شهید آوینی

 

معارف اهل بیت(ع) را باید جهانی کرد

‌آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در دیدار اعضای برگزاری کتاب سال ولایت با تأکید بر ضرورت توجه به معارف اهل بیت(ع) به ویژه در ابعاد بین المللی، یادآور شد: رشته های علوم اسلامی به طور مستقیم با معارف ائمه اطهار ارتباط دارند که ما باید آنها را گسترش دهیم.

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای برگزاری کتاب سال ولایت گفت: این مقدار تلاشی که انجام می گیرد کم است، زیرا توجه به معارف اهل بیت(ع) در زمان ما بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی بر ضرورت بازنگری و توجه به تبیین معارف اهل بیت (ع) در حوزه‌های علوم دینی تأکید کرد و گفت: کسانی که برنامه ریزی حوزه‌های علمیه را انجام می دهند، باید معارف اهل بیت را حفظ و در متن حوزه جاری کنند.

‌آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: مذهب و هویت ما در این است که این حقایق در معرض استفاده و آگاهی مردم قرار گیرد، رشته های علوم اسلامی به طور مستقیم با معارف ائمه اطهارارتباط دارند که ما باید آنها را گسترش دهیم.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام مهدوی راد دبیر علمی کتاب سال ولایت، گزارشی از روند فراخوان انتخاب کتاب سال ولایت ارائه کرد و گفت: امسال جایزه ویژه امام صادق(ع) نیز خواهیم داشت و از این رو 400 عنوان کتاب که پیرامون شخصیت آن امام است را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

وی حضور نویسندگان غیرایرانی را در این دوره چشمگیر عنوان کرد و گفت: 40 عنوان کتاب خارجی در مسابقه شرکت کرده اند.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo