شهید آوینی

 

 اعزام هزاران نوجوان تهرانی به مسجد جمكران و حرم امام راحل(ره)

همزمان با هفته ملی نوجوان هزاران نفر از نوجوانان تهرانی به‌همت مركز فرهنگی هنری نوجوان به حرم امام خمينی(ره) و مسجد مقدس جمكران اعزام می‌شوند.

«مسعود شريفی» رئيس مركز فرهنگی هنری نوجوانان امروز يكشنبه ششم آبان‌ماه در آستانه فرارسيدن هفته ملی نوجوان در جمع خبرنگاران، با اعلام اين خبر به ذكر اسامی ايام اين هفته پرداخت و درباره برنامه‌های آن گفت: سه‌شنبه هشتم آبان‌ماه جاری اولين روز اين هفته ملی است كه «روز ملی نوجوان» نام گرفته و در قالب آن هزاران نوجوان تهرانی به‌همت مركز فرهنگی هنری نوجوان با همكاری مدارس مناطق مختلف با هدف تجديد ميثاق با آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی به حرم مطهر آن حضرت اعزام می‌شوند.

وی يادآور شد: در پايان اين مراسم بيانيه نوجوانی قرائت می‌شود و در ادامه نوجوانان به همراه خانواده شهيد «حسين فهميده» بر مزار اين شهيد نوجوان حاضر شده و ادای احترام می‌كنند.

شريفی روز دوم اين هفته را «نوجوان و رسانه‌های پويا» عنوان و تصريح كرد: اين روز با هدف همراهی و توجه ويژه مطبوعات، تلويزيون و راديو و خبرگزاری‌ها به هويت نوجوان ايرانی و اهميت دوران سنين نوجوانی طراحی شده تا آنها با چهره تلاشگران و شيوه كار رسانه‌ها آشنا شوند.

سعی شده تا در اين روز رسانه‌ها هم با پرداختن به دنيای نوجوانی، فضای ارزشمندی را در اذهان اجتماع و مسئولان، خانواده‌ها و ... ايجاد كنند تا نوجوان‌های كشورمان بتوانند با ارتباط و حضور در كنار رسانه‌های جمعی، پيام فرهنگی نوجوانان ايرانی را به گوش ديگران برسانند

وی تأكيد كرد: سعی شده تا در اين روز رسانه‌ها هم با پرداختن به دنيای نوجوانی، فضای ارزشمندی را در اذهان اجتماع و مسئولان، خانواده‌ها و ... ايجاد كنند تا نوجوان‌های كشورمان بتوانند با ارتباط و حضور در كنار رسانه‌های جمعی، پيام فرهنگی نوجوانان ايرانی را به گوش ديگران برسانند.

«نوجوان و هنر» عنوان سومين روز هفته ملی نوجوان است كه شريفی به آن اشاره و اظهار كرد: اين روز با هدف توجه به دنيای هنر و هنرورزی طراحی شده و طی آن به‌صورت حركتی نمادين موزه‌ هنرهای معاصر به‌صورت رايگان در اختيار نوجوانان شهر تهران قرار می‌گيرد.

وی يادآوری كرد: در اين مركز سعی می‌شود تا با برپايی برنامه‌هايی در حوزه تجسمی، نوجوانان را با فضای تازه و نو مرتبط ‌سازند چراكه نگاه تجسمی و مصور در اين روز برای بالا بردن ايده اجرايی و هنرمندان نوجوانان موثر خواهد بود.

رئيس مركز فرهنگی هنری نوجوان در ادامه گفت: همزمان با اين برنامه‌ها برای ارتباط نوجوانان با هنر سينما و نمايش، اغلب سينماهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌صورت رايگان در اختيار نوجوانان تهرانی قرار می‌گيرد و راه‌اندازی كاروان نمايش‌های خيابانی در خيابان‌های شهر تهران حركت نمادين و موثر ديگری برای توجه به دنيای هنر ويژه نوجوانان در اين روز خواهد بود.

وی عنوان كرد: در طراحی اين برنامه‌ها تلاش برای نهادينه كردن جشن ملی نوجوان وجود دارد و قطعاً اگر استمرار اين روند با توجه و همراهی مسئولان فرهنگی كشور برای نشان دادن اهميت دوران سرنوشت‌ساز نوجوانی همراه باشد، اين اتفاق نهاديه خواهد شد.

شريفی روز چهارم را روز «نوجوان، ادبيات، علم و انديشه» عنوان كرد و درباره برنامه‌های آن گفت: در اين روز ويژه‌برنامه‌هايی با عنوان عصرانه‌های فرهنگی اجرا می‌شود كه طی آن به دنبال ايجاد ارتباط دوسويه بين نوجوانان و مسئولان، فرهيختگان، فرزانگان، انديشمندان، علما و كارشناسان و اساتيد ادبی هستيم.

وی افزود: همچنين در اين روز به نوجوانان كارت پستال نوجوانی اهدا می‌شود و مراحل مقدماتی چاپ كتاب داستان‌های مثنوی و معنوی آغاز می‌شود تا در ماه‌های آتی به نوجوانان دانش‌آموز اهدا شود.

«نوجوان و بازی‌های ورزشی» عنوان پنجمين روز اين هفته است كه شريفی به آن اشاره و اظهار كرد: در اين روز چند اتفاق ورزشی رخ می‌دهد كه يكی از آنها حركت هنگ دوچرخه‌سواری است كه از چهار نقطه تهران به سمت فرهنگ‌سراهای شهر می‌روند و پرچم هفته نوجوان را با شعار «سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی» به اهتزاز درمی‌آورند.

در اين روز با هدف ترويج فرهنگ مهدوی جمعی از نوجوانان تهرانی به مسجد جمكران اعزام می‌شوند و به قرائت جمعی دعای عهد و فرج می‌پردازند

وی افزود: همچنين در اين روز اولين پانل ماهيگيری شهری برای نوجوانان در مركز فرهنگی هنری نوجوان راه‌اندازی می‌شود و از اين به بعد نوجوانان می‌توانند روزهای تعطيل برای تفريح ماهيگيری به‌همراه خانواده‌هايشان به اين مركز مراجعه كنند.

شريفی يادآوری كرد: همچنين در اين روز گروه بزرگ رزمی‌كاران نوجوان وابسته به اين مركز با گردهمايی در مجموعه نوجوانان شهر با اجرای حركت‌های منظم و نمادين اين روز را گرامی می‌دارند.

وی افزود: ششمين روز هفته ملی نوجوان روز «دانش‌آموز ايرانی» نامگذاری شده كه گردهمايی بزرگ نوجوانان و شركت در راهپيمايی روز دانش‌آموز از جمله برنامه‌های آن است.

روز هفتم بنا به گفته شريفی روز «نوجوانان و فرهنگ انتظار» ناميده شد كه با هدف ترويج فرهنگ مهدوی جمعی از نوجوانان تهرانی به مسجد جمكران اعزام می‌شوند و به قرائت جمعی دعای عهد و فرج می‌پردازند.

 منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo