شهید آوینی
 
‌حجاب در «لی‌يژ» بلژيك هم ممنوع‌شد

شماری از مقامات و مسئولان محلی شهر «لی‌يژ» بلژيك، با اتخاذ تصميمی واحد، پوشش حجاب و نيز نماد‌های دينی اسلامی را برای كاركنان زن مسلمان در مؤسسه‌ها و اماكن دولتی اين شهر ممنوع‌ اعلام‌كردند.

به نقل از روزنامه عربستانی«المدينه»، 23 عضو شورای شهر «لی‌يژ» ديروز نهم بهمن‌ماه با تصويب طرحی، پوشش حجاب را برای كليه كارمندان زن مسلمان مؤسسه‌های دولتی اين شهر ممنوع‌كردند.

ممنوعيت حجاب در حالی اعلام‌می‌شود كه دو حزب «ليبرال» و «هبستگی دموكرات ـ مسيحی» بلژيك نيز از اجرای اين طرح استقبال‌كردند؛ اين درحالی است كه هشت تن از اعضای شورای شهر لی‌يژ با اجرای اين قانون در مؤسسه‌ها و اماكن دولتی مخالفت‌كردند.

«فاطمه پهلوان»، عضو شورای شهر لی‌يژ و از مخالفان تصويب قانون منع پوشش حجاب در اماكن دولتی در اين‌باره گفت: اين تصميم، لكه ننگی در جامعه بلژيك به شمارمی‌رود و بازتاب مطلوبی در اين كشور نخواهدداشت.

وی كه از اعضای حزب سوسياليستی بلژيك نيز هست، طرح منع پوشش حجاب برای زنان مسلمان در مؤسسه‌های دولتی را عدم احترام و نقض پايبندی بلژيك به حقوق آزادی زنان دانست و اعلام‌كرد: انتخاب نوع پوشش از حقوق مشروع زنان است و ايجاد محدوديت در اين زمينه مخالف حق آزادی آنان است.

يادآوری‌می‌شود مشكل حجاب در بلژيك تنها به زنان كارمند مؤسسه‌های دولتی محدودنمی‌شود، بلكه دانشجويان، دانش‌آموزان مدارس و زنان مسلمانی كه در پی دريافت مجوز اقامت و شناسنامه هستند نيز از اين مشكل رنج‌‌می‌برند؛ چراكه برخی انجمن‌ها از صدور مدارك مذكور با عكس محجبه برای زنان مخالفت‌می‌كنند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo