شهید آوینی

 

ويژه‌نامه اينترنتی بزرگداشت علامه سيد محمدحسين طباطبايی منتشر شد

پايگاه اطلاع‌رسانی تبيان، ويژه‌نامه اينترنتی خود را برای بزرگداشت مقام علامه سيد محمدحسين طباطبايی با عنوان «شمس‌الوحی تبريزی» منتشر كرد.
ويژه‌نامه اينترنتی بزرگداشت علامه سيد محمدحسين طباطبايی منتشر شد

ويژه‌نامه اينترنتی علامه سيد محمدحسين طباطبايی شامل بخش‌های افطار با بوسه، علامه چرا و چگونه الميزان را نوشت، آقاجون مهربان بود، هر آنچه از علامه نوشته‌اند، علامه و شاگردانش، نظری بر آثار علامه است.

همچنين الميزان را دو نفر نوشته‌اند، علامه و عاقبت شيطان، نسخه علامه برای جوان 22 ساله، چرا وقت غرق‌شدن خدا را صدا می‌زنی، يادی از علامه، عكس جمال جان‌فزا(آلبوم تصاوير) و گوش كن! علامه دارد قرآن می‌خواند(صوت) از ديگر بخش‌های ويژه‌نامه اينترنتی «شمس‌الوحی تبريزی» هستند.

در بخش‌هايی از افطار با بوسه، آمده‌است: «علامه طباطبايی در ماه رمضان، روزه خود را با بوسه بر ضريح مقدس حضرت فاطمه معصومه افطار می‌كرد، يعنی هنگام غروب، پياده به حرم مطهر مشرف می‌شد و پس از بوسيدن ضريح، به خانه می‌رفت و افطار می‌كرد. اين ويژگی اوست كه مرا شيفته ايشان كرده‌است.»

دستی كه دستم را گرفته بود، وقتی كه عاشق درس شدم، جادويی برای دنيا و آخرت، من مشكل را يافته بودم، پس دست به كار شدم، اين‌ها رفقای من‌اند، قاموسی كه «من» نداشت، چرا علامه را دوست داری، ما هم يكی از اين شلوغی‌ها و ... عناوين ديگری از خاطرات مطرح شده در بخش «علامه طباطبايی در يادها و خاطره‌ها» است.

در توضيح اين نكته كه علامه چرا و چگونه الميزان را نوشت، آمده‌است: «مرحوم شهيد مطهری درباره اين كار سترگ گفته است، تفسير الميزان همه‌اش با فكر نوشته نشد. من معتقدم كه بسياری از اين مطالب از الهامات غيبی است. در عين‌حال مرحوم علامه اين كار عظيم را وظيفه و تكليفی بيش نمی‌پندارد كه با عنايت خداوندی آن را به انجام رسانده‌است.»

در بخش «هر آنچه از علامه نوشته‌اند» نيز آرشيوی از كتاب‌شناسی، ‌مقاله‌شناسی،‌ چكيده آثار علامه طباطبايی و آثاری كه درباره علامه طباطبايی نگاشته شده‌، همچنين چكيده مقالات مهم درباره علامه طباطبايی و نيز چكيده پايان‌‌نامه‌هايی كه درباره افكار علامه طباطبايی به رشته تحرير درآمده‌، موجود است.

بخش «نظری بر آثار مكتوب علامه طباطبايی»، ويژه‌نامه اينترنتی شمس‌الوحی تبريزی به بيان نظراتی درباره آثار علامه چون تفسير الميزان، بداية الحكمة، نهاية الحكمة، اصول فلسفه و روش رئاليسم، حاشيه بر كفايه، شيعه در اسلام، خلاصه تعاليم اسلام، روابط اجتماعی در اسلام، بررسی‌های اسلامی و ... پرداخته شده‌است.

درباره كتاب «نهاية الحكمة» چنين نوشته شده‌است: «اين اثر برای تدريس فلسفه با توضيحی بيشتر، عمقی افزونتر و سطحی عالی‎تر تدوين شده‌است. بر كتاب‌های بداية الحكمة و نهاية الحكمة شروح مختلفی نوشته شده و می‌توان گفت كه از جمله بهترين كتاب‌هايی هستند كه درسده اخير در گستره فلسفه اسلامی نوشته شده‌است.»

در بخش «عكس جمال جان‌فزا»، هجده تصاوير از علامه سيد محمدحسين طباطبايی و در بخش «گوش كن! علامه دارد قرآن می‌خواند» امكان دانلود صوت علامه طباطبايی فراهم شده‌است.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo