شهید آوینی

منبع:خبرگزاری مهر

 

 

1358/8/28
عدم پذیرش نماینده "ساف" بعنوان میانجیگری در امر گروگانها توسط حضرت امام.
1359/8/28
ادامه درگیریهای پراكنده و اجرای آتش در سوسنگرد ، ادامه تظاهر به پیروزی عراق در نبرد سوسنگرد در رادیو بغداد و بازتاب جنگ سوسنگرد در دیلی تلگراف به عنوان مشابهی برای جنگ استالنیگراد . مصاحبه مفصل مسئول عملیات جبهه جنوب سپاه پاسداران دربارة جنگ و ضعفهای حاصله از مدیریت و فرماندهی آن و نیز هشدار نسبت به خطرات موجود . سخنان رئیس جمهور در روز عاشورا . توضیح رئیس مجلس ( آقای هاشمیرفسنجانی ) دربارة هدف از سفر به الجزایر ، لیبی ، سوریه و لبنان و نیز اعلام نظر دربارة تظاهرات اخیر و بیانات امام . اخبار و بازتاب سفر الجزایر : سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پارلمان الجزایر و انتقاد به موضع بیطرفانه این كشور در جنگ ، طرح مسئله بحث پیرامون گروگانها در گزارش خبرگزاریها . تلاشهای صلح و میانجیگری اولاف پالمه ، هند و جنبش عدم تعهد . واكنشهای سیاسی كویت ، عراق و عربستان دربارة العبدلی " كویت " . مصاحبه رئیس ستاد مشترك نیروهای مسلح مصر دربارة شروع جنگ و آینده آن . مقایسه نیروهای " اسلامی " و " دمكراتیك ملی " مخالف رژیم عراق و نیز مقایسه اهداف ایران و سوریه در حمایت از آنان : تغییر رژیم عراق با حفظ سیستم كنونی با تبدیل عراق به دومین حلقه زنجیر انقلاب اسلامی . اقتصاد نفتی منطقه : تدارك صدور یك میلیون بشكه نفت در روز توسط عراق و مقدمات و اشكالات آن ـ افزایش تولید و صادرات نفت سعودی ـ تفسیر اقتصادی صدای آمریكا و پیشبینی عدم ایجاد بحران جدّی در مسألة نفت و انرژی برای غرب . خبر یك نشریه كویتی دربارة تمایل آمریكا به تكرار كودتای 28 مرداد و بازگرداندن شاه .
 1363/8/28
ادامه ركود در خطوط عملیاتی و شناسایی از نزدیك نیروهای خودی درگیری سپاه با چتههای دمكرات در تكاب و درگیری شدید كومهله و دمكرات در اورامانات وجود نشانههایی دال بر استفاده نظامی عراق از جزایر كویت علیرغم تكذیب مقامات كویتی؛ اخراج عدهای دیگر از ایرانیان از كویت اعلام انصراف دبیركل سازمانملل از اعزام هیأتی برای تحقیق دربارة اسیران جنگی ایران و عراق، به دنبال پافشاری هر یك از دولتهای ایران و عراق در مورد تقدم سفر هیات به كشور مقابل. گزارش بیبیسی از روابط بین انگلیس و عراق در آستانه سفر معاون وزیرخارجه بریتانیا به بغداد و تحلیل تایمز از روابط عراق و امریكا. مصاحبه حافظ اسد با خبرنگاران رادیو فرانسه و اعلام حمایت مجدد وی از ایران در جنگ. اظهار نظر شخصیتهای مختلف در ادامه فشارهای تبلیغاتی و سیاسی علیه ایران برای پذیرش صلح و آتشبس بدون احقاق حقوق و امتیازات مورد نظر ایران سخنان آیتالله منتظری در دیدار با رئیس ستاد مشترك ارتش: وظیفه اصلی ارتش حراست از مرزهاست و وظیفه اصلی سپاه پس از جنگ حفظ انقلاب در برابر ایادی ضدانقلاب است. مصاحبه محسن رفیقدوست وزیر سپاه با روزنامه آساهی ژاپن دربارة ادامه جنگ، نحوة تأمین سلاح و طرح صلح عرفات ادامه بازتابهای سفر خدام به ایران؛ رادیو اسرائیل: این سفر نشانه شدت یافتن اختلاف ایران و سوریه است. روزنامه السیاسه چاپ كویت: سوریه قصد میانجیگری بین ایران و فرانسه دارد. خبرگزاری فرانسه: ایران سعی دارد در قلب اتحاد الجزایر، لیبی و سوریه و ایران كه هنوز تشكیل نشده قرار گیرد. سخنان یكی از رهبران فتح در مورد روابط ایران و سوریه. گزارش برخی خبرگزاریها از تلاش ایران برای فروش نفت با قیمتی كمتر از بهای رسمی دیدار عبدالله بخاری امام جمعه مسجد دهلینو از ایران و پاكستان گزارش تحلیلی مفصل از كنترل اسلام در كشورهای مختلف جهان و نحوة محار كردن ایران به عنوان مبدأ خیزش و كشف دوباره اسلام و ادامه این موج در سایر كشورهای اسلامی و بررسی جداگانه كشورهای ایران و عراق، سوریه، مصر، سودان، لبنان و عربستان و كشورهای خلیج فارس و بررسی زمینه امكان بروز انقلابی همچون ایران در این كشورها
 1363/8/28
امضای قرارداد مقدماتی برای حل اختلاف مالی بین فرانسه و ایران.

استعفای جورج شولتز وزیر خارجه امریكا بر سر جریان مك فارلین.

امام: رئیس جمهور آمریكا در این رسوایی (جریان افشای مك فارلین) باید عزا بگیرد و كاخ سفید باید تبدیل به كاخ سیاه بشود.

 


امروز سه شنبه بیست و نهم آبان ماه سال 1386 هجری شمسی ، مقارن است با نهم ذی القعده سال 1428 هجری قمری و برابر است با بیستم نوامبر سال 2007 میلادی. آغاز عملیات نصر 8 :
 


درچنین روزی درسال 1366 ه ش عملیات نصر 8، با رمزیا محمد بن عبدالله (ص)، در ماووت، با تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آغاز ش. این عملیات به آزاد سازی شهر ماووت و چندین ارتفاع و روستا و پایگاه دشمن، انهدام دهها دستگاه تانک و نفربر و کشته و زخمی شدن حدود 2 هزارعراقی انجامید.

تصویب نخستین قانون جامع مالیات بر در آمد :
 


درچنین روزی در سال 1312هجری شمسی اولین قانون جامع مالیات بر درآمد ایران به تصویب رسید. درنیمه های هزارة نخست پیش ازمیلاد ، به تدریج انسان قدم به دوران آهن گذاشت و از این فلز در ساختن ابزارهای گوناگون وبه ویژه وسایل کشاورزی استفاده کرد. درنتیجه امکان بهره برداری بیشتر و بهتر از زمین های زراعی پدید آمد وموجب توسعة کشاورزی گردید و همین امر سبب شد که توجه دولت ها به اخذ مالیات از این منبع جلب گردد. پیش از آن مالیات به طورعمده متوجه جوامع محلی بود به این معنی که فرضاً یک جامعة روستایی می بایستی درمجموع مالیات معینی را بپردازد. ولی پس از آن نظام مالیاتی دچار تحولی اساسی شد و در درجة اول متوجه افراد کشاورز و صاحبان درآمد کشاورزی گشت. به تدریج شمول مالیات جنبه های مختلف زندگی انسان را درنوردید به گونه ای که درآمد او به هروجهی مشمول نظام مالیاتی گردید . امروزه کارشناسان اقتصادی مالیات را هزینه ای اجتماعی می دانند که شهروندان یک جامعه در قبال استفاده از امکانات وخدمات عمومی باید پرداخت کنند و دولت ها نیزدراجرای عدالت اجتماعی و استقرار نظام مناسب توزیع ثروت از آن استفاده می کنند. درحال حاضر حداکثر نرخ مالیاتی بر اساس قانون جدید مالیات ها 35درصد درآمد را شامل می شود که این عامل باعث می گردد مردم رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات نشان دهند و البته تحقق آن در گرو ایجاد اعتماد متقابل بین مالیات دهنده و مامورین اخذ مالیات است. مالیات ها شامل دو گونه عمده مستقیم و غیرمستقیم اند.

 

الحاق ایران به پیمان استعماری سنتو :

در چنین روزی ایران به پیمان استعماری سنتو (مرکزی) پیوست . این پیمان به ابتکار بلوک غرب و برای مقابله  با اتحاد جماهیر شوروی سابق و بلوک شرق به وجود آمده بود . ایران در بحبوحه انقلاب اسلامی و در تاریخ هفدهم بهمن ماه سال 1357 ه ش رسما خروج خود را از این پیمان استعماری برای تحقق شعار نه شرقی و نه غربی اعلام داشت .

در گذشت حسن پیرنیا :

در چنین روزی در سال 1314هجری شمسی حسن مشیرالدوله پیرنیا دار فانی را وداع گفت . وی در سال 1290 ه ق دیده به جهان گشود. مشیرالدوله حسن بن نصرالله پیرنیا، پس از طی تحصیلات مقدماتی برای تحصیل در رشته حقوق به مسکورفت. وی پس از طی تحصیلات عالیه ، به ایران بازگشت و در وزارت امورخارجه مشغول به کار شد. پیرنیا منصب وابسته سفارت ایران در پطرزبورگ را به دست آورد و سپس رئیس کابینه (رئیس الوزرا ) شد. او مدتی نیز رئیس مدرسه علوم سیاسی وعضو کمیسیون معارف بود. از آثار وی می توان به تاریخ ایران باستان در سه جلد بزرگ ، داستانهای ایران قدیم و حقوق بین الملل اشاره کرد .

قتل عام مجاهدان :

 در چنین روزی در سال 1979 میلادی گروهی از مخالفان مسلح ضد رژیم حاکم بر عربستان به مسجد الحرام وارد شدند و اعلام قیام کردند اما در درگیری با ماموران آل سعود یا کشته شدند یا به اسارت درآمدند.

محاکمه  رهبران عمده جنگ جهانی دوم :
 


در چنین روزی در سال 1945 میلادی محاکمه 22 تن از رهبران عمده جنگ جهانی دوم در دادگاه  نورنبرگ آغاز شد . یازده نفر از افراد محاکمه شده به مرگ محکوم شدند. هر مان گورینگ دو ساعت قبل از به دار آویخته شدن به وسیله سم در زندان نورنبرگ خودکشی کرد. اسامی ده نفر دیگر که به دار آویخته شدند به این شرح است: هانس فرانک ویلهلم فریک ، ژنرال آلفرد یوول ، ارنست کالتن برونر رییس گشتاپو ، فیلد مارشال کتیل ، آلفرد روزنبرک، فرتیس زائوکل، آرتور سایس اینکورات، بولیوس اشترایخر و فن ریبن تروپ وزیر امور خارجه آلمان .

درگذشت لئو تولستوی : 
 


لئو تولستوی نویسنده برجسته جهان در خانواده ای اشرافی در یاسنایا پولیانا به دنیا آمد. وی در دو سالگی مادر و در هشت سالگی پدرش را از دست داد. تولستوی در این سال ها زیر نظر عمه و مادربزرگش و نیز در محیط  مذهبی روستای خود،  پرورش یافت. تولستوی پس از طی تحصیلات مقدماتی و همچنین طی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه قازان به نوشتن
بخشهای ناتمام زندگینامه خود نوشت اش در کودکی (1853)، نوجوانی (1854) و جوانی (1857) پرداخت. تولستوی در پایان جنگ کریمه از ارتش کناره گرفت و با حضور در مجامع ادبی مسکو و ارایه آثار ادبی خود، شهرتی به هم زد. وی به کمک تورگنیف نویسنده برجسته روس در 1857 راهی اروپا گردید. حضور در مراسم اعدامی با گیوتین که در پاریس شاهد آن بود، به نفرت او از معیارهای اروپایی دامن زد . وی در بازگشت به روسیه، کتاب های  پگاه ارباب، سه مرگ، آلبرت و خوشبختی خانوادگی را انتشار داد. تولستوی که از آغاز عمر به بیدادگری ها و شقاوت های طبقه خود پی برده بود از سال 1849 در املاک خود مستقر شد و کوشید تا به حال رعایای کشور خود مفید واقع شود . به همین منظور  مدرسه ای برای روستاییان در یاسنایا پولیانا تأسیس کرد و نشریه ای آموزشی انتشار داد. وی در سالهای پایان عمر دچار یاس فلسفی مضاعفی گشت و دست به نگارش کتاب اعتراف زد. در این کتاب تولستوی بر گشت خود را از مذهب ارتودوکس اعلام داشت. قزاق ها، جنگ وصلح ، جنگ های ناپلئون، آنا کارنینا ، سنت پطرز بورگ ، مرگ ایوان ایلیچ ، حاجی مراد ، قدرت در تاریکی ، نعش جاندار و رستاخیز از مهمترین آثار اویند .

شهادت عزالدین قسام : 
 


شیخ‌ عزالدین‌ قسام‌، بنیانگذار یکی‌ از مهمترین‌ سازمانهای‌ جهادی‌ مخفی‌ در روستای‌ جبله  واقع‌ در بخش‌ لاذقیة‌ سوریه‌ ، به‌ سال‌ 1882 متولد شد. پدرش‌ عبدالقادر مردی‌ صوفی ‌منش‌ بود و از بزرگان  طریقت‌ قادریه‌ آن‌ منطقه‌ بود‌. قسام‌ هنگامی‌ که‌ به‌ سن‌ چهارده‌ سالگی‌ رسید  برای‌ فراگیری‌ اصول ‌شریعت‌ به‌ دانشگاه‌  الازهر رفت و به‌ مدت‌ هشت‌ سال‌ در آنجا ماند. شیخ‌ عزالدین‌ در الازهر مصر در محضر شیخ‌ محمدعبده‌ به‌ کسب‌ علم‌ و فضیلت ‌پرداخت‌. وی ‌ پس‌ از بازگشت‌ به‌ جبله‌، به‌ ترکیه‌ سفر نمود و در مدارس‌ و مساجد آن‌ کشور به‌ طلب‌ دانش‌ روی‌ آورد. نخستین‌ فعالیتهای‌ شاخص‌ سیاسی‌ شیخ‌ عزالدین‌، راه‌اندازی‌ راهپیمایی‌ در روستای‌ جبله‌ در اعتراض‌ به‌ محاصرة‌ شهر طرابلس لیبی توسط‌ ناوگان‌ جنگی‌ ایتالیا ( در 30 نوامبر 1911) بود. او بعدها شغل‌ معلمی‌ را انتخاب ‌کرد و سپس‌ در مسجد استقلال‌ شهر حیفا، به‌ عنوان‌ سخنورو امام جماعت به ارشاد مردم پرداخت. دیری‌ نگذشت‌ که‌ شیخ‌ عزّالدین‌ با کمک افکارزلال‌‌ اسلامی به‌ ستیزه‌ جویی‌ علیه‌ فرق منحرفی‌ که‌ در منطقه‌ به‌ فعالیتهای‌ تخریبی‌ دست‌ زده‌ بودند، روی‌ آورد. به‌ طور کلی‌ قسام‌ ‌ آشکارا با دعوت ‌به‌ جهاد، تشکیلات‌ نظامی‌ مخفی‌ِ سازمان ‌یافته‌اش‌ را عینیت‌ بخشید. او می دانست که‌ خشم مردم فلسطین‌ علیه صهیونیست ها نیاز به سازماندهی‌ دارد لذا دست به تشکیل سازمان مخفی ای زد که بعد ها به عنوان سازمان‌ جهادی شهرت یافت .وی پس از عمری مبارزه علیه صهیونیستها سرانجام در چنین روزی در سال 1935 میلادی در نبرد بیشه‌های‌ یَعبُد به در جه شهادت نایل آمد . بعدها طرفداران قسام دست به ایجاد تشکیلاتی زدند که  قسامی‌ها  و یا  قسّامیون‌ نامیده می شدند. در حال حاضر نیز شاخه نظامی جنبش حماس با عنوان گروههای عزالدین قسام ادامه دهنده راه آن شهید بزرگوار ند. 

 روز صنعتی کردن آفریقا :

چنین روزی به عنوان روز صنعتی کردن آفریقا در جهان نامگذاری شده است .

تولد ادوین هابل : 

هابل ستاره شناس برجسته آمریکایی در چنین روزی در سال 1889 میلادی به دنیا آمد. هابل مفهوم جهان منبسط را کشف کرد و توسعه داد. وی در سال 1924  کهکشان راه شیری را کشف کرد .

استقلال ونزوئلا :

در چنین روزی در سال 1818 میلادی سیمون بولیوار رسما استقلال ونزوئلا را از اسپانیا اعلام کرد. ونزوئلا در منطقه استوایی شمال آمریکای جنوبی بین دریای کاراییب و کشور برزیل واقع شده و مساحت آن تقریبا یک دوم ایران است. نژاد مردم این کشور سفید و سرخ و دو رگه است و زبان رایج میان آنان اسپانیولی می باشد. اکثر مردم این کشور از مذهب کاتولیک پیروی می کنند. نوع حکومت این کشور جمهوری فدرال است. این کشور در پانزدهم نوامبر سال 1945 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد درآمد. پایتخت آن کاراکاس نام دارد .  

تشکیل بوداپست :

در چنین روزی در سال 1873 میلادی دو شهر رقیب مجارستان با عناوین بودا و پست با یکدیگر متحد شدند. با پیوستن این  دو شهر به یکدیگر پایتخت مجارستان با نام بوداپست تشکیل شد.

انقلاب شکست خورده در مکزیک :

در چنین روزی در سال 1910 میلادی فرانسیکو آی مادرو انقلابی را در کشور مکزیک بنا نهاد که البته به انجام نرسید و به شکست انجامید.

حمله کشتی های آمریکایی به جزایر ژیلبرت :

در چنین روزی در سال 1943 میلادی و در طول جنگ جهانی دوم کشتی های آمریکایی حمله خود را به مناطق تراوا و ماکین در جزایر ژیلبرت آغاز کردند .

ایجاد نخستین  سازمان تجارت آزاد اروپایی :

در چنین روزی در سال 1959 میلادی بریتانیا ، نروژ، پرتغال ، سوییس ، اطریش ، دانمارک و سوئد نخستین سازمان تجارت آزاد اروپایی را بنا نهادند.

پایان بحران خلیج کوبا :

در چنین روزی در سال 1962 میلادی بحران هسته ای بر سر خلیج کوبا پایان یافت. ارتش شوروی سابق اسلحه و بمب افکن های خود را از کوبا جمع کرد و ایالات متحده آمریکا نیز در پاسخ ، به محاصره این کشور پایان داد.

رای به  ورود چین به سازمان ملل :

در چنین روزی در سال 1970 میلادی اکثریت مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای به ورود چین به این سازمان و داشتن کرسی در مجمع عمومی دادند.

در گذشت ژنرال فرانکو : 
 


در چنین روزی در سال 1975 میلادی ژنرال فرانسیسکو فرانکو بعد از قریب سی سال حکومت دیکتاتوری درگذشت . ژنرال فرانسیسکو فرانکو دیکتاتور و زمامدار اسپانیا بین سالهای 1939 تا 1975 میلادی است. وی در سال 1936 به شورشیانی پیوست که علیه دولت جمهوری دست به طغیان زده بودند. او با کمک آلمان و ایتالیا در جنگ های داخلی اسپانیا پیروز شد. در خلال جنگ جهانی دوم وی حالت بی طرفی اسپانیا را حفظ کرد و به هیتلر اجازه استفاده از کشورش را جهت حمله به جبل الطارق نداد. فرانکو در طول حکومت خود تمامی گروههای چپگرا را قلع و قمع کرد و تشکیل قدرت خودکامه ای را داد. او در جنگهای سه ساله اسپانیا (39 - 1936 میلادی) توانست  با ارتش خود به سوی مادرید پایتخت اسپانیا پیش رود. وی توانست پایتخت اسپانیا را که کابوس قحطی و گرسنگی بر آن سایه انداخته بود تصرف کند و سلطه و سیطره کمونیستها و جمهوری خواهان را از سراسر خاک اسپانیا براندازد.

 دیدار سادات از پارلمان رژیم صهیونیستی :

در چنین روزی در سال 1997 میلادی انور سادات رییس جمهور مصر به عنوان نخستین رهبر عرب از پارلمان رژیم صهیونیستی دیدار کرد .

شناسایی دولت فلسطین :

در چنین روزی در سال 1988 میلادی مصر و چین اعلام کردند که دولت فلسطین را که از سوی شورای ملی فلسطین معرفی شده است مورد شناسایی قرار می دهند .

تظاهرات برای دموکراسی :

در چنین روزی در سال 1989 میلادی بیش از دویست هزار نفر از مردم در پراگ چکسلواکی بطور صلح آمیز گردهم آمدند و درخواست اصلاحات دموکراتیک کردند .  

پایان جنگ نوزده ساله : 

در چنین روزی در سال 1994 میلادی دولت آنگولا و شورشیان معاهده پایان جنگ نوزده ساله را در زامبیا امضا کردند.

پناه دهی به اسامه بن لادن : 
 


در چنین روزی در سال 1998 میلادی طالبان افغانستان به اسامه بن لادن پیشنهاد دادن پناهگاهی امن را دادند. بن لادن پیشتر متهم شده بود که در بمب گذاری در دو سفارتخانه آمریکا در آفریقا و همچنین انفجار برجهای دو قلوی منهتن دست داشته است.

 

57/08/29

اولاف پالمه (در ديدار با مسئولين جمهوري اسلامي ايران): من ماموريت دارم كه نظرات دو طرف را بهم نزديك كرده و راه حلي براي صلح پيدا كنم. اين اصول عبارتند از اصل منع كاربرد زور براي تسلط بر زمينهاي ديگران ... اصل عدم مداخله در امور داخلي ديگران و اصل آزادي كشتيراني در خليج فارس و آبهاي بين‌المللي.

29/08/58

آمادگي شوروي براي جلوگيري از اقدام نظامي آمريكا در ايران به اطلاع دولت ايران رسيد.

29/08/59

جبهه جنوب : غارت اموال و آزار مردم روستاهاي سوسنگرد توسط عراقيها .

 عمليات نفوذي خودي در دب حردان .

 استقرار و تقويت نيروهاي عراقي در فارسيات و پادگان حميد .

 درگيري در سومار و اجراي آتش در گيلان غرب .

درگيري بين گروههاي مختلف ضدانقلاب در جبهة شمالي .

بمباران فرودگاه اميديه و سرنگوني هواپيماي مهاجم .

سخنان رئيس جمهور ( بني صدر ) دربارة تأثير مثبت حضور وي در جنگ و نقش « ديگران » در ضعيف كردن كشور .

رئيس ديوان عالي كشور : امام فرموده اند در زمينه اختلافات سياس مطلقاً حرفي نزنيد ، تا ايشان اجازه ندهند ، حرفي نخواهم زد .

  طرح مسئله گروگانها به عنوان مهمترين موضوع جلسه شوراي سياست خارجي آمريكا توسط مشاور سياست خارجي ريگان و تفسير خبرگزاري فرانسه مبني براينكه برخلاف تصور كارتر ، جنگ ايران و عراق مقامهاي انقلابي ايران را به حل و فصل سريع مسئله گروگانها مجبور نكرد .

 ملاقات اولاف پالمه با رهبران ايران و عراق و مواضع دو كشور درباره صلح و نظر ايران مبني براينكه صدام بخاطر شروع جنگ بايد محاكمه شود .

 نظر رژيم عراق : تا پذيرش حاكميت عراق بر شط العرب توسط ايران اعلام نشود ، با آتش بس موافقت نخواهد شد .

 موضع آمريكا درباره حمله هوايي ايران به العبدلي كويت : اين يك حادثه اتفاقي است ، امّا آمريكا براي آن اهميت فوق العاده اي قائل است .

نفت و جنگ : اظهارات زكي يماني وزير نفت عربستان درباره افزايش توليد نفت كويت ، قطر ، عربستان و امارات براي جبران كاهش صدور نفت ناشي از جنگ و اينكه عربستان در مرز ده ميليون بشكه در روز نيز لزوماً متوقف نخواهد شد و نيز اخبار خط لوله نفتي عراق از تركيه و صادرات نفت ايران .

سازمان چريكهاي فدائي خلق اكثريت : براساس مشاهدات عيني ، حزب دمكرات كردستان كه مهار تمام نيروهاي كرد را عملاً در دست دارد ، روز به روز بيشتر به سمت وابستگي به رژيم جنايتكار عراق كشيده ميشود .63/08/29

ادامه حملات هوايي عراق به ويژه در ايلام و عقبه هاي عمليات ميمك.

 ادامه آرامش در دريا عليرغم تحويل موشكهاي مدرن فرانسه به عراق.

 ادامه شناسايي ها از موقعيت و مواضع دشمن.

درگيري در منطقه بوكان با نيروهاي ضدانقلاب .

گزارش سپاه از حملات چريكي و شبيخون عراق با همدستي نيروهاي بومي در جاده مهران - دهلران.

ادامه تبليغات عراق براي جذب هر چه بيشتر نيرو با تشويق يك درجه دار كه محل اختفاي دو خواهرزاده فراري خود را اطلاع داده بود.

 دادن امكانات جديد به منافقين و تلاش منافقين براي انجام حملات ايذايي ولو بي ارزش در مقابل اين امكانات.

گزارش واشنگتن پست از تصميم غرب مبني بر دخالت در منطقه در صورت انسداد تنگه هرمز و تأييد تلويحي شوروي از اين مسأله.

اجلاس مقدماتي وزراي 6 كشور عربي عضو شوراي همكاري و سخنان وزيرخارجه كويت در اجلاس افتتاحيه در مورد جنگ تحميلي.گزارش راديو بي بي سي از اين اجلاس و بررسي امكان پيشنهاد دوباره جبران خسارات طرفين به هرسيله كشورهاي عضو شورا.

 سه گزارش از نشريه داخلي سپاه: مصاحبه مسعود رجوي با مجله الدستور، نقد طرح اقليت توسط منافقين و گروه مهدي سامع و توجيهات پيوستن "مهدي سامع" از اعضاي سابق چريكهاي فدايي خلق به شوراي ملي مقاومت.

وزير مشاور در امور خارجه انگليس وارد عراق شد.

29/08/66

درخواست برخي از اعضاي دولت انگليس از تاچر براي بستن دفتر تجاري ايران در لندن.

 

 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo