شهید آوینی
 
‌نگرانی دولت هلند از واکنش به یک فیلم ضداسلامی
اعلام آمادگی یک نماینده مجلس هلند برای سا خت یک فیلم ضداسلامی، دولت این کشور را در آستانه یک بحران سیاسی بین المللی قرار داده است.

"گریت وایلدرز" نماینده پارلمان هلند و رهبر حزب افراطی پوپولیستی آزادی، اعلام کرده است که در ماه جاری میلادی قصد دارد فیلمی 10 دقیقه ای علیه کتاب مقدس مسلمانان بسازد و در این فیلم، قرآن را مروج خشونت ، نابرابری و ظلم به زنان معرفی کند.

وایلدرز گفته است که قصد دارد چنین فیلمی بسازد تا نشان دهد کتاب مقدس مسلمانان" الهام بخش نابردباری، کشتار و ترور است.

این نماینده افراطی پارلمان هلند از صحبت درباره آنچه واقعا در این فیلم نشان داده خواهد شد خودداری کرد، اما به مجله " دیلی ولکزکرانت" گفت: « حالا که همه از قبل به هیجان آمده اند، من این را تاییدی بر اینکه باید ادامه دهم، می دانم و اگر اکنون تسلیم شوم، به اندازه یک دکمه نیز ارزش ندارم»

وایلدرز، در گفتگو با این نشریه، ضمن توهین به اسلام، مدعی شد که باید مانع دسترسی عموم مردم به قرآن شد.

چگونگی نمایش این فیلم هنوز معلوم نیست و مشخص نیست که آیا در تلویزیون، اینترنت یا به گونه ای دیگر پخش خواهد شد. اما گفته می شود که احتمالا این فیلم در سایت" یوتیوب " پخش شود.

ماهیت و محتوای فیلم ضد اسلامی گریت وایلدرز هنوز مشخص نیست و سازنده این فیلم هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده است .

وی مدعی است که "فیلمش نشان خواهد داد چگونه قرآن مشوق عدم تحمل زنان و همجنس بازی است و تندروها از آن برای برانگیختن خشونت استفاده می کنند!"

"گریت وایلدرز" که برای سخنرانی‌های تعصب‌آمیزش علیه مهاجران و همچنین دین اسلام شهرت دارد، به مدت دوسال در سرزمینهای اشغالی فلسطین(اسرائیل) اقامت داشته است.

وایلدرز را « نماینده عاصی مجلس هلند» خوانده اند، که این بیشتر به دلیل مواضع ضد مهاجرین ( شرقی ) ، ضداسلامی و ضد کشورهای خاورمیانه ای اوست. وی عقیده دارد یک" سونامی اسلامی "هلند را در بر گرفته است و باید قرآن را برای اروپائیان ممنوع کرد.

در همین حال مقامات دولت هلند ، با ابراز نگرانی از عواقب اهانت به مقدسات اسلامی، این اقدام وایلدرز را به زیان کشورشان دانستند. ژان پیتر بالکنده" نخست وزیر هلند در اینباره گفته است: «پروژه وایلدرز و توجه بین المللی به آن موجب دردسر دولت هلند شده است .» وی به تلویزیون هلند گفت: "ما بحرانهای دیگری نیز دیده ایم اما این یکی اساسی است ".

"ماکسیم ورهاگن" وزیر خارجه هلند نیز در آبان ماه گذشته شخصا با وایلدرز دیدار کرد تا" خطرات ساختن چنین فیلمی را برای وی و همقطارانش، همچنین برای هلند و منافع هلندیان در خارج، گوشزد کند ". دولت هلند نگران تکرار وقایع سال 2005 است که مسلمانان در کشورهای اسلامی در اعتراض به کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام در یک روزنامه دانمارکی واکنشهای گسترده ای را علیه این کشور انجام دادند.

در پی اعلام آمادگی این نماینده افراطی پارلمان هلند برای هتک حرمت مقدسات اسلامی، هفته گذشته در آمستردام تجمعاتی توسط مسلمانان این کشور برگزار شد. معترضین با حمل پلاکاردهایی که همچون هشدارهای روی پاکتهای سیگار، وایلدرز را یک افراطی " زیان آور برای جامعه هلند "نامیده بودند، خواستار عدم نمایش چنین فیلمی شدند. پیش از این نیز فیلمی هتاکانه وموهن درباره زندگی حضرت محمد(ص) توسط یکی از موسسات هلندی در این کشور پخش شده بود.

این فیلم که توسط موسسه هلندی"از دین برگشتگان" و به سفارش شبکه سی ان ان آمریکا ساخته شده بود، با اشاره غیرمستقیم به زندگی پیامبر اسلام(ص) داستان مرد دیکتاتوری را روایت می کرد که اقدام به قتل سه یهودی بی گناه کرده و در زندگی شخصی خود با دختر بچه 6 ساله ازدواج و سپس وی را مورد اذیت و آزاد قرار می دهد.

اقدامات ضد اسلامی هلند در همین موارد خلاصه نمی شود. این کشور در سالهای اخیر با پیگیری اقداماتی نظیر تصویب بودجه موسوم به پلورالیزم رسانه ای (با رویکرد اسلام ستیزی و گسترش فحشا در ممالک اسلامی)، در دستور کار قرار دادن "هتاکی بصری" علیه مقدسات اسلامی، راه اندازی و حمایت مالی از رادیو زمانه (فارسی) بعنوان ابزار رسانه ای ناتوی فرهنگی و... در صف اول کشورهای اسلام ستیز قرار گرفته است.
 

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo