شهید آوینی
 
بزرگداشت حضرت علی اصغر(س) در ‪ 213‬شهر ایران و ‪ 20‬کشور جهان
بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(س) امسال در ‪ 213‬شهر ایران و ‪ 20‬کشور جهان به طور همزمان برگزار می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری ایرنا ، "داوود منافی پور"، دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(س) روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این مجمع یک نهاد مردمی است و کار خود را از پنج سال پیش در مهدیه تهران آغاز کرد.

او افزود:این کار اولین حرکت آیینی در بزرگداشت مقام حضرت علی‌اصغر(س) است که با شهادتش سند مظلومیت اباعبدالله(ع) مهر خورد.

منافی پور، حضرت علی اصغر (س) را قوت زانوی حضرت ولی عصر(عج) خواند و ادامه داد: حضرت علی اصغر(س) نگین کربلاست و هرکسی را به خود جلب می‌کند.

دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(س)، با اشاره به برکات این بزرگداشت تصریح کرد: تمام کسانی که با این طرح همکاری دارند در طول این مدت شاهد برکات زیادی بوده‌اند که این موارد موجب دلگرمی دست اندرکاران و در نهایت موفقیت بیشتر طرح شده است.

وی در رابطه با اهداف امسال که به عنوان اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری شده بیان داشت: امسال با استمداد از حدیث شریف نبوی "ثقلین" ، ما نیز بر دو ثقل قرآن و عترت دست ارادت زده‌ایم.

دبیر مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(س) ادامه داد:شناسایی کانون‌های مستعد شیعی و محبین اهل بیت در سراسر جهان‌اسلام، بسترسازی برای رشد کمی و کیفی کانون‌ها و پرورش عواطف حسینی، نمایش ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی،ترویج تفکر حسینی و ایجاد وحدت فکر و انگیزه از اهداف مهم این مجمع است.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo