شهید آوینی
 
يادنامه شهادت دكتر محمد مفتح در اينترنت منتشر شد

پايگاه اينترنتی تبيان، يادنامه شهادت دكتر محمد مفتح را در اختيار علاقه‌مندان قرار داده‌است.

پايگاه اينترنتی تبيان، يادنامه شهادت دكتر محمد مفتح را،منتشر كرده‌است.

آن راست قامت، حركت پا به پای علم و دين، وحدت آری، تفرقه نه!، معرفی كتاب، و دو عكس به ياد ماندنی، اگر حرف نو نمی‌زنيد؛ لااقل نو حرف بزنيد!، دقايقی با هم‌رزم شهيد مفتح، مظهر وحدت حوزه و دانشگاه از عناوين اصلی اين يادنامه اينترنتی است.

در بخش از مطلب «مظهر وحدت حوزه و دانشگاه» آمده‌است: «شهيد آيت‌الله دكتر محمد مفتح از جمله روحانيون روشنفكر و روشنگری بود كه نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ايران به رهبری امام خمينی ايفا كرد.»

«وی، همچنين قدم‌های مؤثری در راه ايجاد وحدت بين حوزه‌های علميه و دانشگاه و دو قشر روحانی و دانشگاهی برداشت. او كه از اعضای اوليه شورای انقلاب هم بود، در روز 27 آذر 1358 در حياط خلوت دانشكده الهيات دانشگاه تهران با شليك چند گلوله از سوی تروريست‌ها به شهادت می‌رسد و اين روز به پاس تلاش‌های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده‌است.»

«دقايقی با هم‌رزم شهيد مفتح»، به مصاحبه ويژه تبيان با آقای توكلی بينا، مشاور رئيس جمهور و هم‌رزم شهيد مفتح، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه اختصاص دارد.

«اگر حرف نو نمی‌زنيد، لااقل نو حرف بزنيد!» نيز، به مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام دكتر علی‌رضا خان‌بيگی اختصاص يافته‌است.

در بخشی از اين مصاحبه آمده‌است: «دانشجو از يك روحانی چند چيز انتظار دارد كه اگر آنها را در او ببيند با وی انس می‌گيرد. يكی كه خيلی مهم است، اخلاق خوب است، كه عمده اخلاق خوب، تواضع و فروتنی و احترام به ديگران است و اينكه خودش را شخصيتی بالاتر از او نبيند و خودش تواضع داشته‌باشد.»

«دوم اينكه واقعاً علم و آگاهی نسبت به آنچه تعهد كرده داشته‌باشد. بعضی‌ها هستند كه علم خوب دارند، اخلاق خوب ندارند. اينها خيلی موفق نمی‌شوند، بعضی‌ها اخلاق خوب دارند، اما علم خوب ندارند، باز هم موفق نمی‌شوند، اين هر دو، بايد برای دانشجو با هم باشد.»


يادنامه شهادت دكتر محمد مفتح در پايگاه اينترنتی تبيان را اينجا ببينيد!

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo