شهید آوینی
 
‌رييس جمهور در اجتماع باشكوه مردم بوشهر:ماجراي هسته اي به نفع ملت ايران در حال پايان است

رييس جمهور در بوشهر با بيان اينكه «كشتي متجاوزين خارجي امروز در منطقه به گل نشسته است»، تصريح كرد: ماجراي هسته اي به عنوان گسترده ترين چالش سياسي بعد از پيروزي انقلاب، به لطف همبستگي و ايستادگي مردم، به نفع ملت ايران در حال پايان است .

دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز در اجتماع با شكوه مردم بوشهر در سخناني با اشاره به اينكه خداوند پيامبران و صلحا را براي راهنمايي انسان مبعوث كرده است، گفت : در طول تاريخ جبهه شياطين و مفسدان در مقابل حركت پيامبران صف آرايي كرده و در راه كمال و هدايت انسان ها موانع فراواني ايجاد كرده اند و اين راه تاكنون قربانيان زيادي داشته است. وي اضافه كرد: بزرگترين و ارزشمندترين قرباني در راه كمال انسان، امام حسين(ع) و يارانش هستند.

رييس قوه مجريه همچنين امام حسين(ع) را فروزنده ترين چراغ هدايت دانست و اظهار داشت : امام حسين(ع) كشتي نجات است و تنها راه سعادت بشريت، ادامه راه سيدالشهداء، عمل به فرهنگ عاشورا و زندگي حسيني است .

دكتر احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه حركت تاريخ ساز ملت ايران در پيروزي انقلاب اسلامي از جنس حركت عاشورا و فرهنگ حسيني بود، گفت : انقلاب اسلامي دعوت بشريت امروز به آگاهي، عدالت و خداپرستي است .

رييس جمهور با اشاره به اينكه تا قبل از ظهور انقلاب اسلامي دو جريان گسترده استكباري ، بشريت را به اسارت گرفته بودند ، خاطر نشان كرد: ماركسيسم از يك طرف شأن انسان را در حد ابزار و يك كارگر تمام عيار در خدمت سلطه گران پايين آورده بود و نظام سرمايه داري نيز انسان را به بردگي مدرن درآورده و براي انسان حيثيت و عزتي قائل نبود .

وي تاكيد كرد : اين دو جريان مانند دو لبه قيچي اصالت ها ، ارزش¬ها و معنويت بشريت را تحت فشار قرار داده بود و بشريت در آستانه ياس مطلق قرار داشت .

رييس جمهور خاطر نشان كرد : در شرايطي كه هيچ كس اميدي به نجات و احياي معنويات در زمان نداشت، ناگهان مردي از جنس انبياء و حسينيان پرچم آزادگي و عزت را برافراشت و ملت مومن ايران به دعوت ايشان لبيكي از عمق جان و اجابتي با همه وجود داد و انقلاب عظيم اسلامي شكل گرفت .

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه دشمنان بشريت مثل هميشه تاريخ همه توان ، امكانات تبليغي ، سياسي ، اقتصادي و نظامي خود را بسيج كرده اند تا نور برآمده از سرزمين ايران را خاموش كنند، گفت : ترور ، جنگ ، محاصره اقتصادي و فشارهاي سنگين سياسي در طول 29 سال گذشته براي اين بوده است كه پيام ملت ايران در جغرافياي ايران ، مدفون شود.

وي اضافه كرد : به فضل الهي و ايستادگي ملت بزرگ ايران، امروز انديشه خداپرستي و عدالت طلبي در همه دنيا باسرعت در حال پيشروي است و مستكبران سنگرهاي اشغالي خود را يكي پس از ديگري تخليه مي¬كنند.

رييس جمهور، ملت ايران را جزء عزيزترين ملت¬هاي عالم دانست و گفت : امروز ملت ايران به خاطر ايستادگي در برابر زورگويان از عزيزترين ملتهاي جهان است و دشمنان ملت ايران منفورترين انسانها نزد بشريت هستند.

دكتر احمدي نژاد خاطر نشان كرد : كشتي متجاوزين امروز در افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين به گل نشسته است و از اين لشكر كشي جز ذلت و پشيماني نصيبي نبرده اند.

رييس جمهور گفت : دشمنان ملت ايران 29 سال تلاش كرده اند كه بين ايراني¬ها و كشورهاي منطقه كينه و بددلي ايجاد كنند اما امروز دوستي و برادري بين ملت هاي منطقه عميق تر و گسترده تر از گذشته است .
دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنان خود به مساله هسته اي اشاره كرد و گفت : مساله هسته اي آخرين صحنه درگيري ملت ايران با جبهه استكبار است .

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد : چند سال قبل به بهانه هاي واهي و با فشار سياسي ، مسوولين را به عقب نشيني در برنامه هسته اي وادار كردند اما ملت ايران از زماني كه تصميم گرفتند در مقابل زياده خواهي قدرت هاي زورگو بايستند، صحنه سياسي عوض شد.

رييس جمهور يادآور شد : با ايستادگي ملت ايران گام به گام شرايط عوض شد و كساني كه تحت تاثير قدرت¬هاي زورگو عليه ملت ايران موضع مي گرفتند، امروز بر حقانيت و صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران صحه مي گذارند و اين نتيجه تمسك به انقلاب و دفاع جانانه مردم از عزت و كرامت ايراني است .

وي با اشاره به اينكه در مسير هسته اي به سمت قله در حركت هستيم، اظهار داشت : ماجراي سياسي موضوع هسته اي كه گسترده ترين چالش سياسي بعد از انقلاب بود ، به لطف همبستگي و ايستادگي مردم، به نفع ملت ايران در حال پايان است .

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد : امروز ملت ايران ملتي عزيز و ايستاده بر قله عزت عالم هستند و دشمنان ملت در ذلت و تفرقه به سر مي برند.

رييس جمهور در ادامه خطاب به سران قدرت هاي بزرگ گفت : با قرار گرفتن در مقابل حقانيت ملت ايران چيزي نصيب شما نخواهد شد؛ البته اگر علاقمند هستيد همين مسير را ادامه بدهيد، بدانيد پيشرفت ايران توقف پذيري ندارد و اين ملت در دفاع از حقوق خود سر سوزني عقب نشيني نخواهد كرد .

دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد : فريادهاي الله اكبر ملت ايران كاخ¬هاي ستم شما را از بيخ و بن ويران خواهد كرد .

وي با اشاره به اينكه پيشنهاد مي كنم كشورهاي ديگر در ساختن نيروگاه اتمي با ايران مشاركت كنند، اظهار داشت : ديديد كه ملت ايران بدون نياز به شما مديريت سوخت و چرخه كامل سوخت را برپا كرد و جزء كشورهاي اتمي جهان شد. اگر در ساخت نيروگاه نيز مشاركت نكنيد، اين ملت با اتكا به توانمندي هاي خود حتي قادر است نيروگاه اتمي هم بسازد .

رييس جمهور در ادامه در بخش ديگري از سخنان خود به اوضاع فلسطين اشغالي اشاره كرد و گفت : كساني كه امروز از صهيونيست¬هاي جنايتكار حمايت مي كنند ، بدانند عمر صهيونيست ها و اشغالگران به پايان رسيده است و دوران خيمه شب بازي سياه استكبار در برپايي اين رژيم منحوس خاتمه يافته است .

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد : پرده آخر نمايش به دست ملت فلسطين رقم خواهد خورد و پيروزي نهايي از آن مردم مظلوم فلسطين است .

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه كساني كه در مقابل جنايت صهيونيست ها سكوت كرده و يا احياناً حمايت مي كنند، در ريختن خون مردم فلسطين شريك هستند، تصريح كرد : وقتي در آينده نزديك دادگاه جنايتكاران برپا شود تك تك آنها مجازات خواهند شد . زمستان خواهد رفت و روسياهي براي آنها خواهد ماند.

دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود بوشهر را ديار تمدن و فرهنگ با مردمي خونگرم و صميمي دانست و گفت : مردم بوشهر در زندگي عادي چون دريا آرام، زلال و آبي هستند اما هرگاه اصول و كرامت وعزت آنان به خطر بيفتد، چون اقيانوس طوفاني و مواج ريشه متجاوزان را از ريشه خواهند كند .

رييس قوه مجريه استان بوشهر را مركز انرژي و پتروشيمي ايران ناميد و گفت : بوشهر مي تواند بهترين ، زيباترين و پيشرفته ترين استان كشور باشد.

وي افزود: در فاصله سفر قبل تا اين سفر اقدامات فراواني انجام شده است و همه اعضاي دولت با همه وجود از طرح هاي سازندگي از استان بوشهر حمايت مي كنند .

رييس جمهور وحدت و همدلي را از عوامل توسعه استان برشمرد و گفت : اگر كسي به هر بهانه اي بخواهد اميد و همدلي مردم را مخدوش كند، اگر نگوييم مغرض است بايد او را ناآگاه دانست و مردم بوشهر با چنين افرادي ارتباطي ندارند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo