شهید آوینی

 

حضور 380 هزار نونهال در کلاس‌های قرآنی مکتب‌القرآن‌های سراسر کشور

«مهدی امین‌جعفری» مدیر موسسه فرهنگی و آموزشی مکتب‌القرآن الکریم مرکزی استان قم با بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت‌کنندگان این دوره‌ها در رشته‌های روخوانی، حفظ تعدادی از سوره‌های کوچک و مفاهیم قرآن کریم و تعدادی از احادیث ائمه‌‌‌ معصومین(ع) در حد توان ذهنی کودکان، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: همچنین قرآن‌آموزان در واحدهای آموزشی با عناوین آموزشگاه، انسان، خیابان، خانه و خانواده، گیاهان، حیوانات و آب که با محوریت تربیت قرآنی و دینی تدوین شده، شرکت می‌کنند.
امین‌جعفری یادآور شد: اداره این دور‌های آموزشی توسط 19هزار مربی قرآنی موسسات مکتب‌القرآن‌‌ در سراسر کشور با ارائه داستان‌ها، نکات و آموزه‌های قرآنی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: قرآن‌آموزان طی آزمونی با کسب امتیاز لازم از سوی این موسسات قرآنی، گواهینامه پایان دوره دریافت می‌‌‌کنند.

مدیر موسسه فرهنگی و آموزشی مکتب‌القرآن الکریم مرکزی استان قم در ادامه گفت: همچنین موسسات فرهنگی و آموزشی مکتب‌ القرآن‌ها در سراسر کشور برای قرآن‌آموزان جشن آغاز هر درس و بعد از خاتمه هر کتاب درسی و آموزشی، جشن و مراسم برپا می‌کنند.

وی اظهار کرد: مربیان قرآنی این موسسات جهت آشنایی قرآن‌آموزان با مناسبت‌ها و سالگرد ولادت ائمه معصومین(ع)، مطالب و موضوعاتی از زندگی و فضایل اخلاقی این بزرگواران تهیه و برای آن‌ها بیان می‌کنند.

یادآوری می‌‌شود، موسسه فرهنگی‌‌‌ و آموزشی مکتب القرآن‌‌الکریم از سال 1368 فعالیت خود را در شهر مقدس قم آغاز کرد و در نخستین سال، 600 نفر قرآن‌‌آموز را در 25 کلاس آموزشی تحت پوشش قرار داد.
 

 منبع : خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo