در دیوار غربی مسجد الاقصی شده است.

موسسه الاقصی در پایان خواستار اقدامی سریع از سوی ملت فلسطین و دیگر ملت های عربی و اسلامی به منظور نجات مسجد مبارک الاقصی از خطر فروپاشی و تخریب و دفاع از آن در مقابل تشدید حفاری های صورت گرفته در زیر و اطراف آن است.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo