شهید آوینی
 
روحانیت عمود خیمه انقلاب اسلامی هستند
محمدحسین جهانبخش گفت: روحانیت عمود و ثقل خیمه انقلاب اسلامی بوده و در تمام صحنه های انقلاب حضور پر رنگی داشته و دارند.


استاندار خراسان شمالی، شب چهارشنبه در همایش تجلیل از ائمه جماعات موفق استان خراسان شمالی افزود: روحانیت پیشتاز حرکت مردم در مبارزه با رژیم پهلوی و ظلم و استبداد در طول تاریخ اسلام بودند و در این راه خون دادند.

وی اظهار داشت: تاریخ گواهی می دهد که روحانیت پای هیچ قرارداد ننگینی را امضاء و تایید نکردند و همیشه نیز پیشقدم مبارزه با ظلم و استبداد بودند.

نماینده دولت نهم در استان خراسان شمالی بیان داشت: حوزه های علمیه برای انجام وظایف دینی خود نیاز به تقویت علمی دارند و این مراکز باید همانند دانشگاه ها دارای تحول علمی شوند.

جهانبخش خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی دارای هفت هزار دانشجو در رشته های مختلف دانشگاهی است و ظرفیت دانشگاه های ما به نسبت گذشته دو برابر افزایش داشته است این در حالیست که حوزه های علمیه در استان خراسان شمالی در جذب طلبه رشد زیادی نداشته و حوزه های علمیه نیز باید در این استان همسان با دانشگاه ها افزایش یابند.

استاندار خراسان شمالی رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی را در وحدت و همدلی دانست و یادآور شد: امروز نیز برای تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت و توسعه کشور نیاز به این وحدت و اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان وجود دارد.

جهانبخش افزود: البته بدخواهان نظام جمهوری اسلامی و دشمنان ما به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان هستند که با وجود روحانیت به طور قطع آنها به اهداف خود نخواهند رسید.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس ادامه داد: روحانیت با تشویق و فضاسازی، زمینه مشارکت حداکثری مردم را در این انتخابات فراهم کنند تا نظام جمهوری اسلامی در 24 اسفند نیز همانند سایر انتخابات سربلند بیرون آیند.

در این نشست با حضور امام جمعه بجنورد و نماینده مردم استان خراسان شمالی در خبرگان رهبری از چهار نفر از روحانیون و ائمه جماعات موفق با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.

منبع: سایت خبری تحلیلی انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo