شهید آوینی
 
‌حماس: بحران اصلی غزه ادامه تجاوزگری "اسرائیل"است

جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن تاکید بر لزوم لغو محاصره نوار غزه اعلام کرد که تظاهرات گسترده سه شنبه بیماران فلسطینی در گذرگاه مرزی رفح و ساکنان نوار غزه نشانگر افزایش رنج و مشکلات آنان در اثر ادامه محاصره نوار غزه است.

این جنبش با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد از همگان خواست که مبادا فریب حیله ها و ترفندهای "اسرائیل" را بخورند که سعی دارد بحران نوار غزه را تمام شده جلوه دهد.

این جنبش تاکید کرد که بحران نوار غزه مسئله سوخت نیست، بلکه ادامه جنایات اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین و بسته ماندن گذرگاه مرزی رفح است که تمامی بخش های زندگی فلسطینیان را مختل و فلج کرده است و ادعاهای سران تل آویو در خصوص حل بحران نوار غزه با اظهارات اخیر ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که خواستار اعمال فشار بر ساکنان نوار غزه شده بود، منافات دارد.

حماس ملت فلسطین و امت های عربی و اسلامی را به فعالیت و تلاش برای لغو محاصره نوار غزه فرا خواند و اعلام کرد که بحران نوار غزه همچنان ادامه دارد و ما به فعالیت های خود برای پاسداری از مصالح و منافع ملت فلسطین ادامه خواهیم داد.

این جنبش در بخش دیگر این بیانیه از جامعه بین الملل خواست تا فریب ادعای دشمن صهیونیستی مبنی بر این که حملات موشکی مبارزان فلسطینی به شهرک ها و مناطق یهودی نشین علت اصلی ادامه تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین می باشد را نخورند.

این جنبش اعلام کرد که مشکل اصلی فلسطین اشغالگری و تجاوزات دشمن صهیونیستی است و مقاومت تنها ابزار فلسطینیان برای دفاع از خودشان می باشد.

منبع: سایت خبری تحلیلی فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo