شهید آوینی

 

مقام معظم رهبری: امروز ملت ايران الهام‌بخش جهان اسلام و بسياری از كشورهای دنياست‌

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در ديدار هزاران نفر از دانش‌آموزان  بسيجی فرمودند: امروز ملت ايران و جوان ايرانی الهام‌بخش دنيای اسلام و بسياری از كشورهای دنياست و جايگاه و شأن ايران اسلامی در جهان قابل مقايسه با گذشته نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجويان بسيجی، افق آينده كشور را بسيار روشن و تابناك دانستند و تأكيد كردند: ادامه مسير پرافتخار عزت، استقلال و اقتدار كشور در گرو تقويت اراده، افزايش معرفت دينی، تلاش علمی همراه با خلاقيت همه آحاد ملت به ويژه جوانان و تقويت روزافزون وحدت و همدلی دولت و ملت است.

ايشان با اشاره به حوادث تاريخی 13 آبان به ويژه سخنرانی امام خمينی (ره) عليه قانون مصونيت قضايی اتباع امريكا و تبعيد ايشان در سال 43 و همچنين حادثه تلخ كشتار دانش‌آموزان در تهران به دست مزدوران آمريكا در سال 57 افزودند: اگرچه ايادی آمريكا در اين دو واقعه به ملت ايران ضربه زدند، اما جوانان پرشور و انقلابی كشور در سيزده آبان 58 با تسخير سفارت آمريكا كه مركز جاسوسی بود، جواب محكم و سختی به دولت زورگوی امريكا دادند.

رهبر انقلاب اسلامی سرنوشت ملت‌ها را همواره منوط به تصميم تاريخی آنها برای سلطه‌پذيری و سكوت در برابر زورگويی و يا مقابله با سلطه‌گران و ايستادگی در مقابل آنها دانستند و خاطرنشان كردند: ملت ايران در اين تصميم‌گيری سرنوشت‌ساز، راه دوم را انتخاب كرد و پيروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمينی (ره) سيلی محكم ملت ايران به سا‌ل‌ها زورگويی، تحقير و سلطه‌طلبی آمريكا بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به استمرار مبارزه با نظام سلطه افزودند: قدرت‌های استكباری و سلطه‌گران به راحتی تسليم نمی‌شوند، اما در مقابل اراده يك ملت و عزم او برای ادامه مسير استقلال و عزت، كاری از پيش نخواهند برد.

ايشان با يادآوری هزينه‌هايی كه ملت ايران برای استقلال و عزت خود متحمل شده است، از جمله هشت سال دفاع مقدس، تأكيد كردند: امروز ملت ايران و جوان ايرانی الهام‌بخش دنيای اسلام و بسياری از كشورهای دنياست و جايگاه و شأن ايران اسلامی در جهان قابل مقايسه با گذشته نيست. رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر لزوم تقويت اراده، توانايی‌های فكری، روحی و معرفت دينی و ادامه مسيرنوآوری علمی خاطرنشان كردند: هسته‌های علم و معرفت و سياست در دانشگاه‌ها و مدارس كه با عناوين مختلفی همچون انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، جنبش عدالتخواهی و بسيج دانشجويی به فعاليت می‌پردازند و همچنين مجموعه‌های جوان ديگری كه در اين مسير حركت می‌كنند، برگ زرينی از تلاش ملت ايران هستند كه بايد تقويت شوند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای اين حركت و تلاش خستگی‌ناپذير را بسيج واقعی ملت دانستند و با اشاره به نام مقدس بسيج افزودند: بسيج، تلاش و حركت همراه با مسئوليت‌پذيری در مسير استقلال و آبادانی كشور است و بسيج عمومی يك ملت به معنای آمادگی و هوشياری دائم آحاد مردم، به ويژه جوانان و همچنين مسئولان در اين راه پرافتخار است كه نتيجه آن، آسيب‌ناپذيری كشور و ملت خواهد بود.

ايشان با اشاره به پيشرفت ملت ايران در عرصه‌های گوناگون و همچنين رشد آگاهی و انگيزه‌های انقلابی و اسلامی در جوانان، موفقيت‌های علمی در زمينه هسته‌ای را يكی از نمونه‌های پيشرفت كشور برشمردند و افزودند: علت اصلی مخالفت قدرت‌های استكباری و در رأس آنها آمريكا با اين موضوع، مخالفت آنها با پيشرفت و قدرت علمی ملت ايران است، زيرا قدرت علمی موجب افزايش اعتماد به نفس و تقويت اراده يك ملت می‌شود و در چنين شرايطی، ديگر نمی‌توان آن ملت را تحت سلطه درآورد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنين با اشاره به اظهارات مقامات كاخ سفيد و تبليغات و جنجال رسانه‌های آمريكايی درخصوص نقش ايران در كشتار نظاميان آمريكايی در عراق، آن را دروغ محض خواندند و خاطرنشان كردند: سياست‌های ابلهانه آمريكا در عراق موجب كشته شدن نظاميان اين كشور شده و دولت آمريكا به دليل اين سياست‌های غلط، در معرض نقد مردم خود نيز قرار گرفته است، ولی چون پاسخی ندارد به دروغ، ايران را متهم می‌كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تصريح كردند: امروز عامل اصلی ناامنی در منطقه خاورميانه، آمريكاست و دخالت‌های آمريكا در عراق، لبنان و فلسطين موجب بی‌ثباتی شده است.

ايشان افزودند: ملت‌ها متوجه اين امر شده‌اند و به همين دليل است كه هريك از دولتمردان آمريكايی به هركشوری كه سفر می‌كند، با اعتراض‌های گسترده مردمی مواجه می‌شود و اين يعنی انزوا و فروريختن هيمنه و ابهت ابرقدرتی.

ايشان در پايان خاطرنشان كردند: جسارت، جرأت و آگاهی ملت‌ها نتيجه قيام و ايستادگی ملت ايران به ويژه جوانان است كه از دشمن نمی‌هراسند و بر حرف حق پافشاری می‌كنند و خداوند نيز رحمت و بركات خود را نازل می‌كند. 

 

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران ( ایکنا )

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo