شهید آوینی

 

علمای عربستان به گمراهی «ملك عبدالله» فتوا دادند

«صالح الفوزان» و «عبدالله المنيع» دو تن از اعضای شورای علمای عربستان با صدور فتوايی، خاندان آل سعود و در رأس آن «ملك عبدالله»، پادشاه عربستان را به ترويج بدعت، گمراهی، فساد و قمار متهم ‌كردند.

به نقل از شبكه خبری «البروج»، صالح فوزان و عبدالله المنيع از اعضای شورای علمای عربستان در آستانه جشنواره بزرگ «خريد شتر» كه در آن، دولتمردان و اميران عربستان اقدام به خريد شتر به مبالغ هنگفت می‌كنند، با صدور فتوايی، فعاليت‌ها و مسابقات اين جشنواره را نوعی قمار و اقدامی فاسد و نابخردانه توصيف‌كردند.

صالح الفوزان در پيامی اعلام‌كرد: جشنواره خريد شتر به قيمت گزاف و بالا كه توسط مسئولان عالی‌رتبه دولت عربستان برپامی‌شود، عملی كاملا باطل، قبيح و نوعی قمار و فخرفروشی جاهلی است.

شيخ عبدالله المنيع از اعضای شورای علمای عربستان نيز در اين‌باره گفت: برنامه‌ها و مسابقات جشنواه خريد شتر، اسراف و تبذير در اموال و برگرفته از غرور كذب جاهلی اميران و دولتمردان عربستان است.

وی تأكيدكرد: اين جشنواره، نوعی تفاخر جاهلی و از عادات و سنت‌های منسوخ عربستان است كه با تعاليم و مبادی دين مبين اسلام منافات‌دارد و كسانی كه اين كار را انجام‌می‌دهند؛ كافر و گمراه هستند.

يادآوری‌می‌شود خريد شتر به قيمت‌ بسيار بالا و هنگفت از جمله جشنواره‌ها و مسابقاتی است كه همه ساله در عربستان برگزارمی‌شود و طی آن دولتمردان و اميران عربستان، مبالغی حدود يك ميليون ريال سعودی و حتی بيشتر برای خريدن شتر پرداخت ‌می‌كنند.

 

  منبع: خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo