شهید آوینی
 
برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع)با حضرت فاطمه(س)در نكا
 جشن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س)،توسط جوانان شورای اسلامی شهرستان نكا، صبح روز21 آذر ماه،با حضور مسئولين ادارات ونهادها در تالار بزرگ مهسا ی اين شهرستان برگزار شد.

نمايندگی نكا،در اين مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ايران و«قنبری»،قاری برگزيده استان مازندران،به تلاوت آياتی چند ز كلام الله مجيد پرداخت.

درادامه حجت الاسلام « محمد باقر محمدی لائينی»امام جمعه شهرستان نكا انتخاب همسر خوب را بسيار با اهميت دانست و گفت: از زيباترين وحساس ترين تصميم های زندگی،انتخاب همسر وآغاز زندگی مشترك است . انسان های فكور و عاقبت انديش برنامه های خود را برای رسيدن به هدفی روشن و مفيد آغاز می كنند. كسانی هم هستند كه پس از وارد شدن يك برنامه، به ياد نتيجه بخش بودن آن می افتند و به دنبال راهی می گردند كه در آن برنامه موفق شوند.

وی افزود: پس از تعيين هدف ازدواج ، انتخاب زوج مناسب مطرح می شود. طبق مقررات اسلامی رضايت كامل زن و مرد برای ازدواج ضروری است. داشتن قدرت انتخاب، ارزشمند و مسئوليت زاست. برای موفق شدن در اين مسئوليت، بايد با چشم باز عمل كرد وبه انتخابی شايسته دست زد. لازمه ی چنين انتخابی، تسلط كامل بر شور و احساس جوانی است.

«لائينی» در ادامه تصريح كرد: پيشوايان دين ما آگاه ترين انسان ها هستند ، از ما خواسته اند كه در مورد همسر آينده با پدر ومادر خود مشورت كنيم و به انتخابی دست بزنيم كه رضايت و خرسندی آنان را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه شهرستان نكا اظهار كرد: با اينكه 1400 سال از سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گذشته است ولی باز هم مردم برای چنين روزهايی جشن و شادی برپا می كنند پس ما بايد انها را الگوی خود در زندگی قرار دهيم.

«لائينی» خاطر نشان ساخت : تحقيق درباره همسر آينده، به اندازه ای كه به كمك آن بتوان به شكلی مطمئن تصميم گيری كرد، امری ضروری است. تحقيق بايد نتيجه بخش باشد و در چهارچوب ضوابط و معيارهای الهی صورت گيرد.

در ادامه مراسم ،گروه موسيقی ونوشه مازندران به اجرای موسيقی پرداختند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo