شهید آوینی

 

نمایشگاه حج در مشهد بر پا می شود

مدیر عامل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از بر پایی نمایشگاه حج در شهر مشهد خبر داد.

مسعود مجردی افزود: این نمایشگاه برای دومین سال متوالی یک هفته قبل از آغاز مناسک حج تمتع برای آشنایی بیشتر حجاج از این سفر معنوی برپا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: در این نمایشگاه تمامی نماها از بدو ورود زائر به فرودگاه جده، احرام، مراسم ویژه حج و زیارت مزار پیامبر (ص) و خانه خدا به صورت بسیار طبیعی شبیه سازی شده در معرض دید حجاج و علاقه مندان قرار می گیرد.

مجردی با اشاره به اینکه در مناسک حج امسال بیش از 11 هزار نفر از خراسان رضوی شرکت می کنند اضافه کرد: سال پیش نیز برای نخستین بار در تاریخ کشورهای اسلامی و ایران نمایشگاه حج در شهر مشهد برپا که با استقبال ویژه حجاج و شهروندان مواجه شد.

وی درمورد نمایشگاه امسال نیز توضیح داد: این نمایشگاه در سال جاری نیز از یکشنبه 20 آبان در فضایی بزرگتر از سال گذشته به صورت کاملا رایگان آغاز خواهد شد.

مجردی گفت: در خراسان رضوی 71 کاروان شامل 67 کاروان شیعه و 4 کاروان برادران و خواهران اهل سنت راهی سفر خانه خدا می شوند.

وی افزود: به صورت سال های پیش هر کاروان باید برای حجاج تحت پوشش 12 جلسه کلاس توجیهی برگزار کند که این تعداد جلسات در مشهد بدلیل برگزاری نمایشگاه حج به 11 جلسه تعطیل یافته است و تمامی حجاج باید حداقل یک بار در این نمایشگاه حضور یابند.

مجردی در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاه امسال بیشتر از فضای نمایشی فضایی آموزشی دارد که می تواند آخرین اخبار حج را قبل از اینکه مسافران به عربستان سعودی پرواز کنند به سمع و نظر آنها برساند. 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo