شهید آوینی

 

جشنواره امام رضا (ع) آئين‌های فراموش شده را زنده می‌كند

مدير كل صدا و سيمای مركز اردبيل گفت: برپايی جشنواره امام رضا (ع) بسياری از آئين‌های فراموش شده تاريخ كهن ايران زمين را احيا می‌كند.

 به نقل از كميته اطلاع‌رسانی پنجمين جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع)، «عادل قديمی» مدير كل صدا و سيمای مركز اردبيل با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين حركت فرهنگی شايد يكی از روش‌های بسيار مناسب و تأثيرگذاری است كه می‌تواند ابعاد وجود حضرت ثامن‌الحجج (ع) را در كشور ايران و همچنين ساير كشورها بيان كند.

فضاسازی مناسب پيرامون اهميت موضوع و طرح جشنواره به عنوان يك رخداد فرهنگی و مذهبی بسيار مهم، انعكاس مطلوب خبری جشنواره از شبكه‌های ملی و استانی و همچنين بهره‌برداری از آثار ارايه شده در جشنواره طی چندين برنامه راديويی و تلويزيونی بعد از اتمام جشنواره مهم‌ترين كاری است كه رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند

وی در ادامه افزود: وجود پربركت امام هشتم (ع) در ايران اسلامی باعث شده علاوه بر ايجاد روح معنوی در قلب دوستدارانش، آئين‌ها و آداب متعددی در بين مردم ايران ايجاد كرده است از آن جمله آئين چاوشی‌خوانی، آئين خداحافظی با اقوام به هنگام عزم سفر به ديار خراسان است كه اين همه آئين و رسوم كه ميراث گران‌سنگ فرهنگ ملی است به بركت چنين جشنواره ای می‌تواند در اذهان عمومی ثبت و احيا شود.

وی يكی از نعمات خفيه خداوندی را در ايران وجود حضرت ثامن الحجج (ع) دانست و تصريح كرد: سفر هر ساله نزديك به يك سوم جمعيت ايران به خراسان همايشی است كه در آن نگاه‌ها يك سو و دل‌ها يك زمزمه را هم نوا می‌شوند و پيوند با اهل بيت(ع) و محبت به امام(ع) و عشق بر ولايت علی بن ابيطالب(ع) بزرگترين نشانه اتحاد ملی است.

«قديمی»، تسرٌی دادن شعائر اسلامی و دينی در ميان مردم را به صورت مراسم و جشنواره ماندگار و تأثيرگذار دانست و افزود: صدا و سيما می‌تواند با اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص كم و كيف جشنواره در قالب برنامه‌سازی راديويی و تلويزيونی به وظيفه خود عمل كند.

وی در پايان تأكيد كرد: فضاسازی مناسب پيرامون اهميت موضوع و طرح جشنواره به عنوان يك رخداد فرهنگی و مذهبی بسيار مهم، انعكاس مطلوب خبری جشنواره از شبكه‌های ملی و استانی و همچنين بهره‌برداری از آثار ارايه شده در جشنواره طی چندين برنامه راديويی و تلويزيونی بعد از اتمام جشنواره مهم‌ترين كاری است كه رسانه‌ها می‌توانند انجام دهند.

 منبع : خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo