شهید آوینی

 

500 نخبه علمی و قرآنی جوان تحت پوشش کمیته امداد هستند

500 نخبه علمی و قرآنی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از امکانات ویژه تحصیلی این کمیته بهره می برند.

«حمیدرضا ترقی» عضو شورای مرکزی و معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام این خبر گفت: در مجموعه جوانان تحت پوشش کمیته امداد تا کنون بالغ بر 500 نخبه قرآن و علمی شناسایی شده‌اند که با همکاری و مدد کمیته امداد امام خمینی(ره) استعداد آنها در زمینه‌های مختلف به مرحله شکوفایی رسیده است.

وی افزود: این جوانان در رشته‌های مختلف دینی، قرآنی، علمی، ادبی، ورزشی و اختراع و اکتشاف حائز رتبه‌های برتر و کسب امتیازات ویژه شده‌اند.

این کمیته تمام هزینه‌های تحصیلی دوران دانشگاه این نخبگان جوان را تقبل می‌کند در حالی‌که برای سایر دانشجویان تحت پوشش فقط نیمی از هزینه‌های تحصیل دانشگاهی به آنها پرداخت می‌شود

ترقی تصریح کرد: بسیاری از این نخبگان در جشنواره‌های خوارزمی و یا مسابقات بین‌المللی مقام کسب کرده‌اند و یا از بورسیه‌های تحصیلی خارج از کشور بهره‌مند شده‌اند.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در این کمیته به‌صورت ویژه برای این نخبگان و ممتازان علمی برنامه‌ریزی می‌شود، اظهار کرد: تا حدی که در توان کمیته امداد باشد به این جوانان کمک می‌کنیم تا استعداد‌های آنها شکوفا شده و به منصه ظهور برسد.

وی درباره امتیازات ویژه کمیته امداد برای این نخبه‌ها گفت: این کمیته تمام هزینه‌های تحصیلی دوران دانشگاه این نخبگان جوان را تقبل می‌کند در حالی‌که برای سایر دانشجویان تحت پوشش فقط نیمی از هزینه‌های تحصیل دانشگاهی به آنها پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: همچنین نخبگان علمی به‌منظور تولید، آزمایش و استفاده از امکانات مورد نیاز برای به ثبت رساندن اختراعات و اکتشافات و ... از کمک‌های این کمیته بهره‌مند خواهند شد تا به آن سطحی از امکانات که یک نخبه علمی نیاز دارد، برسند.

ترقی همچنین به تعهد رئیس‌جمهور نسبت به 200 نفر از نخبگان قرآنی این کمیته اشاره و تأکید کرد: احمدی‌نژاد هزینه سفر عمره مفرده این نخبگان قرآنی را تقبل کرده است که پس از به پایان رسیدن ایام حج تمتع در اولین فرصتی که سازمان حج در اختیار ما قرار دهد، اعزام این نخبگان آغاز می‌شود

منبع :خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo