شهید آوینی

 

مكارم شيرازی حمايت خود را از تداوم طرح «امنيت اجتماعی» اعلام كرد

آيت‌الله مكارم شيرازی، در ديدار معاون عمليات و امنيت ناجا، با اشاره به وجود مخالفت‌هايی پيرامون طرح «امنيت اجتماعی» در ابتدای اجرای آن گفت: اگر بخواهيم در برابر فشارها جا بخوريم، بايد نخست در بحث انرژی هسته‌ای، ميدان را خالی كنيم، اما ما ثابت كرده‌ايم كه اين فشارها و شانتاژها اثری ندارد. گفت:

آيت‌الله «مكارم شيرازی»، در ديدار معاون عمليات و امنيت ناجا، استقلال كامل فكری، اجتماعی و سياسی را از دستاوردهای نظام اسلامی دانست و گفت: تا قبل از اين، در همه جهات، وابستگی به غرب وجود داشت و فرهنگ حاكم، فرهنگ تقليد از بيگانگان بود كه انقلاب با ظهور خود اين وابستگی‌ها را قطع كرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود مخالفت‌هايی پيرامون طرح «امنيت اجتماعی» در ابتدای اجرای آن گفت: اگر بخواهيم در برابر فشارها جا بخوريم، بايد نخست در بحث انرژی هسته‌ای، ميدان را خالی كنيم، اما ما ثابت كرديم كه اين فشارها و شانتاژها اثری ندارد.

اين مرجع تقليد، با بيان اهميت امنيت گفت: امنيت، تنها آرامش فكر و حفظ اموال نيست، بلكه عبادت ما را نيز شامل می‌شود.

آيت‌الله مكارم شيرازی، بر تداوم اين طرح تاكيد كرد و گفت: نبايد اين كار مقطعی باشد.

وی بر نهادينه كردن فرهنگ مبارزه با افراد فاسد در جامعه تأكيد كرد و گفت: بايد با تداوم برخورد قاطعانه با افراد مفسد، آنان را مأيوس و به‌راه راست هدايت كنيم.

آيت‌الله «مكارم شيرازی» خاطر نشان كرد: هدف، مجازات نيست، بلكه اصلاح امور است و اگر اين افراد ترسيده و اصلاح شوند، هدف ما تأمين شده است.

اين استاد خارج فقه حوزه بر ضرورت انجام كار فرهنگی در برابر مخالفان طرح تأكيد كرد و گفت: بايد با فرهنگ‌سازی، مسائل را جا انداخت.

وی در ادامه با بيان اينكه جامعه نبايد قربانی اقليت فاسد شود گفت: برخورد قاطع با اين اقليت، در عين حفظ اساس و فرهنگ، كاری ضروری است.

آيت‌الله مكارم شيرازی در پايان، حوصله، تسلط بر نفس و برخورد مؤدبانه و توأم با رحمت را از ضروريات اخلاقی مأموران نيروی انتظامی عنوان كرد.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo