شهید آوینی
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:جشنواره شعر فجر،‌ گمشده بزرگ فرهنگ کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی شعر فجر، گمشده بزرگ عرصه فرهنگ برای ظهور و شکوفایی نورستگان عرصه شعر بود. وی افزود: تصورم این است که جشنواره شعر فجر خیلی زودتر از تصورات می‌تواند جایگاه خود را پیدا و ارزش‌های خود را نمایان کند.

حمدحسین صفار هرندی در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با ابراز خوشحالی از استقبال پرشور شاعران از جشنواره شعر فجر، گفت: خوشبختانه جشنواره شعر فجر این زمینه را فراهم کرده تا تمام شاعران کشور در سنین مختلف از پیشکسوتان شعر گرفته تا شاعران جوان و نویسندگان عرصه شعر از برپایی این جشنواره به‌عنوان یک گمشده بزرگ استقبال کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: امیدواریم بضاعت فراوانی که در جمع اهالی شعر کشور وجود دارد به بهانه این جشنواره آشکار شده و رشد کند.

صفار هرندی خاطرنشان ساخت: جشنواره شعر فجر از سال گذشته تاکنون تحولات عظیمی را در عرصه شعر کشور ایجاد کرده است که از جملة این اقدامات می‌توان به چاپ بیش از 100 عنوان کتاب شعر توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اشاره کرد.

وی بیان داشت: برگزاری مراسم شعرخوانی در حضور مردم و انعکاس زنده آن از طریق صدا و سیما از جمله برنامه‌هایی است که در مراسم اختتامیه امسال علاوه بر تقدیم جوایز، به‌منظور ایجاد رونق و جلوه بیشتر عرصه شعر و پیوند بهتر بین شاعران و علاقه‌مندان به شعر، صورت می‌گیرد.

صفار هرندی در پایان با بیان اینکه، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی مختلفی به‌دنبال همکاری و مشارکت با وزارت ارشاد در برگزاری جشنواره شعر فجر هستند، گفت: امیدواریم با فراهم کردن بسترها و حمایت بیشتر از این جشنواره، شاهد رشد و بالندگی بیشتر جشنواره شعر فجر در طول سالیان آینده باشیم.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر دوم اسفندماه سال جاری در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo