شهید آوینی
 
حق ولایت حضرت علی (ع) باید ترویج و حمایت شود
 دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر لزوم ترویج و حمایت از حق ولایت حضرت علی (ع) گفت: بالا بردن مقام پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) تا مقام الوهیت کفر است،زیرا عده ای از علاقه افراطی شیعیان به ائمه (ع) سوء استفاده می کنند که باید جلوی اینگونه مسائل گرفته شود.

آیت الله ابوالقاسم خزعلی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در همایش مقدماتی "غدیر و ولایت" با اشاره به آیه 67 سوره مائده گفت : به حکم قرآن یک ارزش از ارزشهای علی (ع) برابر با تمام رسالت پیامبر(ص) است  .

وی با استناد به آیه 55 سوره مائده اظهار داشت : ولایت در اصل از آن خداست که به اراده او به پیامبران الهی تفویض شده و پیامبر اعظم (ص) به دلیل اتمام نبوت این ولایت را به فرد سومی می دهد که مؤمن به خداست، نماز به پا داشته و در حال رکوع به فقرا زکات می دهد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر لزوم ترویج و حمایت از حق ولایت حضرت علی (ع) همگان را از غلو و توهین به اهل تسنن برحذر داشت و تصریح کرد : بالا بردن مقام پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) تا مقام الوهیت کفر است. عده ای از عشق و علاقه افراطی شیعیان به ائمه معصومین (ع) و دیدن صحنه هایی چون قمه زنی و سینه زنیهای شدید سوءاستفاده می کنند و آن را دستاویزی برای استهزای شیعیان قرار می دهند که باید جلوی اینگونه مسائل گرفته شود.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز با تاکید بر اینکه دین و مذهب ما غدیری است گفت : مرکز رسیدگی به امور مساجد تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر این عید انجام می دهد و به همین منظور حدود 20 مجلس و جشن غدیر در شب و روز غدیر در استان تهران و شهرستانهای اطراف آن برگزار می شود.

وی حفظ و بقای مذهب و حرکت شیعه را در گرو بزرگداشت غدیر دانست و گفت : حضرت علی (ع) نمونه انسان کامل است، او زاده خانه کعبه و پرورش یافته دامن رسول الله است و هر چه به ایشان و واقعه غدیر بها دهیم به دین و آئین خود بها داده ایم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ابوالقاسم شجاعی، شاگرد استاد فلسفی و خطیب تهران با ذکر فضایل حضرت علی (ع) این گونه تعاریف از مقام والای ایشان را جز کوچکی از بزرگی ایشان دانست و افزود : پیامبر (ص) می فرماید " نشناخت خدا را غیر از من و علی، کسی من را نشناخت غیر از خدا و علی و کسی علی را نشناخت غیر از خدا و من". با این تعریف همه بیانها، زبانها و کلمات از وصف فضایلش قاصر می ماند.

همایش مقدماتی "غدیر و ولایت" به مناسبت فرارسیدن هفته ولایت " قربان تا غدیر" دیروز سه شنبه 27 آذر با حضور آیت الله خزعلی و جمعی از ائمه جماعات استان تهران در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo