شهید آوینی

 

افزایش بی سابقه خودکشی در میان نظامیان آمریکایی؛ ارمغان جنگهای بوش

بر اساس گزارشهای منابع ارتش آمریکا، آمار خودکشی در بین نظامیان آمریکایی از آغاز جنگ افروزی بوش در عراق و افغانستان، افزایش بی سابقه ای یافته است که این مسئله پیامدهای جدی و خطرناکی برای جامعه آمریکا ایجاد کرده است.

مرکز اطلاعات نیروی انسانی دفاعی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تحقیقات نشان داده است که مشکلات روحی مربوط به جنگ و خاطرات آن، سبب افزایش خودکشی در بین نظامیان آمریکایی شده است.

بنابر این گزارش، از آغاز جنگهای افغانستان و عراق؛حدود 147 نظامی آمریکایی در این دو کشور دست به خودکشی زده اند.

بر اساس این گزارش، با در نظر گرفتن نظامیانی که از جنگ برگشته و اقدام به خود کشی کرده اند؛ شمار نظامیان آمریکایی که خود را کشته اند؛ به 430 نفر رسیده است.

روانشناسان و جامعه شناسان آمریکایی هشدار داده اند که پیامدهای روانی جنگ عراق و تاثیرات منفی آن بر جامعه آمریکا زیانبار خواهد بود.

بنا بر گزارشها، با گذشت قریب به 5 سال از اشغال نظامی عراق از سوی ارتش ایالات متحده آمریکا، صدمات فراوان ناشی از مشکلات جنگ، همه ارکان ارتش آمریکا را فرا گرفته است.

آگاهان بر این باورند که از میان یک میلیون و 500 نظامی آمریکایی اعزام شده به عراق طی مدت جنگ،750 هزار نفر به بیماری های روانی مانند افسردگی حاد دچار شده و 20 درصد سربازان دارای نشانه "نگرانی" هستند و تنها 5/3 درصد به سبب از فروافتادگان در دام بیماری های روانی به طور جدی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

در سال 2005 رسانه های آمریکایی پیش بینی افزایش میزان خودکشی نظامیان آمریکایی را منتشر کردند و درست یک سال پس از انتشار این گزارش اعلام شد که نرخ خودکشی به 3/17 درصد در100 هزار نفر رسیده که در26 سال گذشته بی سابقه بوده است.

جدایی نظامیان آمریکایی از خانواده هایشان و همچنین پیامدهای جنگ عراق و افسردگی ناشی ازاین جنگ، موضوعی است که جامعه آگاهان آمریکا را نگران کرده است.

گفته می شود که ازهر سه نظامی افسرده متاهل آمریکایی، یک نفر به زندگی مشترک خود پایان می دهد.

آسوشیتدپرس در گزارشی این واقعیت را آشکار کرد که هزاران نفر از نظامیان آمریکایی به آسیبهای روانی دچار شده اند و وجود این آسیبها، سبب می شود مبتلایان همواره دچار سردردهای شدید، سرگیجه، بی خوابی، ناتوانی در تمرکز، و ضعف بینایی و کلامی شوند و از اختلالات چند شخصیتی رنج ببرند.

هراس و نگرانی از حملات، خستگی از جنگ، سختی شرایط آب وهوایی و نا امیدی از پایان جنگ ، بحران روحی و روانی را به نظامیان تحمیل کرده است.

همچنین یافته ها حکایت از آن دارد که بیشتر افرادی که خودکشی می ‌کنند، سفیدپوست بوده و از طبقه تحصیل کرده و مسن ‌تر هستند. این افراد بیشتر در جنگ ها مجروح شده و قادر نیستند به طور عادی زندگی کرده و فعالیتهای روزمره خود را انجام دهند.

این در حالی است که هنوز دو سوم مجروحان به جا مانده از جنگ ویتنام، نتوانسته ‌اند از تسهیلات درمانی استفاده کنند و این مسئله هم ضربه روحی بزرگی برای نظامیان مجروح امروزی است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo