شهید آوینی
 
‌شخصیت‌های علمی زنان برای فرهنگسازی حجاب به میدان بیایند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: برای فرهنگسازی مؤثر و سست نمودن دشمنان حجاب، ورود زنان دارای شخصیت علمی به عرصه اجتماعی و نمایش چهره‌های ممتاز و فرهیخته زنان در حال حاضر بیش از هر چیز ضروری است.

اعضای شورای مرکزی دومین جشنواره دختران آفتاب شنبه ششم بهمن ماه با محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در محل مجمع دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان روایتی از حضرت امام رضا (ع) گفت: «خداوند آنچه برای بشر مفید بوده است را دستور داده و آنچه به ضرر انسانهاست منع کرده است» و این یک معیار دقیق و عمیق و در عین حال جهان شمول برای انسانهاست که به همه اعمالشان تسری پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام و سایر ادیان آسمانی از سوی خداوند برای مصلحت انسان وضع شده‌اند گفت: در تمام ادیان آسمانی خداوند عالم و غنی براساس مصالح انسانها حکم کرده است و وقتی می‌فرماید عملی حلال یا حرام است حتما تفاوتی بین آنها وجود دارد چرا که او خالق ماست و وضع ما را بهتر از خود ما می‌داند هر چند اعمال و رفتار انسان‌ها چه خوب و چه بد به خداوند لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

وی در ادامه فرار دادن حجاب از سوی خداوند برای بندگان را برای مصلحت فرد و جامعه دانست و افزود: این وظیفه ماست که فرهنگ حجاب را به صورت ریشه‌دار در بین زن و مرد در سطح جامعه جا بیندازیم.

اختری مشکل حجاب را در سه عنوان کلی برشمرد و افزود: عدم معرفی حجاب بطور صحیح و حقیقی موجب شده بسیاری از زنان با حجاب نیز حقیقت و ارزش حجاب را درک نکنند و تنها به دلیل رسم خانواده خود را ملزم به رعایت حجاب کنند. مساله دوم استفاده ابزاری از زن توسط افراد سود جوست. همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته‌اند، برخی افراد می‌خواهند از زن برای منافع اقتصادی‌شان سوء استفاده کنند و چون حجاب برخلاف مصلحت آنهاست مقابله می‌کنند و مساله سوم قدرت مداران هستند که به خاطر منفعت شخصی و بی‌قید و بندی، با حجاب و هرگونه محدودیتی که از خواسته‌ای نفسانی‌شان جلوگیری کند، مخالفت می‌کنند و اگر ما با این سه مساله مبارزه کنیم می‌توانیم فرهنگ حجاب را به صورت عقلانی و مکتبی گسترش دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به وضعیت حجاب در سایر کشورهای جهان تصریح کرد: در کشورهایی که حجاب اجباری نیست بیش از 70 درصد زنان حجاب را بصورت اختیاری انتخاب کرده‌اند و چون خودشان برگزیده‌اند وضعیت بد حجابی کشور ما را ندارند. همانطور که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز، بسیاری از زنان و دختران که حجاب را اختیاری برگزیده بودند آنقدر محکم و استوار به این مساله پایبند بودند که کسی قدرت مقابله با آنها را نداشت.

وی ورود زنان با شخصیت علمی به عرصه اجتماع و نمایش چهره‌های ممتاز و فرهیخته زنان را در حال حاضر بیش از هر چیز برای فرهنگسازی مؤثر و ست نمودن دشمنان حجاب ضروری دانست و افزود: امروز باید زمینه را برای اظهار نظر شخصیت‌های بارز زنان در میان افراد جامعه فراهم کنیم تا بتوانیم در محیط‌های دانشگاهی بصورت اصولی ثابت کنیم که حجاب موجب تحقیر موقعیت زن و مانع پیشرفت و ترقی او در مسئولیت‌های جامعه نخواهد شد.
 

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo