شهید آوینی
 
كنگره سرداران و يك‌هزار شهيد مسجدسليمان با حضور مشاور مقام معظم رهبری برگزار شد

مشاور مقام معظم رهبری در كنگره سرداران و يك‌هزار شهيد مسجدسليمان از نقش مردم مسجدسليمان در دوران دفاع مقدس تجليل كرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين «علی‌اكبر ناطق‌نوری» كه در كنگره سرداران و يك‌هزار شهيد مسجدسليمان سخن می‌گفت، تصريح كرد: مردم اين ديار هر جايی كه لازم بود از مرد و وزن و پير و جوان، غيرتمتدانه در صحنه‌های دفاعت مقدس حاضر می‌شدند.

وی با تأكيد بر برگزاری يادواره‌های شهيدان، ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس و نسل جنگ را به نسل‌های جديد يادآور شد و گفت: اگر بخواهيم فرهنگ ايثار و شهادت را به نسل‌های آينده منتقل كنيم بايد برنامه‌ريزی‌های همه‌جانبه‌ای را انجام دهيم.

مشاور مقام معظم رهبری، حضور مردم مسجدسلميان در صحنه‌های هشت سال جنگ تحميلی را برگرفته از رشد، تعهد، دين‌داری و دين‌شناسی آنان برشمرد.

ناطق‌نوری از بسيج و بسيجی به عنوان مكتب ايثار و شهادت و اطاعت از ولايت ياد كرد و ادامه داد: اين مكتب بايد به نسل‌های آينده نيز منتقل شود.

اگر بخواهيم فرهنگ ايثار و شهادت را به نسل‌های آينده منتقل كنيم بايد برنامه‌ريزی‌های همه‌جانبه‌ای را انجام دهيم.

وی تأكيد كرد: ملت بزرگ ايران با دست‌های خالی، حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفريدند و آمريكا نيز به خوبی دريافته است كه ايران، افغانستان و يا عراق نيست.

ناطق‌نوری خاطرنشان كرد: آمريكا به‌خوبی می‌داند كه با يك ملت آزمون پس‌داده و كاردان و پيشرفته به جهت علمی، فنی، اعتقادی و نظامی رو به‌رو است و درگير شدن با ملت و كشور ايران می‌تواند عواقب بسيار سنگينی برای سردمداران كاخ سفيد در برداشته باشد.

در اين يادواره خانواده‌های شهداء و جانبازان مسجدسليمان، ايثارگران هشت سال دفاع مقدس اين شهرستان، دبير مجمع تشيخص مصلحت نظام، استاندار خوزستان و مسئولان و مردم مسجدسليمان حضور داشتند.

همچنين، در پايان اين يادواره، گلزار شهيدان سرافراز مسجدسليمان، غبارروبی، گلباران و عطرافشانی شد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo