شهید آوینی
 
‌احمدی نژاد در جمع راهیان نور

محمود احمدی نژاد دوشنبه شب در جمع ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه راه شهدا همواره در خاطر ملت ایران باقی خواهد ماند گفت: به کوری چشم استکبار، ملت ایران برای همیشه یاد شهدا را گرامی خواهد داشت وآنها خیال خامی دارند که می توانند با شبیخون و تهاجم فرهنگی دلهای این ملت را از کربلا و شهدا جدا کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران هیچ گاه ذلت برگشت به فرهنگ طاغوت را نخواهد پذیرفت و داغ ان را بر دل همه بدخواهان خواهد گذاشت اظهارداشت: ملت ایران فرهنگ خداپرستی را به همه جای دنیا صادر خواهد کرد .

احمدی نژاد با تبیین فرهنگ شهادت و سرچشمه ناب این فرهنگ از عرصه کربلای حسینی تاکید کرد: هر جا جامعه بشری گامی بلند به سوی کمال برداشته است حاصل تجلی و شکوفایی فرهنگ شهادت طلبی بوده است .

رییس جمهور با بیان اینکه هم رسیدن و هم رساندن دیگران به قله کمال وظیفه عمومی و در واقع همان امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: کسی که در مسیر شهادت حرکت می کند و خود را به این مرز می رساند در واقع خود را به قله های انسانیت رسانده است.

احمدی نژاد هشت سال دفاع مقدس را حاصل فرهنگ ایثار و شهادت طلبی دانست و خاطرنشان کرد: یک شاخه از فرهنگ شهادت طلبی امام حسین (ع) و یارانش بعد از 1400 سال در عرصه دفاع مقدس ملت ایران نمایان شد و صحنه هایی زیبا و افتخار افرین افرید و هر یک از سرو قامتانی که به این غایت رسیدند کل دنیا را متلاطم کردند . 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت طلبی بزرگترین میراث و ذخیره ملت ایران است، تصریح کرد: جامعه ای که همه آحادش آماده فداکاری در راه اهداف و ارزشهای ناب الهی یا همان فرهنگ شهادت باشند جامعه ای سازنده ، پویا و در یک کلام بی بدیل است .

احمدی نژاد با بیان اینکه راهیان نور باطنش پیوند خوردن به همه حقایق عالم هستی است، اظهارداشت: فعالیت در راهیان نور توفیقی است که به خادمان عنایت شده است.

رئیس جمهور با قدردانی از دست اندرکاران راهیان نور، بر آمادگی دولت و برگزاری هر چه بهتر کاروانهای راهیان نور در هر سال تاکید کرد و گفت: باید به گونه ای فعالیت های خود را طراحی کنید تا هر سال با تجهیزات فراوان تر در خدمت مشتاقان باشید و علاوه بر راهنمایی دقیق تر و آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت از زائران و بازدید کنندگان بویژه جوانان صیانت کنید.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در جمع اعضا و دست اندرکاران ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، ظلم ستیزی، مبارزه با زور و حمایت از مظلوم را عشق به امام حسین (ع) و از فطرت انسانها بر شمرد و تصریح کرد: کار برای خدا و ایستادگی روی اصول رمز نجات بشریت از چنگال زورگویان و سلطه طلبان جهانی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه زورگویان عالم به آخر خط رسیده اند گفت: فرهنگ و تمدنی که تنها راه برای اثبات و حضورش استفاده از زور و تهدید باشد به پایان خط رسیده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه اوج و تجلی دنیای مادی امروز در فلسطین نمایان است اظهار داشت: اوضاع امروز فلسطین باطن و حقیقت آزادی، حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و نظام بین الملل مورد ادعای غرب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آیا جنایتی بالاتر از این وجود دارد که کشوری را 60 سال اشغال کنند و زنان و کودکان را بکشند تاکید کرد: قدرتهای زورگو هرجا در منطق کم می آورند از تهدید و زور استفاده می کنند اما باید بدانند انسانها در هر جای عالم که باشند زیر بار نمی روند.

دکتر احمدی نژاد پیش از سخنرانی با اهدای لوح از خادمان شهدای ستاد مرکزی راهیان نور تقدیر کرد.

همچنین سید مهدی هاشمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور راهیان نور و محمد حسین حسینی یکتا گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه با شکوه تر برنامه های راهیان نور بیان کردند.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo