شهید آوینی

 

اجرای طرح قرآنی «رحمت» در مدارس مشكلات دينی خانواده‌ها را رفع می‌كند
اجرای طرح ملی ـ قرآنی «رحمت» در انجمن اوليا و مربيان مدارس بسياری از مشكلات مذهبی خانواده‌ها را در تربيت فرزندان خود را برطرف خواهد كرد.

 «ابوالفضل خادميان» قائم مقام وزير آموزش و پرورش در سازمان مركزی انجمن اوليا و مربيان، امروز در نخستين مرحله طرح «رحمت» ويژه مدرسان آموزش خانواده‌ها كه در سالن همايش سازمان مركزی انجمن اوليا و مربيان برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: از جمله ابزار مورد نياز در تعليم و تربيت شناخت طبيعت انسان است كه تمام مكاتب دنيا به اين مهم توجه دارند.

وی در ادامه افزود: نظام آموزشی ما در ساختار و ابزارهای تعليم و تربيت دانش‌آموزان خود از انديشه‌ها و باورهای مكتب دينی استفاده می‌كند از اين رو بايد نتايج حاصله از نظام آموزشی ما در مقابل ساير نظام‌های آموزشی موجود در دنيا از موفقيت بالايی برخوردار باشد.

قائم مقام وزير آموزش و پرورش در سازمان مركزی انجمن اوليا و مربيان، با اشاره به سابقه 60 ساله انجمن اوليا و مربيان در مدارس تصريح كرد: متاسفانه انجمن اوليا و مريبان از تمام ظرفيت‌های خود در مدارس به نحوه مطلوب استفاده نكرده است اما اميدواريم با اجرای طرح «رحمت» با همكاری مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوری، اين انجمن از توانايی‌ها و ظرفيت‌های موجود خود به نحوه مطلوب استفاده كند.

خادميان با اشاره به 104 مركز ‌انجمن اوليا و مربيان در كشور گفت: تاكنون در سال تحصيلی جديد يك ميليون نفر از اوليای دانش‌آموزان در اين انجمن‌ ثبت‌نام كردند همچنين با توجه به گزارش‌های ارسالی به دفتر مركزی انجمن اوليا و مربيان در سال گذشته نه ميليون نفر از اوليای دانش‌آموزان با شركت در فعاليت‌های اين انجمن از آموزش‌های لازم استفاده كرده‌اند.

وی تصريح كرد: 460 هزار نفر از اوليای دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، 329 هزار نفر اوليا در استان مازندران و 328 هزار اوليا در استان اصفهان موفق شده‌اند كه گواهی‌نامه انجمن اوليا و مربيان را دريافت كنند.

قائم مقام وزير آموزش و پرورش در سازمان مركزی انجمن اوليا و مربيان اظهار كرد : در حال حاضر 12 هزار مدرس در انجمن اوليا و مربيان مدارس برای آموزش خانواده‌ها در زمينه‌های مختلف مذهبی، اجتماعی و فرهنگی مشغول به كار هستند.

وی در پايان خواستار تشكيل شورای عالی خانواده در مدارس شد.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo