شهید آوینی
 
نخستین یادواره چهار هزار و 500 شهید لشکر 92 زرهی در سال 87 برگزار می‌شود

در این جلسه سردار «حبیب سعیدفر»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، گفت: همانطوری که دفاع مقدس توسط ارگان‌ها، نهادها و همه اقشار مردم انجام شد و به سرانجام خوبی هم رسید؛ در اجرای برنامه های فرهنگی دفاع مقدس چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، همه اقشار سهم بسزایی دارند و مراکز مرتبط با این موضوع، به فراخور کار خود کارهای فرهنگی انجام داده اند.

سعیدفر با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس ممکن است دچار آسیب و تحریف شود، اظهار کرد: باید برای جلوگیری از این آسیب‌ها با کار مهندسی شده وارد عرصه شویم. دوم اینکه در برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس باید «همه‌سو نگری» صورت بگیرد و از دوباره کاری‌ها جلوگیری شود.

در این جلسه سرتیپ «امیر مهرابی»، فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان گفت: در راستای احیای فرهنگ دفاع مقدس و باتوجه به اینکه لشکر 92 زرهی خوزستان سیل عظیمی از شهدای ارتش را در طول دوران دفاع مقدس ثبت کرده است، نخستین یادواره چهار هزار و 500 شهید لشکر 92 زرهی در سال 87 برگزار می شود.

وی افزود: مقدماتی برای برگزاری این یادواره صورت گرفته و کمیته‌هایی چون تبلیغات، روابط عمومی، انتشارات، اجرایی، نمایشگاه‌ها، پشتیبانی-مالی و انتظامات تشکیل شده است که وظایف و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

«علی اصغر وحیدی»، معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این جلسه گفت: 70 درصد عملیات‌ها در استان خوزستان شکل گرفته است و ارتش نیز با توجه به مشکلاتی که در اوایل جنگ وجود داشته، توانست هماهنگ با دفاع مقدس شود.

وی افزود: باتوجه به آمار شهدای لشکر 92 زرهی پیداست که این یگان نسبت به دیگر یگان‌های ارتش بالاترین آمار را داشته است. بنابراین انتظار می رود جهت هرچه باشکوه برگزار شدن یادواره، دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

وحیدی تصریح کرد: یکی از اهداف شورا ضمن احیای ارزش‌های دفاع مقدس، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده است. باید در انتقال حماسه ها و وقایع که بسیار ازشمند هستند، دقت و از افراط و تفریط جلوگیری کنیم، دچار خطا نشویم و حقیقت دفاع مقدس را انتقال بدهیم.

معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: با هماهنگی استاندار خوزستان اعتبار فرهنگی استان در سال 87 به 2 برابر آن در سال 86 ارتقا پیدا کرده است که بخشی از این اعتبارات اختصاص به فرهنگ دفاع مقدس دارد.

منبع:سایت فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo