شهید آوینی
 
هفتمين نشست انجمن جهانی حفظ قرآن‌كريم در كويت به كارخود پايان‌داد

هفتمين نشست سالانه انجمن جهانی حفظ قرآن كه از روز يكشنبه چهارم آذرماه با همكاری وزارت اوقاف و امور اسلامی كويت در اين كشور آغازشد‌ه بود، امروز هفتم آذرماه طی مراسمی به كار خود پايان‌‌داد.

به نقل از روزنامه عربستانی المدينه، اين مراسم با نظارت «شيخ صباح الأحمد الجابر الصباح»، امير كويت و با حضور «عبدالله بن عبدالمحسن التركی»، دبيركل انجمن جهانی اسلام و رييس شورای اداری انجمن جهانی حفظ قرآن، «عبدالله بن سعود الحليبی»، وزير اوقاف و امور اسلامی كويت، «عادل الفلاح»، معاون وزير اوقاف كويت و شماری از مسئولان و علمای دينی كشورهای اسلامی برگزارشد.

در اين نشست چهارروزه، مقالات و پژوهش‌هايی علمی با موضوع امنيت روانی، اجتماعی، اقتصادی، فكری و انسانی در جامعه با رويكرد و ديدگاه قرآنی مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

همچنين در حاشيه اين نشست، نمايشگاهی با موضوع آشنايی با فعاليت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های انجمن جهانی حفظ قرآن‌كريم در زمينه خدمت به كلام‌الله برگزار و تصاويری در زمينه آشنايی با برنامه‌های اين انجمن در طول هفت سال فعاليت به نمايش گذاشته‌شد.

نمايش مطبوعات و انتشارات علمی و تبليغاتی كميته جهانی حفظ قرآن و نمايش فيلم مستندی با موضوع ارايه گوشه‌هايی از تاريخ تأسيس اين انجمن و فعاليت‌ها و دستاوردهای آن از ديگر برنامه‌های اين نمايشگاه بود.

يادآوری‌‌می‌شود مقر انجمن جهانی حفظ قرآن‌كريم در «جده» عربستان است و نشست سالانه اين انجمن برای نخستين‌بار است كه در كشوری غير از عربستان برگزارمی‌شود.

همچنين در اين نشست، 114 حافظ قرآن، معلم قرآنی و ناظر مراكز و دارالقرآن‌ها از كشورهای مختلف اسلامی حضوردارند.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo