شهید آوینی

 

دومين دوره تربيت ممتحن قرآن در استان قزوين برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: برای دومين بار در استان قزوين طرح تربيت ممتحن قرآن كريم به همت اداره كل تبليغات اسلامی استان قزوين برگزار شد.

«فرحناز پوربزرگی» مسئول دارالقرآن اداره تبليغات اسلامی استان قزوين با بيان اين خبر اظهار كرد: آزمون پايانی اين دوره امروز چهارشنبه 16 آبان ماه در دارالقرآن استان از مربيان زبده و مجربی كه در اين طرح حضور داشتند، به عمل خواهد آمد.

مسئول دارالقرآن اداره تبليغات اسلامی استان قزوين، در ادامه عنوان كرد: اين دوره به منظور تأمين نيروی متخصص برای برگزاری آزمون‌های دوره‌های تربيت معلم، پس از چهار سال در اين استان برگزار شده است.

وی با اشاره به حضور 9 نفر از بانوان و 11 نفر از آقايان در اين دوره، افزود: افرادی كه در اين طرح شركت كردند از استادان، مربيان و قاريان برتر استانی هستند و در پايان در صورت قبولی در دوره‌های تربيت معلم و قرائت سطح دو، سه و چهار حضور خواهند داشت.

پوربزرگی اظهار كرد: افراد با توجه به نمراتی كه در آزمون كسب می‌كنند در يكی از رشته‌های؛ تجويد، وقف و ابتداء، صوت و لحن و روش تدريس به عنوان داور رشته‌های تربيت معلم انتخاب خواهند شد.

مسئول دارالقرآن استان قزوين با اشاره به برپايی آزمون به صورت شفاهی، تصريح كرد: در دو گروه از قاريان دعوت شده تا به تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد بپردازند و شركت‌كنندگان در اين طرح به تلاوت آن‌ها نمره می‌دهند، همين‌طور پنج نفر از قرآن‌آموزان، حلية‌القرآن سطح دو را تدريس می‌كنند و شركت‌كنندگان، نوع تدريس آن‌ها را ارزيابی خواهند كرد و علت و چگونگی نمره‌دادن خود را ثبت می‌كنند.

وی افزود: سازمان دارالقرآن نمرات داده‌شده توسط شركت‌كنندگان اين طرح را ارزيابی و نفراتی كه امتياز لازم را كسب كنند به عنوان ممتحن مجاز استان معرفی می‌شوند و گواهينامه پايان دوره به آنان‌ اعطا می‌شود.

پوربزرگی با اشاره به برگزاری طرح نهضت قرآن‌آموزی توسط دارالقرآن اداره تبليغات اسلامی استان قزوين گفت: در شش ماهه نخست امسال به سه هزار و هشتصد دانش‌آموز، آموزش‌های قرآنی داده است كه اين طرح در سه عنوان روخوانی، روان‌خوانی و تفسير مقدماتی قرآن كريم اجرا شد.

وی تصريح كرد: اين كلاس‌ها با همكاری مربيان فعال قرآنی و 15 مركز و موسسه قرآنی وابسته به اداره كل تبليغات اسلامی استان قزوين برگزار شد و نفرات برتر موفق به دريافت گواهينامه رسمی از سوی دارالقرآن كشور شدند.

مسئول دارالقرآن اداره تبليغات اسلامی استان قزوين در پايان اظهار كرد: جشنواره قرآنی كودك و نوجوان در آذر سال جاری در اين استان برگزار خواهد شد.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo