شهید آوینی
 
راه‌اندازی آزمايشی شبكه ماهواره‌ای شيعی در بحرين
شبكه ماهواره‌ای شيعی «المعارف» هم‌زمان با ماه محرم‌الحرام و با مديريت «حبيب الكاظمی»، از اساتيد حوزه علميه بحرين و با محوريت معارف قرآنی و حديث نبوی به‌صورت آزمايشی راه‌اندازی‌شد.

به نقل از شبكه ماهواره‌ای تازه ‌تأسيس المعارف، اين شبكه در مرحله اول پخش كه تا پايان ماه محرم به‌طول می‌انجامد، روزانه پنج ساعت برنامه را با شعار «چراغ علم و فضيلت» روی ماهواره‌ی نايل‌سايت می‌فرستد.

ارائه تعريفی جديد و پايبند از مفاهيم اسلامی در همه زمينه‌های قرآنی، روايی، فقهی و اجتماعی به‌دور از افراط و تفريط و با رعايت ميانه‌روی، هدف اصلی اين راه‌اندازی اين شبكه ماهواره‌ای است

از ديگر برنامه‌های اين شبكه می‌توان به مجموعه‌های تلويزيونی مذهبی، مسابقات فرهنگی و همچنين شعر و ادبيات عربی اشاره‌كرد.

اين شبكه قصددارد به‌ شكل تخصصی، هدفمند، به‌روز و همچنين همگام با شريعت اسلامی در زمينه‌های آگاهی‌بخشی دينی، تربيتی و اخلاقی و نيز ترويج فضايل گام‌‌بردارد.

دست‌اندركاران پخش اين شبكه، درنظردارند تا اين ايستگاه ماهواره‌ای بتواند در ارائه تعريفی جديد و پايبند از مفاهيم اسلامی در همه زمينه‌های قرآنی، روايی، فقهی و اجتماعی به‌دور از افراط و تفريط و با رعايت ميانه‌روی پيشرو باشد.

از مهم‌ترين برنامه‌های اين شبكه، برنامه «الأبعاد التوحيدية فی فكر الإمام الحسين عليه السلام» (جوانب توحيدی در انديشه امام حسين(ع)) كه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين «حبيب الكاظمی» به‌‌عنوان كارشناس برنامه هر شب رأس ساعت 21 پخش‌می‌شود.

برنامه «محاضرات فقهية ميسرة» (سخن‌رانی‌های فقهی آسان) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين «سيد صباح السيد علی شبر» از ديگر برنامه‌های ثابت شبكه ماهواره‌ای المعارف است.

اين شبكه با فركانس( 10872) و قطب عمودی (VER) قابل دسترسی است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo