شهید آوینی
 
آیت الله تسخیری:وحدت امت اسلامی نیازمند حرکت همگانی است
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیشب، دوشنبه اول بهمن ماه در دیدار معاون نخست وزیر تایلند، گفت: ما می خواهیم به همه مسلمانان بگوئیم که خدا، قبله، پیامبر و منافع امت اسلامی یکی است و همه باید در راه وحدت امت اسلامی حرکت کنیم .

آیت الله محمد علی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی این دیدار با تقدیر از تایلند به دلیل توجه به جامعه بزرگ مسلمانان و اعطای حقوق آنها برای رسیدن به اتحاد و وحدت، گفت: ما با طرفداری از این وحدت، خواستار همکاریهای گسترده در سطح بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی بین جمهوری اسلامی ایران و تایلند هستیم .

وی با اشاره به اینکه این دیدار گامی د راستای تحکمی دوستی دو ملت ایران و تایلند است، گفت: ما می خواهیم به همه مسلمانان بگوئیم که خدا، قبله، پیامبر و منافع امت اسلامی یکی است و همه باید در راه وحدت امت اسلامی حرکت کنیم .

آیت الله تسخیری همچنین با معرفی و تشریح اهداف و فعالیتهای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این مجمع در عقلانیت بخشیدن به گفتگوی مذاهب اسلامی و نشر دوستی میان مسلمانان جهان مسئولیت بسیاری بر عهده دارد .

در این دیدار سونتی بون یاراناگلین معاون نخست وزیر تایلند با بیان اینکه دولت تایلند خواستار ادامه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در حال حاضر ما خواستار گردهم آمدن رهبران دینی و مذهبی برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان جنوب تایلند هستیم .

وی همچنین اظهار امیدواری کرد تعامل و گفتگوی بین ادیان تقویت شود . 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo