شهید آوینی

 

دانشگاه حضرت معصومه(س) در قم افتتاح شد

 همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت(س) و روز ملی دختران، دانشگاه حضرت معصومه(س) قم آغاز به کار کرد.‏

 در قم، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر دوشنبه دراین مراسم گفت: باید همه تلاش کنیم تا هر چه سریعتر این دانشگاه به اهداف والای خود برسد و به الگویی برای تمام دانشگاه‌ها تبدیل شود.

حسن خالقی با بیان این که بیش از نیمی از جمعیت دانشجویان کشور را دختران تشکیل می ‌دهند، خاطرنشان کرد: باید با تشکیل دانشگاه‌ هایی مختص دختران به ادامه تحصیل آنها استمرار بخشید.

وی در ادامه بیان داشت: امروز جوانان ما در کشور برای ورود به دانشگاه دغدغه چندانی ندارند و تقریبا همه کسانی که اراده ورود به دانشگاه‌ ها را داشته باشند، وارد این مرکز می شوند.

خالقی ادامه داد: توسعه آموزش عالی باید متناسب با توانمندی‌ های هر استان باشد و در این راستا استان قم هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده است.

وی عنوان کرد: استان قم در گذشته از سهمیه آموزش عالی به طور جدی استفاده نکرده و این تنها دلیل عقب ماندگی مسائل آموزشی در استان است به گونه‌ ای که دانشجویان قمی در بخش دولتی باید هم ‌اکنون هشت هزار نفر باشند که رقم فعلی با این عدد فاصله زیادی دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: باید با سرمایه گذاری های متعدد دولتی و خصوصی تلاش کنیم تا استان قم به یک مرکز حوزوی دانشگاهی تبدیل شود.

در ادامه این مراسم استاندار قم نیز اظهار داشت: طرح جامع دانشگاه حضرت معصومه(س) در حال تدوین است و در تلاش هستیم تا این دانشگاه را به عنوان دانشگاه بین المللی معرفی کنیم.

عباس محتاج ادامه داد: هم ‌اکنون 165 دانشجوی دختر در سه رشته حقوق، حسابداری و مدیریت بازرگانی در این دانشگاه تحصیل می ‌کنند و تا سال آینده ظرفیت دانشگاه به 450 نفر و شش رشته افزایش خواهد یافت.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo