شهید آوینی

 

اعتبار 400 میلیونی طرح تجهیز کتابخانه های تهران به زودی اختصاص می یابد

حیدر کلهری مدیر امور کتاب و کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز مرحله دوم طرح تجهیز کتابخانه های عمومی وابسته به این سازمان تا چند روز آینده خبر داد.

با اشاره به اتمام مرحله نخست طرح شبکه ای کردن 80 کتابخانه وابسته به این سازمان، گفت: مطالعات مقدماتی و برنامه ریزی های اولیه برای فاز دوم این طرح انجام شده و در حال حاضر منتظر تخصیص اعتبار لازم برای این پروژه هستیم که نهایتاً تا 10 روز دیگر این اعتبار تخصیص خواهد یافت و فاز دوم طرح که شامل شبکه ای کردن کتابخانه ها (کتابخانه مجازی تهران) و زیباسازی و نماسازی آنهاست، به زودی آغاز می شود.

وی افزود: اعتبار لازم مرحله دوم طرح 400 میلیون تومان است که تا 10 روز دیگر و توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اختصاص می یابد و ما نیز طرح را اجرا می کنیم.

مدیر امور کتاب و کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به تاخیر یک ماهه در اجرای فاز دوم طرح تجهیز کتابخانه های وابسته به این سازمان، خاطرنشان کرد: قرار بود اجرای مرحله دوم طرح، اول مهر آغاز شود که به دلیل تامین نشدن اعتبارات، این لحظه به تاخیر افتاده بود اما به محض تامین بودجه موردنیاز تا چند روز آینده، اجرای طرح از سر گرفته می شود. برای جبران این تاخیر تمهیدی اندیشیده ایم که فاز دوم طرح تجهیز کتابخانه های عمومی شهر تهران ظرف دو ماه آبان و آذر انجام شود.

کلهری به جزئیات مرحله دوم طرح تجهیز کتابخانه های عمومی تهران اشاره کرد و گفت: در این مرحله تمامی 80 کتابخانه عمومی موجود در شهر تهران را شبکه ای خواهیم کرد، به طوری که از آن پس کتب و منابع اطلاعاتی موجود در تمامی کتابخانه ها به اشتراک گذاشته می شود، مشکلات کتابداری کامپیوتری به حداقل می رسد و خدمات به مراجعان و اعضای کتابخانه های عمومی در منزل و از طریق اینترنت نیز قابل ارائه است.

اجرای مرحله نخست طرح تجهیز کتابخانه های عمومی شهر تهران مرداد ماه گذشته و با تجهیز 40 کتابخانه با هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان اجرا شد و قرار است پس از اجرای فاز دوم این طرح - که تا پایان فصل پائیز ادامه خواهد داشت - مرحله سوم آن هم در فصل زمستان اجرا شود.

 منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo