شهید آوینی
 
‌جامعه قرآنی كشور با آرمان‌های امام(ره) تجديد ميثاق كردند

جامعه قرآنی كشور،  صبح یکشنبه، در آستانه فرا رسيدن ايام الله دهه فجر با حضور در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران و صدور بيانيه‌ای با آرمان‌های امام(ره) تجديد ميثاق كردند.

در اين مراسم كه ساعت 11 صبح یکشنبه، هفتم بهمن ماه با حضور فعالان قرآنی، قاريان و حافظان قرآن كشور برگزار شد، تعدادی از فعالان و چهره‌های قرآنی از جمله محسن موسوی‌بلده از استادان برجسته قرآنی، محمد خواجوی، رئيس سازمان دارالقرآن، بهروز ياريگل از قاريان و استادان قرائت قرآن، مهدی قره‌شيخلو و مهدی تاج‌زاده از قاريان بين‌المللی، عليزاده، معاون سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور، حجت‌الاسلام قبادی، مشاور سازمان اوقاف و امور خيريه و جمعی از بانوان فعال قرآنی حضور داشتند.

اين برنامه توسط كميته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی كه رياست آن در سال جاری برعهده سازمان دارالقرآن است اجرا ‌شد و شركت‌كنندگان پس از ادای احترام به مقام رفيع حضرت امام(ره) به زيارت آستان مقدس حضرت شاه‌عبدالعظيم(ع) خواهند رفت.

در بخشی از بيانيه‌ای كه در اين مراسم قرائت شد چنين آمده است: قرآن كريم مبدا تحولات و منشا تغييرات بنيادين و آغازگر خيزش‌های عظيم فردی و اجتماعی است، كلمات نورانی آن وديعه بی‌مثال الهی ايت كه با قدرت شگفت‌انگيز روح و جان انسان را متحول نموده و مسير حركت اجتماعی را تغيير می‌دهد.در بخش ديگری از اين بيانيه عنوان شده است: توجه به باطن و ظاهر قرآن در جای جای واقعه كربلا كاملا مشهود است و قرآن كريم در آخرين شب حيات دنيوی او باز هم همنشين اوست و اگر سر بريده آن خورشيد جهان‌افروز بخواهد سخنی بگويد جز ترنم آيات روح‌بخش قرآن نخواهد بود.

در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: بر اين اساس و با الهام از دستورات حيات‌بخش كلام الله مجيد و تبيين و تجسم عينی آن توسط سيد‌الشهداء(ع) بود كه ذريه نبی مكرم اسلام(ص) زعيم عالی‌قدر و بزرگ معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمينی(ره) اساس اين نهضت را بنيان نهاده و رهبری نموده و در همين راستا نيز همواره مردم را به استعانت و پيروی از گنجينه الهی رهنمون می‌ساخت.

در بخش پايانی اين بيانيه تاكيد شده است: بر همين اساس و به دنبال آرمان‌های الهی امام(ره)، رهبر معظم انقلاب عنايت ويژه‌ای به فعاليت‌های قرآنی و جامعه قرآنی كشور داشته و دارند.

يادآوری می‌شود مراسم تجديد بيعت جامعه قرآنی كشور با آرمان‌های والای امام(ره) از ساعت 11 صبح امروز با تلاوت قرآن توسط مسعود گرجی از قاريان بين‌المللی، نثار گل و نواختن مارش نظامی و پخش سرود خمينی ای امام آغاز شد و هم‌اكنون باسخنرانی محمد خواجوی، رئيس سازمان دارالقرآن ادامه دارد.

مراسم یکشنبه نخستين طرح قرآنی است كه قرار است توسط كميته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا شود و متعاقب آن 28 طرح قرآنی ديگر نيز در ايام الله دهه فجر اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo