شهید آوینی
 
توليد فيلم ضدقرآنی در ادامه پروژه عادی‌سازی اهانت به مقدسات اسلامی است

آرین منش، عضو كميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، توهين به قرآن و توليد فيلمی ضدقرآنی در كشور هلند را در راستای پروژه عادی‌سازی اهانت به مقدسات اسلامی از سوی دشمنان عنوان كرد.

جواد آرين‌‌‌منش، عضو كميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهانت دشمنان به مقدسات اسلامی در قالب‌های مختلف؛ از جمله ساخت فيلمی ضدقرآنی در كشور هلند، گفت: مخالفان اسلام سال‌هاست در جهت ترويج سكولاريزم در كشورهای اسلامی قدم بر می‌دارند.

وی افزود: آنها در داخل كشورهای اسلامی بحث‌هايی را در ارتباط با جدايی دين از سياست مطرح كرده‌اند. دشمنان هرجا كه شرايط را برای مقابله با اصل اسلام فراهم نمی‌بينند، به شيوه‌های مختلف توسل می‌جويند كه يكی از آنها تهی كردن قوانين كشورهای اسلامی و به عبارت ديگر دين‌زدايی و توسل به تفكرات سكولاريستی است.

نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس تأكيد كرد: دشمنان هرگاه زمينه را برای خود فراهم ببينند، اين جسارت را پيدا می‌كنند كه به قرآن و پيامبر (ص) توهين كنند و به نحوی سعی می‌كنند ريشه اسلام را بخشكانند.

آرين‌منش، هراس دشمنان از رشد اسلام‌خواهی در جهان و گرايش مردم دنيا به ويژه در كشورهای آفريقايی به اسلام را دليل عمده اين‌گونه رفتارهای موهن ذكر كرد و ادامه داد: اسلام با استعمار، ظلم، زور، تباهی و فساد مخالف است و استكبار نيز منافع خود را در اسلام‌زدايی می‌بيند.

عضو كميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از موارد قبلی اهانت دشمنان و غرب به مقدسات اسلامی از جمله كتاب آيات شيطانی و كاريكاتورهای توهين‌آميز پيامبر (ص) اشاره كرد و ابراز داشت: بعد از اين موارد، آنها به سراغ قرآن، كتاب اصلی مسلمانان رفته‌اند و هدف آنها عادی‌سازی اهانت به اسلام و مقدسات آن است.

وی با بيان اين مطلب كه اين اقدامات بيانگر بغض دشمنان به اسلام است، يادآور شد: تا به حال تجربه نشان داده كه اين حركات، نتايج عكس برای آنها در پی دارد و باعث برانگيخته ‌شدن احساسات مسلمانان و وحدت و يكپارچگی آنها می‌شود، ولی با اين وجود دشمنان اسلام درس عبرت نمی‌گيرند و اقدامات خود را تكرار می‌كنند.

اين نماينده مجلس هفتم در ادامه با انتقاد از عدم واكنش جدی به اين اهانت‌ها از سوی كشورهايی كه به ظاهر نام اسلامی را نيز يدك می‌كشند، همراهی سران برخی كشورهای عرب مسلمان با استعمارگران، آمريكا و اروپايی‌ها را از مصيبت‌های حال حاضر جهان اسلام بيان كرد.

آرين‌منش در پايان تصريح كرد: واكنش ملت‌های اسلامی می‌تواند، سران كشورهای عرب را از خواب غفلت بيدار كند و به همين دليل مردم در كشورهای اسلامی وظيفه بسيار مهمی در اين زمينه دارند.
 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ( ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo