شهید آوینی

 

كشف معجزه رياضی قرآن از طريق كامپيوتر (10)
  محمد صادقی منش: كلمه «صلاه» در قرآن كريم ۶۷ مرتبه تكرار شده است، و وقتى ما شماره سوره‌ها و آيات اين ۶۷ تكرار را با هم جمع كنيم مجموع می‌شود ۴۶۷۴، يا ۲۴۶۱۹.

تركيب عددى ماوراء انسانى

بياييد براى هر سوره شماره هر آيه قرآن را بعد از تعداد آيات در آن سوره بنويسم. سوره يك كه شامل هفت آيه است به اين شكل نشان داده خواهد شد، ۱۲۳۴۵۶۷ ۷. در اينجا می‌خواهيم با نوشتن شماره آيات پهلوى هم عدد بزرگى به دست آوريم. براى پيدا كردن عددى كه نماينده سوره دو است، ابتدا تعداد آيات در اين سوره را می‌نويسيم، ۲۸۶، سپس شماره هر آيه را پهلوى هم. بنابراين، عدد نشان دهنده سوره دو به اين شكل در مى‌آيد:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..........۱۲۳۴۵ ۲۸۶. دو عددى كه نشان‌دهنده دو سوره هستند:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ...........۱۲۳۴۵ ۲۸۶ و ۱۲۳۴۵۶۷ ۷

اين دو عدد را در كنار هم قرار می‌دهيم تا يك عدد تشكيل دهند، در نتيجه عدد زير حاصل می‌شود:

۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..........۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۲۸۶ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۷

اين عمل را براى همه سوره‌هاى قرآن انجام می‌دهيم، بنابراين عدد بسيار طويلى به دست مى‌آوريم كه شامل همه آيات قرآن است. عددى كه نشان‌دهنده همه قرآن است، بر عدد ۱۹ قابل قسمت است، و شامل ۱۲۶۹۲ رقم است كه همچنين بر ۱۹ قابل قسمت خواهد بود.

۱۲۳۴۵۶ ۶ ۱۲۳۴۵ ۵ .......۲۸۶ ......۱۲۳۴۵ ۲۸۶ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷

اولين عدد: اين عدد بسيار طويل داراى ۱۲۶۹۲ رقم است (۶۶۸ ۱۹) و شامل همه سوره‌ها در قرآن است. ابتدا تعداد آيات در سوره و سپس شماره آيات. برنامه كامپيوترى خاصى كه اعداد بسيار بزرگ را تقسيم می‌كند، نشان داده كه اين عدد طويل بر ۱۹ قابل قسمت است.

حالا به جاى اينكه مجموع شماره آيات در هر سوره را قبل از شماره آيات قرار دهيد، بياييد اين مرتبه آنها را بعد از شماره آيات قرار دهيم. بنابراين، عدد نشان دهنده سوره يك به اين شكل در مى‌آيد ۷ ۱۲۳۴۵۶۷ ، به جاى ۱۲۳۴۵۶۷ ۷، و عدد جديد براى سوره دو به اين شكل خواهد بود ۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ....... ۱۲۳۴۵ به جاى ۲۸۴۲۸۵۲۸۶ .......۱۲۳۴۵ ۲۸۶. عدد نشان‌دهنده اين دو سوره به شكل زير خواهد بود:

۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ........۵ ۴ ۳ ۲ ۱ و ۷ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

اين دو عدد را در كنار هم قرار می‌دهيم تا يك عدد طويل حاصل شود كه نشانگر ۲ سوره اول است و به اين شكل خواهد بود:

۲۸۶ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴........ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ ۷ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

از آنجايی‌كه ما مجموع آيات هر سوره را در آخر هر سوره قرار می‌دهيم، بايد جمع كل تعداد آيات (۶۲۳۴) را در آخر قرآن قرار دهيم. بنابراين، آخرين اعداد نشان‌‌دهنده آخرين سوره (۶ ۱۲۳۴۵۶ ) است، به دنبال آن، جمع كل تعداد آيات در قرآن (۶۲۳۴):

۶۲۳۴ ۶ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ < < < ۶۲۳۴ و ۶ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱

با قرار دادن همه آيات سوره‌ها با يكديگر، عدد طويلى حاصل می‌شود كه داراى ۱۲۶۹۶ رقم است و بر ۱۹قابل قسمت است.

۶۲۳۴ ۶ ۱۲۳۴۵۶ ۵ ۱۲۳۴۵......۲۸۶ ۲۸۶.....۱۲۳۴۵ ۷ ۱۲۳۴۵۶۷

دومين عدد: شماره هر آيه در هر سوره و به دنبال آن تعداد آيات در هر سوره. آخرين ۱۱ رقم نشان داده شده در اينجا، ۶ آيه آخرين سوره است، و به دنبال آن تعداد آياتش (۶)، به دنبالش جمع كل تعداد آيا شماره دار در قرآن (۶۲۳۴). عدد كامل و طويل بر ۱۹

حال شماره هر سوره را هم به حساب مى‌آوريم

شماره هر آيه در هر سوره را بنويسيد، به دنبال آن شماره سوره، به دنبال آن تعداد آيات در سوره. بنابراين، عددى كه نماينده سوره ۱ است به اين شكل است: ۷ ۱ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ عددى كه نماينده سوره ۲ است به اين شكل است: ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ .... ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ عددى كه نماينده آخرين سوره است (۱۱۴) به اين شكل است: ۶ ۱۱۴ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲ ۱ دوباره جمع كل تعداد آيات (۶۲۳۴) به آخر اضافه می‌شود. اين عدد كه نشان‌دهنده همه قرآن است بر ۱۹ قابل قسمت است:

۶۲۳۴ ۶ ۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶ ...... ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ......۱۲۳۴۵ ۷ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷

سومين عدد: شماره هر آيه، به دنبال آن شماره سوره، سپس تعداد آيات در سوره. جمع كل تعداد آيات شماره دار بر آخر اضافه می‌شود. عددطويل (۱۲۹۳۰ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.

به جاى قرار دادن تعداد آيات در هر سوره در آخر سوره، حال تعداد آيات را در ابتداى سوره قرار می‌دهيم. بنابراين، عدد نشان‌دهنده سوره ۱ به اين شكل است: ۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷، به جاى ۷ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷، و عدد نشان‌دهنده سوره ۲ به اين شكل است:

۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..... ۱۲۳۴۵ ۲۸۶، بجاى ۲۸۶ ۲ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ....۱۲۳۴۵. اين عدد بسيار طويل كه نشان دهنده همه قرآن است بر ۱۹ قابل قسمت است.

۶۲۳۴ ۱۱۴ ۱۲۳۴۵۶ ۶.....۲ ۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۱۲۸۶ ۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۷

چهارمين عدد: تعداد آيات در هر سوره و به دنبال آن شماره هر آيه، سپس شماره سوره. آخرين ۱۴ رقم نشان داده شده در بالا، تعداد آيات است در آخرين سوره (۶) به دنيال آن شماره شش آيه (۱۲۳۴۵۶)، به دنبال آن شماره سوره (۱۱۴)، سپس مجموع تعداد آيات شماره‌دار در قرآن. اين عدد طويل (شمامل ۱۲۹۳۰ رقم) بر ۱۹ قابل قسمت است.

حالا شماره هر آيه در هر سوره را بنويسيد، به دنبال آن مجموع شماره آيات براى هر سوره. سوره۱ داراى ۷ آيه است، و مجموع شماره آيات آن می‌شود ۲۸=۷+۶+۵+۴+۳+۲+۱. بنابراين، عدد نشان دهنده سوره ۱ به اين شكل است: ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ .

مجموع شماره آيات سوره ۲ می‌شود ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ۲۸۵ ۲۸۴ ..... ۱۲۳۴۵

عدد نشان‌دهنده آخرين سوره كه داراى ۶ آيه است به اين شكل است: ۲۱ ۱۱۲۳۴۵۶ زيرا ۲۱=۶ +۵+۴+۳+۲+۱.

عدد كامل نشان‌دهنده همه قرآن داراى ۱۲۳۴۵۶ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است. به اين شكل می‌شود:

۲۱ ۱۲۳۴۵۶ ... ۴۱۰۴۱ ۲۸۴۲۸۵۲۸۶ ... ۱۲۳۴۵ ۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷

پنچمين عدد: شماره هر آيه در هر سوره و به دنبال آن مجموع شماره آيات. عدد طويل داراى ۱۲۸۲۶ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.

قابل توجه است كه اگر ترتيب شماره آيات و مجموع شماره آيات را در «پنچمين عدد» كه در بالا نشان داده شده است، برعكس كنيم، يعنى مجموع شماره آيات را قبل از سوره قرار دهيم، عدد طويل حاصل هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است.

۱۲۳۴۵۶ ...... ۲۸۵۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۴۱۰۴۱ ۱۲۳۴۵۶۷ ۲۸

ششمين عدد: با قرار دادن مجموع شماره آيات در ابتداى هر سوره، به جاى قرار داد آن در آخر، عددى طويل حاصل می‌شود (دارارى ۱۲۸۳۶ رقم) كه آن هم بر ۱۹ قابل قسمت است.

حتى اگر سوره‌ها را از آخر بنويسيم، يعنى ترتيب سوره‌ها را بر عكس كنيم، از آخرين سوره شروع كنيم، تا اولين سوره و مجموع شماره آيات را بعد از آيات هر سوره قرار دهيم، عدد حاصل هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است.

۲۸ ۱۲۳۴۵۶۷ ۴۱۰۴۱ ۲۸۶ ... ۱۲۳۴۵ .. ۱۵ ۱۲۳۴۵ ۲۱ ۱۲۳۴۵۶

هفتمين عدد: برعكس كردن ترتيب سوره‌ها- شروع با آخرين سوره و پايان با اولين سوره- و نوشتن شماره هر آيه، و قرار دادن مجموع شماره آيات هر سوره بعد از آياتش، حاصل عدد طويلى می‌شود كه داراى ۱۲۸۳۶ رقم است. اين عدد بر ۱۹ قابل قسمت است.

مجموع شماره آيات را براى همه قرآن بنويسيد(۳۳۳۴۱۰)، به دنبال آن جمع كل تعداد آيات شماره دار در قرآن (۶۲۳۴)، سپس تعداد سوره‌ها (۱۱۴). سپس هر سوره با شماره آن و به دنبال آن تعداد آياتش نشان داده می‌شود. اعدادى كه نشان‌دهنده سوره ۱ و ۲ هستند می‌شود ۷۱ و ۲۸۶ ۲، عدد كامل كه همه سوره‌هاى قرآن را دربردارد شامل ۴۷۴ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است- به اين شكل:

۶ ۱۱۴ ۵ ۱۱۳ ... ۲۰۰ ۳ ۲۸۶ ۲ ۷ ۱ ۱۱۴ ۶۲۳۴ ۳۳۳۴۱۰

هشتمين عدد: مجموع كل شماره آيات (۳۳۳۴۱۰)، به دنبال آن تعداد آيات شماره‌دار (۶۲۳۴)، تعداد سوره‌ها (۱۱۴)، سپس شماره سوره‌ها و تعداد آيات هر سوره.

حالا ترتيب شماره سوره و تعداد آيات آن‌را آن‌طور كه در «هشتمين عدد» نشان داده شده است بر عكس می‌كنيم. بنابراين، اعدادى كه نشان‌دهنده دو سوره اول است به اين شكل می‌شود: ۱ ۷ و ۲۸۶ ۲، عدد كامل همچنين داراى ۴۷۴ رقم است و هنوز بر ۱۹ قابل قسمت است. و به اين شكل است:

۱۱۴ ۶ ۱۱۳ ۵ ..... ۳ ۲۰۰ ۲ ۲۸۶ ۱ ۷ ۱۱۴ ۶۲۳۴ ۳۳۳۴۱۰

نهمين عدد: با عوض كردن ترتيب شماره سوره و تعداد آيات، هنوز عدد طويلى حاصل می‌شود كه بر ۱۹ قابل قسمت است.

اگر مجموع شماره آيات سوره ۱ (۲۸) را بنويسم، به دنبال آن مجموع شماره آيات سوره ۲ (۴۱۰۴۱) و همين‌طور تا آخر قرآن دهيم و جمع كل شماره آيات (۳۳۳۴۱۰) را در آخر قرار دهيم، عدد طويل حاصل (دهمين عدد) داراى ۲۷۷ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.

۳۳۳۴۱۰ ۲۱ ۱۵ ......... ۲۰۱۰۰ ۴۱۰۴۱ ۲۸

دهمين عدد: مجموع شماره آيات هر سوره قرآن، پهلوى يكديگز نوشته شده است، و در آخر آن جمع كل شماره آيات (۳۳۳۴۱۰).

اين عدد طويل (۲۷۷ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.

اگر تعداد سوره‌هاى قرآن را بنويسم (۱۱۴)، به دنبال آن مجموع تعداد آيات شماره‌دار (۶۲۳۲) به دنبال آن شماره هر سوره و مجموع شماره آيات آن سوره، عدد طويل كه حاصل می‌شود (۶۱۲ رقمى ) بر ۱۹ قابل قسمت است.

۲۱ ۱۱۴ ۱۵ ۱۱۳ .... ۲۰۱۰۰ ۳ ۴۱۰۴۱ ۲ ۲۸ ۱ ۶۲۳۴ ۱۱۴

يازدهمين عدد: از تعداد سوره‌ها، به دنبال آن مجموع تعداد آيات شماره‌دار، سپس شماره هر سوره و مجموع شماره آيات آن، اين عدد (۶۱۲ رقمى ) حاصل می‌شود كه بر ۱۹ قابل قسمت است.

به خاطر اينكه مبادا كسى فكر كند كه هيچ‌كدام از اجزای قرآنى با اين كد رياضى هيبت‌انگيز بدون محافظ رها شده است، پس بيایى به اجزاء بيشترى توجه كنيم.

اگر تعداد سوره‌ها را بنويسيم (۱۱۴)، به دنبال آن مجموع تعداد آيات شماره‌دار، به دنبال آن جمع كل شماره همه آيات قرآن (۳۳۳۴۱۰ )، به دنبال آن شماره هر سوره و آيات آن، عدد طويلى به دست مى آوريم (۱۲۷۱۲) رقمى كه بر ۱۹ قسمت است.

۱۲۳۴۵۶ ۱۱۴ .... ۱۲۳۴۵۶۷ ۱ ۳۳۳۴۱۰ ۶۲۳۴ ۱۱۴

دوزادهمين عدد

اگر تعداد آيات هر سوره را پهلوى يكديگر بنويسيم، عددى به دست مى‌آوريم با ۲۳۵ رقم كه بر ۱۹ قابل قسمت است. براى انجام اين كار، مجموع تعداد آيات شماره‌دار قرآن را بنويسيد (۶۲۳۴)، به دنبال آن تعداد آيات در هر سوره، و در آخر جمع كل تعداد آيات شماره‌دار در قرآن. عدد طويل حاصل بهصورت زير است:

۶۲۳۴ ۶ ۶ ۴ ۵ ........ ۱۲۷ ......... ۱۷۶ ۲۰۰ ۱۸۶ ۷ ۶۲۳۴

(مجموع آيات) (۴ سوره آخر) (سوره ۹ ) (۴ سوره اول) (تعداد آيات )

سيزدهمين عدد

اگر مجموع تعداد آيات شماره‌دار قرآن را بنويسم (۶۲۳۴)، به دنبال آن تعداد سوره‌ها (۱۱۴)، به دنبال آن شماره هر آيه در هر سوره، سپس در آخر تعداد آيات شماره‌دار قرآن را بنويسم (۶۲۳۴) و تعداد سوره‌ها (۱۱۴)، عدد حاصل داراى ۱۲۴۷۹ رقم است، و بر ۱۹ قابل قسمت است.

۱۱۴ ۶۲۳۴ ۱۲۳۴۵۶ .... ۲۸۶ .... ۱۲۳۴۵ ۱۲۳۴۵۶۷ ۱۱۴ ۶۲۳۴

چهاردهمين عدد

عدد طويل ديگرى كه داراى ۱۲۷۷۴ رقم است، به اين شكل تشكيل می‌شود كه شماره هر آيه در هر سوره را می‌نويسيم، به دنبال آن تعداد آيات هر سوره به اضافه شماره آن سوره. سوره ۱ داراى ۷ آيه است، و مجموع ۷+۱ می‌شود ۸. بنابراين، عددى كه نشان‌دهنده سوره ۱ است به اين شكل است: ۸ ۱۲۳۴۵۶۷. از آنجايی‌كه سوره ۲ داراى ۲۸۶ آيه است، عددى كه نشان‌دهنده سوره ۲ است به اين شكل است: ۲۸۸ ۲۸۶ .... ۱۲۳۴۵. اين عمل براى هر سوره در قرآن انجام می‌شود. عدد نهایى ۱۲۷۷۴ رقم است و بر ۱۹ قابل قسمت است.

۱۲۰ ۲۳۴۵۶ ....... ۲۸۸ ۲۸۶ ...... ۱۲۳۴۵ ۸ ۱۲۳۴۵۶۷

(۶+ ۱۱۴) (۲۸۶ +۲ ) (۷+۱)

پانزدهمين عدد

خصوصيات بيشترى در ضميمه‌هاى ۲، ۹ ، ۱۹ ،۲۴، ۲۵، ۲۶،۲۹، ۲۷ آمده است.

شاهدى از طرف فرزندان اسراييل (۴۶:۱۰ )

بگو، «اگر از طرف خدا باشد و شما به آن كافر شديد، چطور شاهدى از طرف فرزندان اسراييل شاهد بر چنين پديده‌اى بوده است، و او ايمان آورده است، در حالى كه شما متكبرتر شديد. مسلما ً، خدا ستمكاران را هدايت نمى‌كند.» (۴۶:۱۰ )

قسمت زير از كتاب مطالعات در تصوف يهوديت، (انجمن مطالعات يهوديت، كمبريج، ماساچوست، نويسندگان جوزف دن و فرانك تالميج، صفحه ۸۸، سال ۱۹۸۲ اقتباس شده است. اين نقل در رابطه با ار خاخام جوداه پرهيزكار (قرن ۱۲ هم ميلادى است:

مردم يهودى در فرانسه رسم خود قرار داده بودند كه به دعاى صبح اين كلمات را اضافه كنند: «اشرى تميمى درخ (خجسته كسانى هستند كه پرهيزكارانه راه بروند )،« و خاخام ما، شخص پرهيزگار، با خاطره مبارك، نوشته كه آنها كاملا ً و تماما ً در اشتباه هستند. همه آن دروغى است بزرگ، زيرا فقط نوزده بار اسم الهى (در آن قسمت نماز صبح ) مى‌آيد، و همانند آن كلمه الوهيم نوزده مرتبه در دعا از و- اله شموت تكرار شده است..... همانند آن در مى‌يابيد كه اسراييل نوزده مرتبه «پسران» خوانده شدند و مثال‌هاى بسيار ديگر. همه اين موضوعات با هم در ارتباط هستند و رازها و معانى بسيار مهمى در بر دارند كه در بيش از هشت جلد كتاب بزرگ آمده است ..... به علاوه، اين قسمت از ۱۵۲ (۸۱۹) كلمه تشكليل شده است.

همه ستايش‌ها بر خدا كه خواست تا معجزه قرآنش در اين زمان آشكار شود. او اشخاص زير را مشخص كرده است و با آشكار كردن قسمت‌هایى از اين كشفيات مهم به آنها رحمت عطا كرده است: عبدالله آريك، محمود على ابيب، ليسا اسپرى، اديپ يوكسل، احسان رمضان، فروز كارمالى، اسماعيل بركت، گتوت اديسوما، احمد يوسف، سزار ماجول، محتشم اريسون، و اميلى استرت.

 منبع : خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo