شهید آوینی

 

13 هزار اثر به جشنواره امام رضا (ع) رسیده است

دبیر پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: تا کنون بیش از 13 هزار اثر به دبیرخانه های جشنواره امام رضا(ع) در بخش های هنری، فرهنگی، علمی و پژوهشی رسیده است.

سید جواد جعفری ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران افزود: در جشنواره امسال 30 استان کشور مشارکت دارند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استانها با 36 عنوان در جشنواره شرکت می کنند که 14 عنوان ازموضوعات جشنواره در قالب بین المللی و بقیه به صورت ملی برگزار می شود.

جعفری گفت: امسال استقبال خوبی از جشنواره امام رضا(ع) شده است به طوری که پیش بینی می شود با توجه به مهلت ارسال آثار در دهم آبان ماه در روزهای پایانی شاهد موجی از آثار در این چند روز باقی مانده باشیم.

وی با بیان این که افتتاحیه جشنواره در قم و اختتامیه در مشهد شب میلاد امام رضا(ع) برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم سومی هم در تهران تکمیل کننده مراسم افتتاحیه و اختتامیه می باشد، همزمان با افتتاحیه جشنواره تئاتر رضوی مراسم باشکوهی در تالار وحدت برگزار می شود.

جعفری با اشاره به نزدیک شدن به میلاد امام رضا(ع) گفت: با عنایت به مصوبه شورای فرهنگ عمومی که تصریع می کند به مناسبت دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه(س) در میلاد امام رضا(ع) فضای استان خراسان فضای جشن و فضای رضوی باشد، باید تلاش کنیم جشن های که در این ایام برگزار می شود مردم را بیشتر با سیره و زندگی این امام همام(ع) آشنا کند.

وی ادامه داد: با ورود به جشن های رضوی همه حوزه ها با توانمندیهای که دارند ارادتمندی خود را به این امام رضا(ع) به منصه ظهور و بروز خواهند رساند.

در ادامه این نشست حجت السلام سید علی حسینی مسئول کمیته بین الملل از برگزاری 14 عنوان از 36 عنوان جشنواره امام رضا(ع) به صورت بین المللی خبر داد و افزود: تاکنون 500 اثر خارجی به دبیرخانه های جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رسیده است.

وی ادامه داد: از 40 هنرمند خارجی دعوت شده است در جشنواره امام رضا(ع) حضور داشته باشند که 14 نفر از این هنرمندان در اختتامیه جشنواره در مشهد حضور دارند.

حسینی اظهار داشت: هنرمندانی از کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، مصر و سه هنرمند از کشورهای اروپایی در رشته های تئاتر، مجسمه سازی، خوشنویسی، نقاشی، آواها و نواهای مذهبی، شعر برای شرکت در مراسم اختتامیه دعوت شده اند.

در این جلسه همچنین دبیر کمیته علمی جشنواره گفت: وظیفه این کمیته ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه است .

افشین تحفه گر افزود: این اقدام توسط یک گروه 10 نفره از استادان حوزه و دانشگاه صورت می گیرد.

وی همچنین گفت: معرفی خادمان نمونه فرهنگ رضوی از دیگر وظایف این کمیته است.

دبیر کمیته هنرمندان نیز گفت: در صدد هستیم هنرمندان شاخص در هر رشته را دعوت کنیم.

هادی نوری افزود: تا کنون دررشته تئاتر و سینما، علی نصیریان، ایرج راد، حسن فتحی، رضا کیانیان و اکبر زنجانپور دعوت ما را پذیرفته اند .

وی گفت: در رشته خوشنویسی استاد امیر خانی و احیایی، در بخش هنرهای تجسمی دکتر آیت الهی و دکتر صادقی و در بخش موسیقی فرهاد فخر الدینی و کامبیز روشن روان دعوت ما را پذیرفته اند.

دبیر کمیته نمایشگاه ها نیز گفت: در مراسم پایانی جشنواره دویست اثر ارسالی به دبیرخانه در مشهد به نمایش عمومی درخواهد آمد.

محمد رضا محمدی افزود: این آثار که برگزیده آثار پنجمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا خواهند بود در سه مرکز مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) ، نگارخانه میرک و نگارخانه رضوان به نمایش گذاشته خواهد شد.
 

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo